14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jilly

Vervolg probleem Macbook pro

Hallo iedereen,

een 3-tal weken geleden had ik dit forumtopic geopend.
    Ondertussen zijn we dus al een poosje verder en heb ik sinds mijn vorig forumtopic niets meer met mijn laptop gedaan tot 3 dagen geleden. Ik dacht, start de laptop nog eens op misschien start ie nu wel op zoals het moet en ja hoor, hij startte op zoals vroeger en dus niet meer in die beveiligde modus.

Allemaal goed en wel, toen ik probeerde te typen merkte ik echter dat nogsteeds enkele toetsen niet werkte. Mijn conclusie: toetsenbord is wel degelijk naar de haaien maar er scheelt niets met mijn laptop zelf zowel hardware als software aangezien m’n laptop toch terug start in normale modus.

Ik wou dat het opgelost raakte dus zocht ik wat tutorials op youtube en probeerde even zelfs de toetsen te verwijderen en het mechanisme ook en dan terug te plaatsen wat bij sommige toetsen wel gewerkt heeft maar bij sommige ook niet.. Maar dus, het toetsenbord moet wel degelijk vervangen worden. Ook sinds ik zelf wat ”gewerkt” heb aan het toetsenbord start ie terug op in die beveiligde modus..

Nu is mijn vraag: Kent er hier misschien iemand een goed bedrijf of ken/ben je zelf iemand die mijn toetsenbord zou kunnen vervangen? Ergens in de provincie Limburg in Belgie, vanwaar ik dus afkomstig ben. Ik hoor alleen maar slechte dingen over de lokale apple premium resellers hier in de buurt dus daar zou ik liever niet naartoe gaan. Zelf heb ik mijn laptop gekocht in Maastricht bij Ivizi en ook over hun hoor ik geen goede dingen.

Dus, shoot anyone?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MBPuser

Zo makkelijk kan het zijn..

Bijdrager
    Jilly

Ik ben niet duidelijk denk ik?

Ik zoek meer de mening van mensen die misschien hun laptop ergens hebben laten maken en ze er heel tevreden van waren en mij misschien zouden kunnen helpen in die zin van: ”hey, daar moet je gaan! want zus en zo..”

Bijdrager
    CedricH

Heb je nog garantie en waar heb je je MacBook gekocht? Volgens mij ga je best naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

Bijdrager
    Niels

Valt je MBP nog binnen de garantie? Gewoon even naar Apple bellen dan. Hij wordt dan door een koerier afgehaald, door Apple gerepareerd en meestal heb je m binnen een week terug.

Bijdrager
    His_Dudeness

Pickup & return service is alleen voor mensen met AppleCare en iMac’s/Mac Pro’s… Officieel dan, misschien zijn er ooit uitzonderingen gemaakt, maar dat is dus niet de regel.
    Schenker heeft geen reparatieservice btw. reparaties van Apple gingen naar andere Service Providers.

Bijdrager
    bluap

@NielsDam: MacBook Pro wordt niet gratis opgehaald door Apple. Je moet hem zelf inleveren. Onder APP telt dit wel voor iMac/MacPro.

@Jilly
    : iVizi hoor ik wel goede dingen over. iVizi Maastricht, iAm Store Rotterdam, Microfix Amsterdam en iAm Store Veenendaal zijn de enige die ooit in Nederland PSP gehaald hebben. Dat lukt je niet als je het slecht doet… In Belgie hebben bepaalde locaties van Switch en Easy-M dit ook behaald. Je kan bij hun ook je reparatie/herstel aanvragen.

Bijdrager
    Niels

Pick-up & return vallen inderdaad alleen onder het Apple Premium Protection Plan. Bij contact met Apple valt er echter altijd wat te regelen. Mijn ervaringen zijn in ieder geval zeer goed. Ik kreeg zelfs een nieuwe iPad opgestuurd voordat ik de oude had ingeleverd (weliswaar gedekt door APP).

Bijdrager
    nathrahier

Hey jill,

Ikzelf ben student-verkoper bij easy-m Sint-truiden,, zowel wij Easy-M als Switch, Ivizi levert goede service.

Is het toestel op een zaak gekocht? ==> 1 jaartje garantie zonder apple-care
    Toestel privé gekocht? ==> 1 jaar wereldwijd + 1 jaar bij de Ivizi in Maastricht zonder apple-care
    Wsl is het een fout van apple zelf dat het toetsenbord niet meer functioneert dus wordt het sowieso ook buiten de garantie “gratis” vervangen. Als je er cola of … op gemorst hebt of er dingen op laten vallen hebt valt de garantie natuurlijk weg. vergeet niet dat als je het toetsenbord laat vervangen door een niet “erkend” reparatiebedrijf je garantie wegvalt! dus ga maar naar een apple-winkel…

==> Alles wat ik schrijf kan niet gebruikt worden als argument bij discussies,geschillen, … bij Easy-M

Bijdrager
    Jilly

Mijn ouders zeggen dat ik hem ook gewoon moet binnenbrengen waar ik hem gehaald heb en dat is dus bij IVizi in Maastricht, dat zal ik dan maar doen..

Ik heb trouwens geen Apple – care..

Bijdrager
    Jilly

Na een beetje opzoeken kwam ik toch uiteindelijk uit bij MacRepair, kan iemand mij dit aanraden?

Bijdrager
    musicmaker

Ik heb hier goede ervaringen mee.

Bijdrager
    jesper211232

MacRepair is top geen ervaring mee maar wel extreem goede reacties

Bijdrager
    bluap

Zelf wel zeker goede ervaring met MacRepair maar zou zelf eerst je leverancier een kans geven, iVizi dus.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.