13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Prettyblue1

Vervanging voor 23″ Cinema display, wat raad je me aan?

Op mijn werk worden enkele G5’s vervangen door Intel Pro machines, maar helaas kan de Cinema 23″ display daar niet meer mee gebruikt worden (ADC connector). Gelukkig viel me dat nog net op anders hadden we volgende week toch mooi voor *** gestaan:-(

Wie heeft al voor dit ‘probleem’ gestaan en welk scherm kun je me aanbevelen? Overigens is het gebruik voor vormgeving, geen video editing of games.

Bijdrager
    Gijs Raggers

tip: een Apple 23″. Wat kan het leven toch makkelijk zijn.
    Ik wil je oude wel overnemen voor 250 euro.

Bijdrager
    Prettyblue1

JIj bent wel heeeeeeeel makkelijk Gijs. Ik bedoel natuurlijk op (goedkopere) alternatieven zoals Ilyama of Samsung. De Apple is met minimaal 750 euro (en dat keer 5) een beetje prijzig.

Bijdrager
    superluuk

samsung 226CW

Geblokkeerd
    Anoniem

Je kan een verloopstekkertje kopen natuurlijk, maar anders zou ik ook eens
    naar Dell schermen kijken. Qua ontwerp komen ze misschien niet goed
    uit de bus, maar qua kwaliteit staan ze op een minstens zo hoog platform
    als Apple’s schermen (ze gebruiken ook dezelfde Philips monitoren namelijk).

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    strigoi

Samsung Syncmaster 244t 24″ inch scherm is ook een geweldig scherm.

Bijdrager
    Prettyblue1

Heu, mag ook wel voor vanaf (…) 869 euri. Helaas is het wel de bedoeling het budget juist beneden de prijs van een Apple scherm te houden. Bedankt voor de tip in elk geval.

Bijdrager
    servir frais

de middenklasse eizo is eveneens ok : Flexscan S2410W, 24inch, en 3jaar garantie eveneens op dode pixels wat bij apple niet het geval is!

Moderator
    unSOUND
    ”Prettyblue1″

Helaas is het wel de bedoeling het budget juist beneden de prijs van een Apple scherm te houden.

Als je maar beseft dat de kwaliteit dan ook lager is. Bezuinigen op een beeldscherm waar je een X aantal jaar met je ogen vlak op gaat zitten vind ik persoonlijk niet echt verstandig… Probeer dus wel een beetje op een middenklasser te zoeken, en niet een budget-scherm…

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”unSOUND”

Als je maar beseft dat de kwaliteit dan ook lager is

ALs je prijs veel lager zit wel, maar er zijn best een aantal schermen die lager van prijs zijn, maar een net zo goed/beter beeld geven dan die van Apple… Apple heeft z’n schermen al een poosje niet meer geupdate overigens;)

Dell is een van de merken die in bijna alle tests gelijk staat met Apple, en hun prijs ligt beduidend lager:)

Moderator
    unSOUND
    ”joram”

er zijn best een aantal schermen die lager van prijs zijn, maar een net zo goed/beter beeld geven dan die van Apple…

Dat ligt er maar net aan wie ze test, een Tweakers-lid of een graficus. Er is meer in de wereld dan contrastratio en reactiesnelheid… De nieuwste serie van Dell heeft ook eindelijk dezelfde S-IPS techniek als Apple aan boord, maar viel bij mij gelijk af vanwege hun behuizing… waterpistool-plastic is niet echt mijn smaak. Dan betaal ik graag een paar honderd euro meer voor een strakke aluminium behuizing, maar ik ben een freak… ik weet het.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.