4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    berndlehmann

Vervanging

De versie van mijn iMac draait OS X versie 10.5.8. Hoger kon niet meer. Ik heb het na volle tevredenheid bij gelaten. Ook toen anderhalf jaar geleden de harde schijf en de dvd-drive vervangen moest worden.
    Nu krijgt de iMac opnieuw kuren: Als ik tv kijk (via Eye-TV) valt regelmatig het geluid weg. Dat ligt niet aan de antenne want ik zie dat de geluidsbutton op dat moment niet reageert. Voorts vallen sommige programma’s uit, zoals Safari en andere. Dat gebeurt niet met regelmaat, maar opvallend vaak. Ik probeer dat al te voorkomen, door zo min mogelijk programma’s tegelijk te openen. Kent iemand die symptomen?
    In verband met een geleidelijke overgang naar een nieuwe iMac vraag ik me af of ik bijvoorbeeld een nieuwe mini ook kan gebruiken met mijn oude iMac (incl. toetsenbord en muis) als beeldscherm, zolang hij het nog doet?

Bijdrager
    1984

Ik ben bang dat je die oude iMac niet als scherm kunt gebruiken, maar je je kunt kijken op “Mactracker” of er Target Display bij staat.

Bijdrager
    computer space

Wel handig als je even je type vermeld. En als je nu aan de Mini gaat, zou ik daar lekker bij blijven. Als je een iMac hebt die niet verder dan 10.5 kan, vermoed ik dat het om een G5 gaat. Een 2.3 quad core Mini is qua CPU een van de snelste Macs en met een Dell U2412M, super 1920×1200 IPS scherm zit je qua uitgave nog onder de slomere, kleinere instap iMac. De Dell U2713HM bied je zelfs een 27 inch scherm beter dan in de grote iMac voor ongeveer dezelfde setprijs als een 21 inch.
    En de dikke GPU’s van de duurdere iMacs zijn hws toch niet in beeld, als je vanaf de G5 komt is een HD4000 een machtig mooie GPU.

Ik denk dat je Mac gewoon op is. Van een Mini ga je minimaal zo lang, misschien nog wel langer plezier hebben. Je loopt immers niet tegen de problemen met ingebouwde schermen aan.

Bijdrager
    berndlehmann

Mopper, mopper, ja het is een G5, Typeaanduiding is 7.1, dus een beetje bejaard. Bedankt voor de tip(s)!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.