17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    tiny

verwarming regelen met HomeKit?

Goedemiddag,

Heeft er iemand suggesties over welk verwarmingssysteem te kiezen als ik dat wil gaan gebruiken met HomeKit? Een systeem als Honeywell heeft (Evohome) is mooi omdat je ruimtes apart van elkaar kan verwarmen. Het zou mooi zijn als dat kan in een HomeKit-omgeving want het lijkt me mooi om alles samen met HomeKit te doen in de toekomst.

Er worden de komende twee weken voorbereidingen getroffen voor verwarming in mijn nieuwe appartement dus alle info is welkom!

Bijdrager
    Col

Thermosmart zou mooi kunnen zijn (Nederlands) maar ze werken niet samen met Homekit (of zijn nog niet zo ver) dus kiezen we maar voor een ander merk. Ecobee bijvoorbeeld.
    Er zullen binnenkort wel meer partijen de kop op steken. Nog enkele weken geduld zou ik zeggen.

Bijdrager
    Shmoo

Maak daar maar enkele jaren van..

Bijdrager
    tiny

Tnx voor de reacties…

Zijn er nog andere mensen met informaties of andere suggesties?

Bijdrager
    MDF

Mitshubishi warmtepomp buiten en dan binnentoestellen.
    Je hebt dan een perfect ecologische verwarming en in de zomer koelt het (airco).
    Alle info

Bediening via MELCloud (ook Mac versie) van Mitshubishi
    MELCloud bediening

Werkt super:-D

Bijdrager
    Shmoo

En dat zal ook rendabel zijn voor een appartement qua aanschaf/stookkosten?

Mijn advies is koop vooral een CV-ketel die betrouwbaar is in wat het moet doen. Verwarmen + warmwater geven. Laat alle fancy features vanzelf richting de CV-ketels komen ipv nu al te gaan zoeken naar een CV-ketel die eigenlijk ver voor zijn tijd uit is. De kans dat je dan een systeem koopt dat echt een eerste generatie-generatie is zal heel erg groot zijn.
    CV-ketel -land is heel erg saai en terughoudend. Ze verkopen geen producten die jaarlijks veranderen zoals iPhones en iPads. Er zitten ook geen bedrijven achter als Apple en Phillips dus een eerste generatie Apple Watch of Phillips HUE lampen zullen van vele betere kwaliteit zijn dan de eerste ‘smart’ CV-ketel.

Er komt een moment binnen nu en 3 jaar dat al die fabrikanten een flinke sprong vooruit maken maar op dit moment zitten ze nog erg in 2011 qua fancy features en technieken. Dit soort bedrijven leven nu nog vooral in tijdperken waar ze hun producten iThermostaat en iService-beurt noemen om fancy over te komen maar eigenlijk is er niet kleine i aan.. Zelfs servicemonteurs hebben jaren moeten vechten om met hun iPhone of Android telefoon een CV-ketel te kunnen uitlezen omdat het ook deze bedrijven indirect raakt. Vroeger kocht je bij de firma een los apparaat waarmee je hun ketel kon uitlezen – kosten 1000,- euro voor het apparaat + software, ze kunnen geen 1000,- rekenen voor een iOS app dus lopen ze inkomsten mis als ze het buiten hun eigen platform doen en op CV-ketels zitten echt geen marges die Apple op iPhones heeft.
    Dit soort bedrijven zijn heel erg terughoudend omdat ze geen missers kunnen veroorloven, daar hebben ze de producten niet voor en zijn de jaarlijkse omzet-aantallen veel te laag voor.

Mijn advies zou zijn een Remeha combi ketel, voor een appartement zal je daar heel erg goed mee uit de voeten kunnen. Erg betrouwbaar en sinds een aantal jaren zijn dit de nieuwe Nefit -kwaliteit ketels van Nederland. Vroeger had je de Nefit Ecomline HR, dat waren de Mercedessen onder de CV-ketels die gewoon niet te overtreffen waren, tegenwoordig maakt Remeha schijnbaar die kwaliteit in een combi ketel met dezelfde kwaliteit druk op warmwater als een losse boiler heeft.
    http://www.remeha.nl/comfort-systemen/

Bijdrager
    mtooster

Waarom zou je nu nog investeren in een fossiele ketel?
    Maar goed, dit is niet de plaats om die (duurzaamheids)discussie te voeren. Daarvoor kun je misschien beter bij de conculega’s zijn.
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71

Ik ken nog geen thermostaten met HomeKit ondersteuning in ieder geval.

Bijdrager
    Shmoo

Omdat het goedkoper is dan elke andere oplossing, zeker voor tussenwoningen of appartementen met gezinnen waar beide personen van werken overdag.

Bijdrager
    tiny

Tnx voor alle info weer…

Helaas blijkt de door mij gebruikte term ‘verwarmingssysteem’ misleidend want het enige dat ik kan kiezen is de thermostaat. . Ik ben gedoemd tot stadsverwarming. Als het goed is, is dat ecologisch verantwoord maar het werkt niet echt makkelijk, vind ik.

Ik ga alles wat jullie hebben geroepen nog even nalezen.

Inactief
    Anoniem

Als het enige wat je zelf mag kiezen de thermostaat is zou ik gewoon een Nest – of iets dergelijks – kopen. En nee… dat werkt niet met HomeKit, maar voorlopig werkt zo goed als helemaal niets met HomeKit.

Bijdrager
    Shmoo

Jij verwarmt je huisje waarschijnlijk met aardwarmte of door verbranding van restafval ergens in de buurt wanneer je dicht bij een mileupark woont:) heel mooi maar idd erg weinig controle. Jij krijgt standaard warmte toegeleverd en moet zelf gaan knijpen wanneer je het niet wilt hebben of minder wilt hebben.

Wat mensen vaak vergeten is dat producten ook hardware moeten bevatten die Nest en eventueel HomeKit ondersteunen. Als er geen transmitters of receivers in je cv-ketel zitten kun je natuurlijk wel de meest coole afstandsbediening hebben maar werken zal hij niet.

Bijdrager
    tiny

Tnx…

Ik begin meer te snappen hoe dit werkt allemaal.

Het appartement wordt verwarmd met stadsverwarming. Warmte voor water wordt gewonnen uit de verwarmde lucht in het appartement. Ik zal zien wat er nou precies op aangesloten kan worden.

Bijdrager
    nikki0305

Hi Tiny,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en zag je posts op google voorbij komen. Ben jij inmiddels al wat verder?
    Wij maken ook gebruik van stadsverwarming en zijn opzoek naar een geschikte slimme thermostaat. Mijn oog is gevallen op de ecobee3, maar ik kan nergens terugvinden of deze geschikt is voor stadsverwarming. Waar ben jij op uitgekomen?

Bijdrager
    tiny

Ik heb nu de EvoHome wifi en dat werkt op zich prima. Ik hoorde overigens wel dat Honeywell nu wel dingen aan het doen is met HomeKit. Dus wellicht dat nu nog ff checken bij hun?

Bijdrager
    bcgraaf

Ik heb sinds kort Tado voor 5 verschillende ruimtes. Dit werkt goed.
    De homekit bridge is onderweg (2e kwartaal 2017). Als deze beschikbaar is kan je alle ruimtes met homekit gebruiken.

Ik ben op dit moment super tevreden over Tado. In het huis is het een stuk aangenamer.

Bijdrager
    Shmoo

:lol::lol::lol:

Kijk ons een hip proberen te doen.

Bijdrager
    bcgraaf

Ach ja of je koopt ze gewoon

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.