30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Vervanger voor FTD ?

Nu FTD er mee stopt vraag ik me af of er voor de Mac OS-X een eventueel alternatief is ,ik gebruik verder Unison2 .

Bijdrager
    rtgrs

Software, films en muziek kun je tegenwoordig ook netjes kopen. Zoals het hoort.

Bijdrager
    Lauwrence

Dank voor les in moreel rtgrs, maar FTD draait niet puur en alleen om auteursrechtelijk beschermd materiaal.

@TS: Spotlite. Voorlopig alleen spots bekijken, maar de functionaliteit gaat zich ongetwijfeld uitbreiden op zeer korte termijn.

Bijdrager
    rtgrs
    Lauwrence op 28 februari 2011

Dank voor les in moreel rtgrs, maar FTD draait niet puur en alleen om auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Klopt. Maar het is niet voor niets off-line. Het werd er toch hoofdzakelijk voor gebruikt.

Bijdrager
    Brambo1978

Spotlite is prima !

Bijdrager
    CMD-Z

vergeef mijn ignorantie; maar wat is FTD?

Bijdrager
    Gastonw

@rtgr
    Dat maakt niet uit. In de wet staat dat downloaden van films en muziek legaal is (software volgens mij niet).

Ik ben niet tegen het downloaden, maar als er bijvoorbeeld een Apple TV in Nederland zou komen, dan maakt die paar euro voor het huren van een film me niet uit. Ben ook heel blij met Spotify en de abonnement vorm daarvan.

Maar er wordt nu nog geen goed en betaalbaar alternatief aangeboden voor het ‘huren’ van films. Bovendien is dat Brein (dat de website’s dus online heeft gekregen) een boevenbende. Er zijn ook tégen Brein rechtszaken aangespannen door platenlabels omdat ze nog nooit een rooie cent gezien hebben van Brein…

Bijdrager
    Gastonw

@CMD-Z

FTD was een soort groot UseNet forum waar gebruikers links naar NZB-files uitwisselden. Door die NZB files (een soort torrents) te downloaden kon je via nieuwgroepen snel downloaden.

Bijdrager
    CMD-Z

aha! ik ben nooit veel verder gekomen dan torrents;-)

Inactief
    Anoniem

(Open)FTD was een leuk ding, maar wat nog al wat mensen vergeten is dat je het eigenlijk niet nodig hebt. Kijk gewoon is op Nzbindex en typ daar in wat je zoekt. Vul je niks in het het zoekvenster dan laat hij gewoon zien wat er het laatst geupload is. Laat vervolgens Sabnzbd of nzbvortex de door jouw bewaarde nzb-file oppikken en het downloadwerk doen.

Bijdrager
    ramrod

Binnen Unison2 zit ook de mogelikheid om bij NZB en Yab te zoeken ,maar ik vond FTD wel makkelijker ivm de info die er bij werd gegeven .

Zal Spotlite eens bekijken

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Hydræ

De Mac App Store voor al uw wensen op software gebied!:lol:

Bijdrager
    Gastonw

@THX-1138

Nadeel daaraan is dat je minder zeker bent van wat je download. Je weet a) niet of er nl ondertitel bij zit en b) niet of je een nep-bestand download. Bij Usenet fora is dat al gecheckt.

Bijdrager
    ramrod

Tja dat is het nadeel tot nu toe van alle alternatieven , FTD was erg makkelijk .

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Torrents hebben altijd mijn voorkeur gehad.

Voor HD films en series:

Blu-bits HD content

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Sascha

Ik verkies ook torrents. Dat Usenet is mij veel te omslachtig (denk ik) en kost geld (toch?).

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Meh1965 op 28 februari 2011

Ik heb nooit begrepen waarom mensen torrents verkiezen boven usenet.

Voor mij onder andere waarom ik voor torrents kies

-hogere snelheid
    -meer content
    -betere retentie

Natuurlijk op private trackers, niet tpb.

Bijdrager
    Ilios

nzbmovieseeker.com voor al uw films!

Scrooge McDuck 15 minuten geleden #

Meh1965 – 4 uur geledenIk heb nooit begrepen waarom mensen torrents verkiezen boven usenet.

-hogere snelheid
    -meer content
    -betere retentie

whahahaha

usenet geeft bij mij een veeeeeeeeel hogere snelheid
    en een retentie van 900 dagen is meer dan genoeg
    bovendien heb je bij torrents meer last van fake files en trojans

Bijdrager
    Chorro
    Sascha op 28 februari 2011

Ik verkies ook torrents. Dat Usenet is mij veel te omslachtig (denk ik) en kost geld (toch?).

Het is maar net wat je gewend bent, ik ben Usenet gewend en vind het helemaal niet omslachtig. Torrents daarentegen snap ik geen drol van.

Usenet hoeft geen geld te kosten, vaak bied je internetprovider al een nieuwsgroepserver aan voor niets. Maar in de meeste gevallen geeft een betaalde usenetserver wel een stuk snellere verbinding en een veel betere retentie (er staat altijd bij hoeveel dagen die file er al op staat, bij een usenetserver van je provider kun je vaak maar tot een dag of 30 oud downloaden. Bij betaald soms tot 500 dagen).
    Kost trouwens niet veel geld, ik betaal 5,90 euro per maand en kan er dan onbeperkt gebruik van maken met een snelheid van max 20 MBit.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Ilios op 28 februari 2011

nzbmovieseeker.com voor al uw films!

Scrooge McDuck 15 minuten geleden #

Meh1965 – 4 uur geledenIk heb nooit begrepen waarom mensen torrents verkiezen boven usenet.

-hogere snelheid

-meer content

-betere retentie

whahahaha

usenet geeft bij mij een veeeeeeeeel hogere snelheid

en een retentie van 900 dagen is meer dan genoeg

bovendien heb je bij torrents meer last van fake files en trojans

hum… nee. Jij bent zeker nog nooit op een private tracker geweest.

Bijdrager
    Gastonw

Jij hebt zeker nog nooit met Usenet gewerkt?

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat denk ik ook, Usenet geeft je een vaste constante snelheid.

Bijdrager
    ISS

Ja, is al een vervanger: SpotLite voor OSX

Link: Tweakers.net

Downloaden: Spotlite

Bijdrager
    johnkeates

Usenet is leuk, maar torrents gaan een stuk sneller.
    Met usenet nog nooit mijn verbinding gesatureerd, en met torrents wel.

Misschien is dat om dat de Usenet servers (ook de betaalde) geen hoge snelheid aan kunnen, of misschien om dat de private trackers en seedboxes gewoon sneller zijn, maar voor mij is het gewoon het snelste.

Qua technologie maakt het geen drol uit, dus daar hoef je het niet voor te doen, en qua gebruikerservaring is er ook geen reden om een boven ander te verkiezen. Als ik series wil, heb ik ze een paar seconden na release binnen, en dan staat het nog niet eens op usenet. En dat allemaal automatisch (wat met nzbd’s zoals SAB ook kan). Als ik muziek wil pak ik gewoon een torrentje, post de link naar m’n server en een paar seconden later staat het in iTunes. Dat kan met de huidige Usenet diensten niet, en bovendien is het niet gratis. Ik wil best betalen, maar dan gaat mijn geld toch echt naar de artiesten en niet naar een of andere exchange. Bij voorkeur gaat dat geld dan via een bioscoop/concert of merchandise naar de artiest, maar daar gaat het hier niet over.

Vervangers voor FTD zijn er in de complete vorm van FTP nog niet. Spotlite voor Mac OS X zoals gepost is een optie maar geen complete vervanger (trage verificatie of niet controleerbare verificatie), Spotnet komt ook in de buurt net als Spotlite, dan heb je nog diverse NZB sites, maar daar kan je ook niet altijd van op aan. Vooral om dat ze meestal geen gecontroleerde lijsten bevatten. Waarschijnlijk kan je als OpenFTD gebruiker beter even aanrommelen met index sites, en dan komt er na een tijdje vanzelf wel weer een nieuwe naam langs die hetzelfde als OpenFTD doet.

Bijdrager
    Koetjesreep

Die kunnen ze makkelijk aan. Ik haal hier op mijn studentenkamer een snelheid van zo’n 90 tot 100 Mb/s.

Ik heb een 100 MBit server en haal dan ook de volledige snelheid, namelijk 12,5 MB/s

Bijdrager
    elsheepo

Dat torrents sneller gaan dan Usenet is echt onzin.

Waarschijnlijk heb je deze ervaring opgedaan met een free server en niet met een pay server (luttele bedrag van 2,50 per maand.)

Ik gebruik al meerdere jaren Usenet. Voordeel hiervan is dat je met je volledige bandbreedte kan downloaden.

Met torrent ben je altijd afhankelijk, van …

Bij mij download ik via usenet constant met 5900 kb/s – 5,9 mb/s en dat ga je constant met torrents nooit halen.

Enige voordeel aan torrents is dat het aanbod groter is, maar er staat ook wel meer troep op.

Inactief
    Anoniem

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.