16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Geedee

Vervangend symbooltje voor Apple op de cmd-toets

Iemand al stilgestaan bij de gelijkenis van het symbooltje op de cmd-toest (door velen nog ‘Appletje’ genoemd) en het nieuwe Proximus-logo?

Bijdrager
    MajorApple

Nee

Bijdrager
    Geedee

:)

Bijdrager
    Pivni Pes

WTF is Proximus?
    Uit de film Gladiator of zo?

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij algemeen bekend onder de Apple kenners, maar dat icoon komt uit Noorwegen, waar het gebruikt wordt om recreatieparken aan te geven:

… en is in het systeem gekomen omdat Steve Jobs niet overal inzet systeem hey Apple-logo in de menu’s wilde zien terugkomen. Dit was zo in het allereerste Mac System op de Macintosh. Vandaar dat er nog wel jarenlang een Apple icoontje op die toets op het toetsenbord heeft gestaan.

Bijdrager
    Geedee

En dus is Proximus de mosterd in Noorwegen gaan halen en niet op het Apple-toetsenbord. Dat weten we dan ook weer. Dank.

Voor de Nederlandse vrienden: Proximus is een van de grootste providers in België.

Moderator
    Night

Voor degenen die niet weten wat er bedoeld wordt:

Bijdrager
    Buzz

Het symbool is natuurlijk ook nog wel veel eerder gebruikt dan op de bordjes langs de Noorse wegen.

Bijdrager
    SvS

Ik blijf nog steeds ‘per ongeluk’ Apple-C en Apple-V zeggen… Dat zit zo ingebakken en nieuwgebruikers wetendan even niet wat ik bedoel. Eerlijk gezegd beetje jammer van de verandering (die al paar jaar geleden was ingevoerd)…

Bijdrager
    Dick de Roos
    Nikita op 25 november 2014

maar dat icoon komt uit Noorwegen, waar het gebruikt wordt om recreatieparken aan te geven

Bijna goed!
    Volgens mij in de Scandinavische landen in het algemeen en in elk geval ook op IJsland.
    Niet opgevallen in Denemarken, Finland en Zweden, maar dat kan aan mij liggen.
    Het wordt gebruikt om natuurparken/recreatiesituaties en bezienswaardigheden aan te geven.

Edit: dit was ook al te lezen in de Wikipedia-link van Buzz_D :oops:

Bijdrager
    Shmoo

Maar waar staat het voor, het moet toch iets uitbeelden, waarom die 4 lusjes dat aantal moet toch ergens vandaan komen ze zetten bij Apple toch niet zomaar een symbool op een toets?

Heeft de command toets misschien 4 verschillende doeleindes die in elkaar verweven zijn, ik kan er niets anders van maken dan dat het een soort infinite loop symbool is maar dan een dubbele of quad uitvoering.

Bijdrager
    iep

Het is het point/place of interest (POI) logo welke in Scandinavië veel werd gebruikt. Hoewel dat ook maar 1 van de vele gebruiken is. Het logo is terug te traceren tot in de oudheid.

Bijdrager
    Nikita
    Dick op 26 november 2014

Bijna goed!

Ik zie nu pas dat de iPad er “recreatieparken” van had gemaakt, terwijl ik “recreatieplekken” bedoelde… Bij gebrek aan een betere vertaling voor Point of Interest bij mij op dat moment.

Bijdrager
    SvS

Ter aanvulling: Enkele knooppunten op de snelwegen zien ook zo uit, van bovenaf gezien…

Bijdrager
    Buzz
    Shmoo op 26 november 2014

Maar waar staat het voor, het moet toch iets uitbeelden, waarom die 4 lusjes dat aantal moet toch ergens vandaan komen ze zetten bij Apple toch niet zomaar een symbool op een toets?

Heeft de command toets misschien 4 verschillende doeleindes die in elkaar verweven zijn, ik kan er niets anders van maken dan dat het een soort infinite loop symbool is maar dan een dubbele of quad uitvoering.

Leuk bedacht, maar de werkelijkheid is anders, zo valt te lezen in Andy Hertzfeld’s onvolprezen Mac folklore site: http://www.folklore.org/StoryView.py?story=Swedish_Campground.txt

Bijdrager
    Brombeer

Toch niet helemaal…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.