4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    klonic

Vervangen superdrive lijkt tweedehands

De superdrive was al een tijdje kapot en omdat mijn standaard garantie van twee jaar zou vervallen moest ik hem ruim 25 dagen geleden voor reparatie wegbrengen. Vandaag heb ik mijn gerepareerde Macbook Pro opgehaald. Thuis heb ik meteen mn eigen HDD er weer in geplaatst en toen viel mij op de de stickertjes op de Superdrive ‘versleten’ waren terwijl deze nieuw zou zijn. Een moment later valt me ook op dat de productiedatum die op de HDD staat: ‘MAY 2009’ is. Ik heb dus het vermoeden dat het een tweedehands onderdeel is. Kan natuurlijk dat Apple, Panasonic en toeleveranciers dit apparaat twee jaar op de plank hadden liggen en dan dat de superdrive nog 3 maanden onderweg is.

Heeft iemand een idee wat er gebeurt? Overigens is er natuurlijk niets mis met het gebruik van tweedehands producten maar aangezien ze me toch €226 wilde laten betalen (heb uiteindelijk 0 betaald) verwachtte ik toch wel een betere reparatie.

Bijdrager
    Dargakis

hebben ze hem onder coulance gerepareerd btw? of waarom wilde ze aanvankelijk dat je €226 zou betalen?

Bijdrager
    Moriarty

Refurb?

Bijdrager
    klonic

Ik weet niet of het onder coulance is gebeurt. Ze wilde 226 euro omdat ze van mening waren dat op ‘mechanische’ onderdelen geen garantie gegeven werd.

Ik weet inmiddels dat Apple vaak inderdaad refurbished onderdelen gebruikt voor reparaties. Lekker goedkoop.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.