6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHenk

Vervangen van interne Hd in iMac flat panel

Hallo medemaccers,

Ik heb gespeurd naar draadjes over dit item. Ik ben veel wijzer geworden maar ik nergens kunnen vinden of je zelf de interne harddisk van een iMac G4 kunt vervangen door een grotere. Het werken met Copy Cloner heb ik al inder de knie maar wie heeft er al eens wat dieper in zijn/haar iMac G4 gegraven dan het vervangen of uitbreiden van het geheugen of het plaatsen van een airportcard en de HD vervangen? En wie wil die ervaring met mij delen?

MacHenk

Bijdrager
    sarasin

ik heb in een van onze imac G4 flatpanel de HD van 60 GB naar 120 Gb opgewaardeerd, dit werkt perfect. alleen het uitelkaar schroeven van zo’n ding is een klus. Daar moet je dus de tijd voor nemen. Ben je niet zo technisch breng hem dan naar een Applecenter en laat hun er naar kijken want als je de boel sloopt, das natuurlijk niet leuk;-)

Bijdrager
    paulhek

k heb zowl de hard disk als de cd rom drive vervangen in mijn oude imac g4 700mhz. Ging perfect. Je kan service manuals downloaden waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het moet doen. LEes die eerst zorgvuldig, zorg dan dat je het juiste gereedschap hebt en warmte geleidende pasta.

Dan gewoon doen, neem er rustig de tijd voor, het is prima te doen.

Bijdrager
    xPer

Is zeer goed zelf te doen.

Op xlr8yourmac is een handig how-to artikel te vinden onder ;
    http://www.xlr8yourmac.com/systems/iMac_g4/imacg4_takeapart.html

Bijdrager
    BlackMAC

Waarom zou je dat willen doen!?
    Ik heb gewoon een externe HD bij aangesloten van 160GB bij mijn Imac G4 Flatpanel.
    Heb er ook aan gedacht om het intern te veranderen, maar achteraf leek het me toch handig om een externe te nemen ivm een backup van mijn Imac, en films in op te slaan.
    Ik zou me de moeite besparen om je hele Mac uitmekaar te halen en de risico te nemen dat het niet goed gaat.
    Externe HD zijn niet zo duur meer, en het bespaart je het geknutsel aan je Imac!
    Als het niet goed gaat, en je hardware “loopt” niet lekker of anders, krijg je er spijt van dat je het gedaan hebt, en erger het kan je uiteindelijk meer gaan kosten.
    Maar ja, als je zo handig en gelukkig bent als Paulhek en Johnny_Cash zou je de risico moeten nemen.
    Ik zou gewoon een externe nemen, Veiliger!

Succes!

Bijdrager
    t-kom

voor het uit elkaar halen van je mac moet je hier eens kijken bijna alle handleidingen voor de mac.
    http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html
    Erg handig heb ik laatst ook gebruikt voor een imac g4. Kijk wel even uit met statiche elektriecitijd. Het lijkt erger dan het is als je er aan begind. veel succes
    Bart

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.