6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Verweer DDoS aanvallen

Dag allemaal,

Wellicht dat het menig webontwikkelaar is opgevallen maar het internet wordt steeds meer aangevallen door DDoS aanvallen. Nu zat ik er even overna te denken hoe we die kunnen verweren, dan kan je misschien tracceren hoe druk het is op je site en daar een melding van maken dat de bezoeker even moet wachten. En eventeeul met de php sleep() functie even de website laten “ademen”.

Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar misschien hebben jullie betere ideeën?

Inactief
    Anoniem
    ”wout3r”

Dag allemaal,

Wellicht dat het menig webontwikkelaar is opgevallen maar het internet wordt steeds meer aangevallen door DDoS aanvallen. Nu zat ik er even overna te denken hoe we die kunnen verweren, dan kan je misschien tracceren hoe druk het is op je site en daar een melding van maken dat de bezoeker even moet wachten. En eventeeul met de php sleep() functie even de website laten “ademen”.

Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee, maar misschien hebben jullie betere ideeën?

topic naar aanleiding van dit bericht? http://tweakers.net/nieuws/62008/diverse-nederlandse-sites-slachtoffer-ddos-aanval.html

Als het zo makkelijk was, dan had de grootste ICT site van Nederland daar wel een oplossing voor, realiteit is: er is nog geen echte oplossing. Het valt pas te stoppen als het al aan de gang is, en dat is natuurlijk al te laat.

Bijdrager
    wout3r

Ja inderdaad, dat was de aanleiding. Maar de reactie van de “hacker” was dat hij wilde laten zien dat de sites slecht beveiligd zijn/waren. Maar dan vraag ik me dus af; hoe dan wel?

Bijdrager
    garenor
    ”wout3r”

Ja inderdaad, dat was de aanleiding. Maar de reactie van de “hacker” was dat hij wilde laten zien dat de sites slecht beveiligd zijn/waren. Maar dan vraag ik me dus af; hoe dan wel?

Die hack van de site van Fok stond los van de DDos aanval. Die had er niets mee te maken. Die SQL injecties komen vaker voor. Helaas.

Inactief
    Anoniem
    ”wout3r”

De reactie dat sites slecht beveiligd zijn/waren heeft niks met een DDoS aanval te maken. Elke site kan door een DDoS aanval downtime ondervinden.

Denk dat je ook dit bericht hebt gelezen?:P http://tweakers.net/nieuws/62003/website-fok-gehackt-en-onder-vuur-van-ddos-aanval.html

Bijdrager
    wout3r

Ah oké, dat laatste bericht had ik niet gelezen. Het is
    me nu duidelijk, hartelijk dank!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.