21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Vervangingsprogramma lichtnetadapters: ook batterijlader?

Het Apple vervangingsprogramma maakt gewag van de iPad en Macbook.
    Wij hebben door een vergissing een extra opladergedeelte ontvangen.
    Nu blijkt echter dat onze originele Apple batterijlader ook niet de horizontale EUR vermelding heeft.
    We hebben de nieuwe geprobeerd en die past.
    Ik mag toch aannemen dat dit technisch ook in orde is (sterkte/vermogen)?
    Heeft Apple die batterijladers vergeten?

Bijdrager
    Shmoo

Nee, die hebben alleen geen serienummer dat online te registreren is. Even met het verloopstukje naar een Apple Reseller lopen en je krijgt een nieuwe.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt ook via de chat contact opnemen met support.
    dan krijg je em gewoon toegestuurd.

Bijdrager
    riji

Dank, ik heb hem wel al;
    ik kan hem dus onbekommerd gebruiken?

Bijdrager
    Shmoo

Zeker waarom niet, het gaat er alleen maar om dat de pinnetjes niet los kunnen laten de rest is gewoon hetzelfde.

Bij de nieuwe versie zitten de pinnetjes die in het stopcontact gaan gesmolten in het plastic. Dit ziet er een beetje cheapo uit en totaal niet des Apple’s afwerking maar is schijnbaar wel beter en veiliger.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat denk je nou zelf?!8-O

(Als het niet kon, kon Apple deze uitvoering -van uitwisselbare pluggen/duckheads- niet maken, want hoe kun je anders weten welke waar bij hoort?!)

Bijdrager
    GoeieDag
    Shmoo op 10 februari 2016

Dit ziet er een beetje cheapo uit en totaal niet des Apple’s afwerking maar is schijnbaar wel beter en veiliger.

Vind je? Ziet er juist strakker uit dan de foute versie. Ik heb ook nog een paar ‘chinese’ duckheadjes liggen; die zien er niet-afgewerkt uit. Die van Apple juist wel.
    Afgezien daarvan: waar gaat het over?!:nerd:

Bijdrager
    Shmoo

Dat vind ik wel ja. De rechterkant vind ik veel meer detail hebben en dat is niet gewoon een stekkertje-stekkertje maar iets dat Apple echt ontworpen heeft en waar ook over nagedacht is. Links is iets dat bijvoorbeeld Samsung gemaakt zou kunnen hebben op basis van rechts. Eén stuk plastic gegoten of gesmolten.

Het zit allemaal in de details, soms zou ik willen dat zo’n stekkertje kon praten en mij vertellen wat hij er zelf van vindt.

Bijdrager
    GoeieDag

Gaat er toch om wat jij ervan vind?! Het ding moet gewoon z’n werk doen en verder zijn bek houden!8-)

Je vergelijkt een volledige adapter (voeding) met een adapter (koppelstuk); de duckheads hebben er nooit uitgezien als de adapter rechts op het plaatje.

Zo ziet de ‘oude’ eruit; het enige verschil is het ‘randje’:

Bijdrager
    SunKeeper
    Shmoo op 10 februari 2016

Bij de nieuwe versie zitten de pinnetjes die in het stopcontact gaan gesmolten in het plastic. Dit ziet er een beetje cheapo uit en totaal niet des Apple’s afwerking maar is schijnbaar wel beter en veiliger.

Niet helemaal, er zit een compleet metalen raster achter wat op het plastic gemonteerd zit. Als je dus bij de nieuwe de pennen eruit wilt trekken dan heb je enorm veel kracht nodig, verder zal er eerst iets anders afbreken. I.i.g. op zo’n manier dat de interne delen van de pennen nooit bloot komen te liggen.

Dat is precies waarom ze allemaal vervangen worden, zodat het defect uit de oude nooit meer gevaarlijk kan zijn bij de nieuwe.

Bijdrager
    Shmoo

Precies, en dan kan het linkse voorbeeld uit mijn foto nog steeds extreem lelijk en goedkoop/plastic uitzien.

Bijdrager
    riji

Allemaal bedankt en toch even melden dat mijn vrouw opmerkte dat de nieuwe stekker nog nauwelijks warm wordt in tegenstelling tot de oude (ipad air 2).

Bijdrager
    SunKeeper

Toch knap, in het vervangen deel zit niets wat warm kan worden.:-D

Bijdrager
    riji

Je hebt gelijk, mijn vrouw heeft zich achteraf gerealiseerd dat ze die keer de oplader extra lang in het stopcontact gelaten had, zodat die allicht “afgekoeld” was.

Bijdrager
    Horloge

Geld dit ook voor de adapters van de macbook zwart
    Ik kan daar geen serie nummer voor vinden
    System Serial Numb

Bijdrager
    GoeieDag

Ja.

Bijdrager
    Horloge

Wat moet ik opgeven als serienummer dan

Bijdrager
    fred44nl

het serienummer van de Macbook Zwart.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt ook even een Apple Store met enkel dat ding (mocht je in de buurt zijn).

Bijdrager
    Horloge

Doe dat dan wel thx

Bijdrager
    SunKeeper

Apple legt het ook netjes uit: https://support.apple.com/nl-nl/HT204308

Specifieker: https://support.apple.com/nl-nl/HT201581

Link komt van de pagina van het vervangingsprogramma.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.