One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iOS 11 bug: homescreen blijft leeg

iOS 11 bug: homescreen blijft leeg

Profielfoto van SKB

SKB op 07 oktober 2017 #

Hey,

Ik heb in iOS 11 een irritante bug.
De homescreen blijft leeg. geen notificaties, geen klok, kan niet naar camera vergen (rechts) of naar widgets (links).

Heb dit een paar keer per dag, ontgrendelen en weer locken fixt het niet. Het gaat weer weg na een tijdje, en dan komt het weer terug.
Heb elke vorm van herstel al geprobeerd. En het blijft maar terugkomen. Zelfs al hersteld als nieuwe iPhone zonder reserve kopie terugzetten.
Komt voor op 11.0/ .01 / .02

Hier een schermopname:
https://www.dropbox.com/s/iwdef9qdshvfmwb/ScreenRecording_10-07-2017%2017%3A34.MP4?dl=0

(4.6mb)

Heeft iemand anders her ook last van?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Titel verhelderd
Profielfoto van pinkie

pinkie op 07 oktober 2017 #

Ja, ik heb dat ook. Herstarten is voor zover ik weet het enige dat helpt, maar slechts voor bepaalde tijd.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 07 oktober 2017 #

“Heb elke vorm van herstel al geprobeerd.”

Ook een herstel naar de fabrieksinstellingen zonder het terug zetten van een backup?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 07 oktober 2017 #

Volgens mij bedoelt TS dat, met deze zin:

Zelfs al hersteld als nieuwe iPhone zonder reserve kopie terugzetten.

Q-collective op 08 oktober 2017 #

Ah ja, daar weer overheen gelezen;)

Dat wordt dan een reparatie gok ik.

Profielfoto van pinkie

pinkie op 08 oktober 2017 #

Kijk, dat is een mooie, snelle, duidelijk diagnose van Q-collective. Maar wat zou er dan gerepareerd moeten/kunnen worden waardoor dit verschijnsel verdwijnt, vraag ik me af.

Profielfoto van SKB

SKB op 08 oktober 2017 #

Ik kan me niet voorstellen dat dit een hardware probleem is.

Dit is logische uitsluiting: komt het probleem voor met een kale installatie, ligt het niet aan de software. Zijn er meer mensen met het probleem? Nee (bij mij niet bekend althans), dus geen software bug. Dan blijft hardware over.

Wat er dan aan de hand is met de hardware, heb ik geen idee van. Dat zal moeten worden vastgesteld.

Profielfoto van SKB

SKB op 08 oktober 2017 #

Pinkie heeft hetzelfde probleem

Profielfoto van pinkie

pinkie op 08 oktober 2017 #

Daar heeft Q-collective dan weer overheen gelezen vermoed ik😁😁😁 Het is zeker geen hardware probleem. Het is wel een bekend probleem waar heel weinig mensen last van lijken te hebben maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik hoop dat het met een toekomstige update verholpen zal zijn.

Ok dan(y)

Profielfoto van madsven

madsven op 08 oktober 2017 #

Zelfde hier. Sinds iOS11 ook last van. Daarvoor nooit. Dus weldegelijk een software probleem.

Profielfoto van hokkie

hokkie op 08 oktober 2017 #

Ik heb ook dezelfde problemen. iOS11 10.0.2!

Profielfoto van hokkie

hokkie op 08 oktober 2017 #

Profielfoto van SKB

SKB op 11 oktober 2017 #

Hebben jullie het al gehad met de 11.0.3 update?

Profielfoto van pinkie

pinkie op 11 oktober 2017 #

Ik heb het vanaf de eerste public beta gehad tot en met 11.1 public beta 1. Ik draai nu public beta 2 en daarmee lijkt het voor mij te zijn opgelost.

Profielfoto van SKB

SKB op 11 oktober 2017 #

Dat klinkt goed!
Zou je willen laten weten of het na de .2 update nog voorkomt? Fingers crossed!

Profielfoto van pinkie

pinkie op 11 oktober 2017 #

Zodra het weer gebeurt zal ik hier laten weten. Tot nu toe dus nog niet, na twee dagen en dat is erg opvallend.

Profielfoto van pinkie

pinkie op 12 oktober 2017 #

En ironisch genoeg, vanmorgen was het weer zover, de bug is er dus ook in 11.1 nog niet uit. Let wel, dit is beta software dus het zegt niet alles.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 12 oktober 2017 #

Gebeurt dagelijks bij mij (iOS 11.0.2 iPhone SE). Soms geen tijd weergave, soms geen notificatie tonen als hij voor een nieuwe e-mail trilt, soms werken de widgets niet (lege ballonnen) of is het hele widget scherm leeg…

Opnieuw opstarten is teveel werk. Ik laat het zo en even later werkt het weer. Irritante bug, niet meer en niet minder (absoluut geen hardware probleem).

Profielfoto van SKB

SKB op 16 oktober 2017 #

Public beta 3 nog steeds kapot pinkie?

Profielfoto van pinkie

pinkie op 16 oktober 2017 #

@skb, Ja, vandaag opnieuw gebeurd. Na een uur of 6 was het probleem weer verdwenen. Ik verwacht vanavond om 22.00 de volgende versie van de public beta en ik zal mijn bevindingen hier melden.

Profielfoto van koen

koen op 16 oktober 2017 #

En nu maar hopen dat iedereen die hier last van heeft dit even doorgeeft aan Apple.

Profielfoto van SKB

SKB op 16 oktober 2017 #

Hoe kan ik dit doorgeven als ik geen beta tester ben?

Profielfoto van Joid

Joid op 16 oktober 2017 #

Is iOS via iTunes of OTA geïnstalleerd?

Profielfoto van SKB

SKB op 17 oktober 2017 #

Heb beide al geprobeerd. zelfde resultaat

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 oktober 2017 #

SKB op 16 oktober 2017

Hoe kan ik dit doorgeven als ik geen beta tester ben?

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Profielfoto van SKB

SKB op 25 oktober 2017 #

Al succes pinkie?

Profielfoto van pinkie

pinkie op 26 oktober 2017 #

Hi SKB, ik heb nu de laatste public beta van iOs 11.1 erop staan. Het lijkt alsof het probleem minder vaak voorkomt maar het komt nog wel voor. Onmogelijk om te bepalen waardoor.

Profielfoto van koen

koen op 26 oktober 2017 #

Welke iPhone heb je eigenlijk?

Over dit topic

Gestart op 07 oktober 2017 door SKB

Laatste reactie door koen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?