6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Verweer DDoS aanvallen

Dag allemaal,

Wellicht dat het menig webontwikkelaar is opgevallen maar het internet wordt steeds meer aangevallen door DDoS aanvallen. Nu zat ik er even overna te denken hoe we die kunnen verweren, dan kan je misschien tracceren hoe druk het is op je site en daar een melding van maken dat de bezoeker even moet wachten. En eventeeul met de php sleep() functie even de website laten “ademen”.

Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar misschien hebben jullie betere ideeën?

Inactief
    Anoniem
    ”wout3r”

Dag allemaal,

Wellicht dat het menig webontwikkelaar is opgevallen maar het internet wordt steeds meer aangevallen door DDoS aanvallen. Nu zat ik er even overna te denken hoe we die kunnen verweren, dan kan je misschien tracceren hoe druk het is op je site en daar een melding van maken dat de bezoeker even moet wachten. En eventeeul met de php sleep() functie even de website laten “ademen”.

Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar misschien hebben jullie betere ideeën?

topic naar aanleiding van dit bericht? http://tweakers.net/nieuws/62008/diverse-nederlandse-sites-slachtoffer-ddos-aanval.html

Als het zo makkelijk was, dan had de grootste ICT site van Nederland daar wel een oplossing voor, realiteit is: er is nog geen echte oplossing. Het valt pas te stoppen als het al aan de gang is, en dat is natuurlijk al te laat.

Bijdrager
    wout3r

Ja inderdaad, dat was de aanleiding. Maar de reactie van de “hacker” was dat hij wilde laten zien dat de sites slecht beveiligd zijn/waren. Maar dan vraag ik me dus af; hoe dan wel?

Bijdrager
    garenor
    ”wout3r”

Ja inderdaad, dat was de aanleiding. Maar de reactie van de “hacker” was dat hij wilde laten zien dat de sites slecht beveiligd zijn/waren. Maar dan vraag ik me dus af; hoe dan wel?