15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Vervanger voor Little Snitch

Hi,

Iemand advies over een vervanger voor Little Snitch?

Ik vind dit te gecompliceerd en ondoorzichting.

De geboden functies vind ik wel nuttig.

Vast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KW,

Alternatieven van gebruikers hier die ervaring met een alternatief hebben heeft mijn voorkeur..

Voor “zoek het zelf maar uit op internet” gebruikt ik dit forum niet..

Moderator
    Night

De enige waardige vervanger van Little Snitch is Hands Off. De rest mist functionaliteit.

Bijdrager
    tarun

Werkt zo te zien vergelijkbaar met Little Snitch maar dan duurder.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@tarun,

Werkt zo te zien vergelijkbaar met Little Snitch maar dan duurder.

Ik heb geklaagd bij Little Sntich, ze bieden geld terug aan…

Moderator
    Night

Wauw…. Dan maar even de gebruikershandleiding doorspitten, JoopJoopJoop. Dan is het vast ineens minder ondoorzichtig en gecompliceerd. Dat mag best tegenover die restitutie staan;-)

Bijdrager
    TheBigZ

LuLu

https://objective-see.com/products/lulu.html

Past ook goed bij jouw nick.;-)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@TheBigZ,

Waar kan LuLu downloaden? op hun webpage trof ik het aan….

Inmidddels gevonden, het is beta, wachten dus???

Bijdrager
    TheBigZ

Wachten waarop?

De maker van het programma, Patrick Wardle, is een bekende in het wereldje.

https://www.blackhat.com/us-18/presenters/Patrick-Wardle.html

(Het programma is Open Source.)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

“Wachten waarop?”

Op een definitieve versie, doorgaans zijn die al af te raden te installeren, laat staan een beta..

“een bekende in het wereldje.”

Als dat een reden is om software te gaan gebruiken, een gevaarlijk advies…

Bijdrager
    TheBigZ

Doe ermee wat je wilt, het advies was gratis.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@TheBigZ,

Dus als het gratis is, is alles wat verkeerd kan gaan geen punt meer?

Geblokkeerd
    Anoniem

@JoopJoopJoop, meestal zijn bekende ontwikkelaars (zeker bij Mac software) goed te vertrouwen, dus dan is het inderdaad meestal niet zo’n punt. Je kunt er bij deze mensen vanuit gaan dat ze óf de software doorontwikkelen, óf het opensource maken zodat iedereen er op door kan ontwikkelen.

En definitieve versies van dit soort programma’s zijn al vaak af te raden om te installeren? Mag ik vragen waar je die informatie vandaan haalt? Ik gebruik Little Snitch al jaren, en al decennia betasoftware van diverse ontwikkelaars, en daar is nog nooit iets mee mis gegaan. Hooguit als het inderdaad om een onbekende ontwikkelaar of onsuccesvol stukje software gaat, maar dat is in al die jaren op één hand te tellen:)

Bijdrager
    Alexander Henket

Ik begrijp de gedachte dat Little Snitch te ingewikkeld zou zijn niet. Installatie is klik/klik klaar, dus dat kan het niet zijn. Daarna een leerperiode waarin je irritant vaak iets moet vinden van ieder nieuw type verbinding. Het dialoogje wat je daarbij krijgt, doe ik normaal het volgende mee:

• Herken ik de app en het type verbinding dat wordt gezocht? Zo ja en vind ik dat goed, dan mag deze “Forever approved”. Eventueel pas ik het domein via de dropdown aan naar zijn generiekere versie zodat ik niet voor iedere *.akamai.net toestemming hoef te geven. Zo ja en vind ik dat niet goed, dan doe ik een ‘judgement call’ of ik een permanente Deny, of een Until Quit Deny wil doen.
    • Herken ik de app of het type verbinding dat wordt gezocht niet dan zoek ik deze op het web op. Little Snitch heeft daar sinds 4 ook steeds meer info bij.
    • Peer to peer apps (bijv Skype), vergaderapps (bijv WebEx), browsers (bijv Safari) hebben nauwelijks zin om verbindingen voor te beoordelen: ze zijn (bijna) allemaal nodig. Dat soort apps geef ik carte blanche voor verbinding.

Algemene stelregel voor mij:

• Approve meestal “Forever”. “Until Quit” doe ik eigenlijk alleen bij verbindingen die ik niet goed kan inschatten en ik later nog eens beter naar wil kijken, apps die ik alleen even uitprobeer of als het een installatieprogramma is waarvoor een permanente regel weinig nut heeft (hoe vaak doe je dezelfde installatie…)
    • Deny meestal “Until Quit”. Permanent Deny doe ik eigenlijk alleen bij bekende advertentienetwerken.

Veel meer valt er aan Little Snitch niet per se te weten. De rest bekijk je gewoon als je een keer zin hebt. De netwerkmonitor en de wereldkaart bijvoorbeeld. Af en toe loop ik door de lijst van goedgekeurde/afgekeurde verbindingen heen en gooi ik de dubbelen of conflicten eruit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.