12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Vervelend probleem met mijn Matchita internal DVD speler

Moet er te vaak dvd’s mee gespeeld hebben van verschillende regio’s.
    Nu heb ik dit ( zie afbeelding). Hoe kan ik die counter terug op 0 zetten?
    Region X vind ik niet meer op het net !!

Bijdrager
    Misja

Zoeken! Notabene van een paar uur geleden!

Bijdrager
    Johnyw

Ik heb gezocht. En wat ik las was onrustwekkend: een Matshita drive kan je niet regiovrij maken en dat Region X gedoe doet het bij mij niet, tenzij ik het verkeerd doe natuurlijk !!

Bijdrager
    Yaris

VLC al uitgeprobeerd?

Moderator
    Night

Ik weet ’t niet hoor, maar als ik “matshita DVD regionfree” in Google typ, dan krijg ik tientallen links met de mogelijkheden. Wat is je TYPE drive dan?

Bijdrager
    Johnyw

IK heb een matshita UJ-846 drive.
    En als ik het zo allemaal goed lees, dan rest er me geen andere mogelijkheid dan deze drive vervangen door een regiovrije drive (?) of een andere external drive.
    Ik heb geen mogelijkheid gevonden, om mijn drive die nu gelocked staat op regio 1 terug naar regio twee te zetten. Vervelend eigenlijk, want ik kan nu bv mijn instructie dvd’s niet meer spelen !

Moderator
    Night

Ja helaas; er is geen RPC-1 firmware update beschikbaar voor jouw type drive omdat jouw drive hierop reageert door te denken dat er geen ENKELE regiocode meer beschikbaar is. Hierdoor kun je dus alleen nog maar compleet regio-free dvd’s lezen, en geen ENKELE overige regio meer, Dat wil je natuurlijk ook niet…:(

Ik heb het even voor je uitgezocht

Bijdrager
    PietjePuk

VLC player trekt zich dacht ik geen bal aan van de regiocode. (zoals Yaris wou bedoelen denk ik)

Bijdrager
    Yaris

Inderdaad PietjePuk.

@tridee: als je nou eens zou beginnen met de reacties op je vraag te lezen, dan zou je zien dat Misja gisteren al een link naar een ander draadje had gegeven waar een berichtje van mij in staat met een link naar VLC. VLC is gratis (dus goedkoper dan je drive vervangen) en speelt alle DVD’s van eender welke regio af. Zo simpel is dat.

Bijdrager
    Johnyw

Ik lees de reacties hoor, maar ik vind dit niet kunnen ! Ik heb verduiveld deze imac G5 3 maand en de DVD drive is wat mij betreft al naar de kl… Weer zo’n lullig besluit om die regiocodes in te voeren. En geef mij eens een goeie reden waarom dit slecht 5 keer kan veranderd worden ? Waarom niet bievoorbeeld 7 keer ?? Of waarom niet onbeperkt? Als het 5 keer kan dan kan het ook meer of voor altijd. Kijk, als ik een krant koop in New York dan kan ik die toch ook hier in België lezen? Als ik een DVD koop in New York, ik zeg wel KOOP, dan kan ik er hier niet naar kijken ????
    Knoop daar maar eens een touw aan vast.

We zijn in 2007 en in deze tijd van mondialisering is zoiets nog mogelijk !!
    En pas op, ik kan jullie nog straffer vertellen hoor, binnen Europa dan. Met de zogenaamd eengemaakte munt. Moet je in België eens een Franse cheque ontvangen en deze hier eens proberen verzilveren. Het kan, maar je verliest wel 40% erop. En in La douce France kan je hem al helemaal niet innen als je daar niet over een bankrekening beschikt. En die kan je daar pas krijgen, wat men u hier ook verteld, als je over een domicilie in Frankrijk beschikt…

Moet ik nog doorgaan?

Allemaal politieke beslissingen van kortzichtige mensen/bedrijven !!
    Je zou dus voor minder zoals ik beginnen sakkeren als je DVD het niet meer wil/mag doen.

Moderator
    Night

Er is overigens wel software om de counter (die 5x) weer op ‘0’ te zetten. Even Versiontracker, MacUpdate.com en/of gooogle afstruinen dus:)

EDIT

http://www.macupdate.com/info.php/id/13801

Bijdrager
    Johnyw

Heb dat geprobeerd hoor, maar met de drive die ik heb werkt dat niet !!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.