20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Sascha

Verwijder Ping uit iTunes (gratis)

Al diegenen die zich storen aan Ping in iTunes 10, kunnen deze uitschakelen / verwijderen met het gratis programma NoPing.

NoPing is a simple, but effective tool to get rid of Ping in iTunes 10. If you aren’t a fan of social networks, this is the right app for you. With a few clicks you are able to hide Ping completely from iTunes 10.
    NoPing is free and needs at least Mac OS X 10.4 and iTunes 10.0.1.

Bijdrager
    Pieterr

Ik neem aan dat dit een GUI programma is om dit commando uit te voeren:

defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 1 
    Bijdrager
    Yaris

Grappig: Ping de-installeren kan vanaf Mac OS X 10.4 terwijl je om het te installeren minstens 10.5 nodig hebt.

Bijdrager
    hugo123

defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 1

werkt dit script? En wat is het script om het weer terug te zetten?

Bijdrager
    johnkeates

Dat is geen script, dat is een commando met parameters.

het commando ‘defaults’ leest/schrijft voorkeuren van software. het domein “com.apple.iTunes” is voor iTunes configuratie, en de sleutel ‘hide-ping-dropdown’ is een boolean operator (dus Ja/Nee & 1/0 & Waar/ Niet Waar enz) om ping te kunnen verbergen.

defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 1 = Verberg Ping? Ja.

Om dat dus op Nee te zetten:

defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 0 = Verberg Ping? Nee. [ Ping is dus zichtbaar ]

Bijdrager
    Yaris
    defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 0
    Bijdrager
    Pieterr

Precies zoals johnkeates zegt.

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

En als je niks invult bij Ping doet-ie toch ook niks wat ik niet wil?

Bijdrager
    Pieterr

Weet Ping dan wat jij wel en niet wilt?:razz:

Bijdrager
    johnkeates

Ping ‘weet’ niks, de boolean key kan 0 of 1 zijn voor ‘hide-ping-dropdown’. Andere keys ging het niet over:)

Bijdrager
    Facundo

Dit lost niet het probleem op van de koppeling tussen Store en Ping. Hetzelfde doe je door bij ‘toezicht’ de Store uit te schakelen.

Inactief
    Anoniem

Kunnen jullie je werkelijk zo storen aan een klein knopje in een programma?

Bijdrager
    Sascha

Ik niet, maar omdat ik anderen hier in verschillende topics hoorde klagen, wilde ik dit met jullie delen.

Iedereen is uiteraard vrij om er mee te doen wat hij of zij wil.

Bijdrager
    Jack1

@ pieterr,

Is er een herstart van je Mac nodig? want als ik jouw commando kopieer in de Terminal en enter, gebeurd er niets met de ping in iTunes.

Het NoPing van Sascha vereist ook het uitschakelen van de store, en dat wil ik nou net niet.

Bijdrager
    prullenbak

Je kunt ping toch gewoon utischakelen in iTunes?

Bijdrager
    chatsmit

ik weet niet hoe het met jullie zit, maar bij mijn iTunes 10 doet commando

<br />
    defaults write com.apple.iTunes hide-ping-dropdown 1<br />

geen ene ruk?

Bijdrager
    puchelaar

Bij mij werkte het wel.

Ik had de Ping sidebar al ‘weggeschoven’ m.b.v. het pijltje rechtsonder.
    Vervolgens iTunes afgesloten, Terminal geopend, commando gekopieerd, geplakt en ge-enterd, iTunes geopend en joepie! de Ping knop is foetsie!

@Maikelw: Ja, ik kan me inderdaad mateloos storen aan zo’n klein knopje:) Komt met name omdat het me ongevraagd opgedrongen wordt, en er zitten toch best wel gevolgen aan ‘social networking’ en alles wat daarmee samen hangt.

Enfin, /me is happy

Bijdrager
    chatsmit

Ja ik snap dat je ook dat pijltje weg wil hebben. Heb geprobeerd wat je hierboven zegt, maar dat balkknopje zit er nog steeds… Volgens mij vergeet ik iets heel doms maar weet niet wat:-)

Bijdrager
    prullenbak

en er zitten toch best wel gevolgen aan ‘social networking’ en alles wat daarmee samen hangt.

Ja die zitten er, als je niet zelf na blijft denken… Maar doordat er daar ergens zo’n knopje zit, ben je toch niet verplicht om daarop te klikken? En nogmaals: Ik kan ping, net als genius, volgens mij gewoon uitzetten in iTunes hoor :S

Bijdrager
    Facundo

Ja die zitten er, als je niet zelf na blijft denken…

Ja, die zitten er, ook als je zelf na blijft denken.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.