7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

verwarring over migratie

Van oude naar nieuwe mac (beide Leopard) kan via migration assistant.
    Ik installeer dus de nieuwe Leopard op de nieuwe mac en moet daar uiteraard een account maken: dezelfde als op de oude mac.
    Mijn vraag: ziet de assistant dat die accounts gelijk zijn en gaat hij gewoon een merge doen of zet hij hij naast de nieuwe (nog lege) account de oude account (bv. Gebruiker1 naast Gebruiker2) ?

.Mac (MobileMe) zal ook syncen op de nieuwe mac: worden de data gewoon overschreven ?

PS wat is nu weer de toets om de 2 mac macs te koppelen voor migration, of is die er niet ?

Bijdrager
    Ian83

Allereerst heb je twee mac’s nodig met een firewire 400 of 800 aansluiting (resp. 6 & 9 pins kabels). Daarna start je de computer waar je gegevens vanaf wilt halen op met de ‘t’ ingedrukt (de Mac start dan op in de zogenaamde ‘target’ mode). Volgens mij wordt je account dan overschreven met Migratie assistent. Een tip: doe alleen maar de losse bestanden overzetten. Het overzetten van programma’s en voorkeuren veroorzaakt nogal eens problemen op de nieuwe computer (volgens mij heeft dan met programmaversie verschillen te maken en de veranderde opmaak van het besturingssysteem).

Bijdrager
    Ian83

Dubbeltje :?

Bijdrager
    sypie
    ”johannes”

PS wat is nu weer de toets om de 2 mac macs te koppelen voor migration, of is die er niet ?

FireWire kabel tussen beide machines en dan de bronmachine (de oude dus) opstarten met de T ingedrukt.

Bijdrager
    sally
    ”johannes”

Van oude naar nieuwe mac (beide Leopard) kan via migration assistant.
    Ik installeer dus de nieuwe Leopard op de nieuwe mac en moet daar uiteraard een account maken: dezelfde als op de oude mac.
    Mijn vraag: ziet de assistant dat die accounts gelijk zijn en gaat hij gewoon een merge doen of zet hij hij naast de nieuwe (nog lege) account de oude account (bv. Gebruiker1 naast Gebruiker2) ?

.Mac (MobileMe) zal ook syncen op de nieuwe mac: worden de data gewoon overschreven ?

Op een nieuwe mac is Leopard voorgeinstalleerd en als je meteen op het moment dat je de mogelijkheid wordt geboden gebruik maakt van de Migratie Assistent, krijg je 1 useraccount netzo als op je oude Mac.
    Als je dat uitstelt, krijg je een nieuw account (geef die een andere naam), en als je dan later de Migratieassistent gaat gebruiken krijg je er dus wel twee, waarvan je de tijdelijke kan weggooien als je op het gemigreerde account bent ingelogd.

Bijdrager
    gipsman

OK,ik snap het nu.
    Dan toch migratie-assistent want vorige keer was het een gedoe tot alles er (handmatig) weer op zat en toen
    had ik effectief 2 gebruikers, ook al omdat leopard niet voorgeinstalleerd was (het was ’n 2dehands.+tiger).
    Ik vraag mij nog wel af of de macapps zoals iWork08 en iWeb08 etc. gewoon gaan werken als je de (legale) licentie naar een andere eigen mac met identieke account brengt.

Bijdrager
    sally

In het geval van iWork krijg je, als ik me niet vergis, de versie van je vorige mac en de demo versie die je bij een nieuwe Mac krijgt samen in je applicatiefolder. Het onderscheid wordt daarbij duidleijk aangegeven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.