15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Vervelend; kan T-Mobile nou dataverkeer uitzetten of niet?

Beste mensen,

Ik heb een vervelende issue: even de voorgeschiedenis in ’t kort:
    -Heb sinds 2 weken Flex 15 abo met de iPhone (wilde beltegoed Orange niet verloren laten gaan). Ondanks dat ik de eerste dagen niet op het internet (en ook niet via widgets zoals aandelen, weer etc.) was zag ik KB’s binnenkomen en verstuurd worden (bij instellingen>algemeen>en dan verbruik o.i.d.)
    Ik had daarover op dit forum wat meningen gezien hoe dat nou kan; hij maakt blijkbaar toch (wat) contact.

In ieder geval 3G uitzetten…. maar dan heb je ook nog het langzamere internet.

De suggestie om via Bossproffs en dan Jailbreak….. dat ging een beetje boven mijn pet.

Dan maar T-Mobile bellen om dataverkeer uit te zetten zodat ik alleen via mijn eigen Wifi, of elders gratis spots het internet opkan (dus geen extra kosten). De behulpzame dame zei mij zaterdag -van klantenservice T-Mobile- dat ze het uit zou zetten en dat ik hierover een SMS zou krijgen.

Enfin; dat SMS’je kreeg ik niet dus ik hing net weer in de telefoon: de dame die ik nu aan de lijn kreeg zei dat het -toch- niet kon! Dat ik op mijn iPhone wel bij instellingen alles uit kan zetten…. maar dat ik dan ook niet via Wifi kan. Volgens mij klopt dat niet.

Huiveriger werd ik van het feit dat ze mij zei dat ze alvast 25 euro hadden gecompenseerd vanwege internet gebruik! WTF?

>>De vragen: heeft iemand ervaring om het via T-Mobile uit te zetten?
    >>Als ik op internet zit nu, mijn Wifi is aangevinkt en ik internet terwijl in de balk boven het bekende driehoekje met boogjes staat; dan zit ik toch alleen via Wifi te internetten? Of is er dan via de achterdeur ook een andere verbinding die mij geld kost?
    >>En als laatste: bij instellingen kan je dus zien hoeveel KB’s er binnen zijn verzonden en ontvangen (in totaal); ik heb dat nooit reset en dat is nu respectievelijk 6,0 en 45,0 KB. Dat moet het verbruik van internet (exclusief WIFI) zijn tot nu toch? (dan begrijp ik die 25 euro compensatie niet…)

Ik dank je heel hartelijk om even bij mijn issue stil te staan en te reageren!

Bijdrager
    Martijn Snels

T-Mobile kan data uitschakelen. Dit heb ik ook laten doen toen ik op vakantie ging!

Bijdrager
    Basket Case

Kan je niet gewoon bij de netwerkinstellingen de APN veranderen in iets anders dan ‘internet’? (m’n iPhone is nu in reparatie, dus kan het zelf niet controleren)

Bijdrager
    junjur
    ”Basket

Kan je niet gewoon bij de netwerkinstellingen de APN veranderen in iets anders dan ‘internet’? (m’n iPhone is nu in reparatie, dus kan het zelf niet controleren)

Nee, dit kan niet bij firmware 2.x.

Wat Martijn Snels zegt -> Bel nog een keer met T-Mobile en eis dat ze het verkeer uitzetten. En anders Jailbreaken en die tools erop zetten. Dit is helemaal niet zo moeilijk als je denkt. Succes verder!

Bijdrager
    jabesse

Tip: je kunt vliegtuigmodus aanzetten (daarmee wordt ook telefoneren onmogelijk), maar vervolgens wifi weer aanzetten. Dan ga je gegarandeerd alleen over wifi.

Bijdrager
    Ratz
    ”ja_besse”

Tip: je kunt vliegtuigmodus aanzetten (daarmee wordt ook telefoneren onmogelijk), maar vervolgens wifi weer aanzetten. Dan ga je gegarandeerd alleen over wifi.

bellen is wel handig hoor :P

Bijdrager
    Lacebag

3G uit en Roaming uit (wat standaard al uitstaat).
    Dan heb je nergens problemen meer mee. Die 25 euro is waarschijnlijk een cadeau van hun voor de tussentijd waarin je abbo nog niet is geactiveerd.

Bijdrager
    junjur

dat is dus niet waar Lacebag. Je kunt dan nog gewoon surfen via gprs, en daar zal de iPhone dan ook op overschakelen.

Bijdrager
    matthijsvdr
    ”junjur”

dat is dus niet waar Lacebag. Je kunt dan nog gewoon surfen via gprs, en daar zal de iPhone dan ook op overschakelen.

dataroaming uit zetten, en dan gaat die helemaal het internet niet op. bij mij werkt het goed

Bijdrager
    Lacebag
    ”junjur”

Ja en wie gaat er surfen als er geen wifi in de buurt is en hij geen data wilt verbruiken?
    Tenzij je dan (op een hele vreemde manier) per ongeluk op safari drukt valt er niks te surfen en zal de iPhone dus ook geen data verbruiken.
    En volgens mij schakelt hij helemaal niet over naar gprs.

Bijdrager
    jabesse
    ”Lacebag”

3G uit

Dat zorgt ervoor dat 3G snelheden niet worden gebruikt. GPRS (of EDGE, indien beschikbaar) blijft gewoon open.

”Lacebag”

Roaming uit

Dat zorgt ervoor dat je alleen over het eigen netwerk van je provider kunt (dus bv niet in het buitenland).

Geen van deze opties zorgt ervoor dat je geen dataverbinding meer via je eigen provider kunt maken.

Ik vermoed dat App Store een van de applicaties is die ongevraagd af en toe verbinding maakt, om te kijken of er updates zijn. Je hoeft niet zelf te surfen om data te genereren.

Bijdrager
    dimelot
    ”ja_besse”

Ik vermoed dat App Store een van de applicaties is die ongevraagd af en toe verbinding maakt, om te kijken of er updates zijn. Je hoeft niet zelf te surfen om data te genereren.

Ik had de T-Mobile beltegoed gadget geïnstalleerd waardoor ik (ongevraagd) ook op het web ging. Nadat ik Bossprefs en de gadget verwijderd had, heb ik er geen last meer van…

Dus misschien moet je het idd in die richting zoeken.

Bijdrager
    Ratz
    ”dimelot”
    ”ja_besse”

Ik had de T-Mobile beltegoed gadget geïnstalleerd waardoor ik (ongevraagd) ook op het web ging. Nadat ik Bossprefs en de gadget verwijderd had, heb ik er geen last meer van…

Dus misschien moet je het idd in die richting zoeken.

Ik heb aan extra gadgets alleen het Star Wars lichtzwaard (a childhood dream comes finally true:D ) en een automatische tuner voor m’n gitaar. Expres geen widgets die data genereren. Ik ga morgen allereerst eens even langs de T-Mobile store om een mens van vlees en bloed te spreken ipv een anonieme klantenservicemedewerker… want ik lees elders ook dat ze het moeten kunnen uitzetten.

Ik hoop dat dat lukt; if not: Dimelot; zou je iets meer over die Bossproffs kunnen zeggen? Wat is het, hoe krijg je het werkent en kan het ook weer uit nadien?

Kan iemand nog iets zeggen over wat er bij instellingen>>gebruik staat inzake die verstuurde en ontvangen KB’s; da’s nu in totaal resp dus 6 en 45 KB. Ik heb nog niet reset die instelling; dat moet toch het totaal zijn dan sinds mijn iPhone werkt? (dan valt het mee…)
    @ Lacebag; heb je ervaring met die 25 euro dan? Ik kan mij niet voorstellen dat die 25 euro een cado is voor de tussentijd dat mijn abo niet is geactiveerd… geheel niet van toepassing..

Bijdrager
    Ratz

Ah verdorie; in de T-Mobile winkel zeggen ze dat het echt niet kan.

Kan iemand wat uitleggen over die Bossprofs?

Als ik zodrekt een hoge rekening heb ben ik er goed ziek van!

Bijdrager
    Lacebag

dude….hoge rekening….dat kan alleen als je met je volle verstand dus op safari gaat surfen of push mail aanzet terwijl je geen wifi hebt.
    Verder betaal je alleen voor de kb’s die je binnenhaalt.
    Als de iPhone al zelfstandig verbinding maakt zo af en toe dan is dat al zo weinig kb’s dat je het niet eens merkt op je rekening.

En T-mobile geeft gebruikers waar het abbo bijvoorbeeld pas na 2 weken ingaat een uur aan beltijd en internet tijd cadeau.
    Dus misschien ging je abbo later in ja, dat is best gebruikelijk namelijk. Ook voor nieuwe mensen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.