6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iFolkert

vervelend, start osx niet automatisch op

hallo!
    we hebben net een nieuwe macbook pro gehaald, en wilde even een dualbootje maken met windows. dus ik bootcampen, en kreeg toen de blauwe windowsschermen, en toen moest hij natuurlijk weer opnieuw opstarten, kreeg ik een zwart scherm met: schijffout, druk op een toets om opnieuw op te starten. Blijkbaar is er iets mis met mijn windows cd maar dat is het probleem niet die krijg ik wel opnieuw.
    Wat wel een probleem is, is dat ik na het verwijderen van de ongezonde bootcamp partitie, bij het opstarten niet automatisch OSX gestart krijg! (maar denk dat hij zoekt naar bootcamppartitie ofzo) oftewel ik krijg het blauwgrijze scherm zonder het apple teken, en daar blijft hij net zolang wachten totdat ik het zat ben, en hem reboot met Alt en dan Macintosh HD kies (dan doet hij het wel).
    Het vervelende is nog meer dat deze mac niet voor mij alleen is.
    Hoe krijg ik dit weer gefixt?
    Aveee

Bijdrager
    St. Mobbs

Bij systeemvoorkeuren staat daar bij het rijtje ‘Systeem’ ook het onderdeel “Opstartschijf”. Misschien kun je daar Mac OS X selecteren.

Bijdrager
    semt-x

Als je opstart in OSX, ga je naar systeem voorkeuren.
    Je kiest dan de optie “Opstartschijf” en je KLIKT de partitie OSX aan waarmee je wilt opstarten.
    Dan sluit je alles af en je start je mac opnieuw op. Je zal zien dat deze voortaan weer osx opstart…

Bijdrager
    iFolkert

bedankt jongens het is gedaan!

Bijdrager
    bedhead
    ”semt-x”

Je kiest dan de optie “Opstartschijf” en je KLIKT de partitie OSX aan waarmee je wilt opstarten.
    Dan sluit je alles af en je start je mac opnieuw op. Je zal zien dat deze voortaan weer osx opstart…

Handig!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”bedhead”
    ”semt-x”

Handig!

Ja Apple denkt ook aan alles he? :P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.