13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    macG5

Vervangen plastiek/keramisch materiaal achteraan iPhone 3G

Kan de achterkant van de iPhone vervangen worden door een Apple reseller? Zoja, hoeveel zou me dit kosten?

Mvg MacG5!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    bennie

Koste mij 100 euro…
    wel vertelden ze mij dat de behuizingen voor de 1e gen. moeilijk te verkrijgen waren en dat het binnenkort helemaal niet meer kon…Je zou dan kunnen wachten tot ze een 2e hands/ kapotte iphone hadden waarvan de backplate nog goed was…

succes!
    Ben

Bijdrager
    Oppie
    ”Yaris”

Zie Reparatie behuizing iPhone 1e gen.

Het gaat hier toch juist om een tweede generatie iPhone (3G)?!

Bijdrager
    bennie

Idd ik lees het nu ook. Excuse me!
    :sealed:

Maar dan zullen ze de backplate wellicht wel op voorraad hebben.
    De dienstverlening vond ik goed. Alleen over de prijs kan ik dus niets zeggen….

Bijdrager
    Yaris

@Oppie: had ik ook gezien maar die tips in dat draadje zullen ook wel nuttig zijn voor de reparatie van een iPhone tweede generatie.

Bijdrager
    KarelWillem

Een achterkantje kost in Hong Kong ongeveer 65 dollar.

Dus als je zelf handig bent?

:mrgreen: Oeps sorry. Wat zeg ik? Kijk zelf:

http://www.focalprice.com/New_Hard_Back_Case_Cover_for_Apple_iPhone_3G_Silver_IP016S_2495.html

Haha. Oh nee, dat is een losse cover. Nou ja, dat is ook een idee misschien?

Goed, het is even zoeken, maar dan heb je ook wat:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16946

Bijdrager
    macG5

Bedankt voor de linkjes. Is het vervangen van de die achterkant moeilijk?

Bijdrager
    bennie

Ik heb het zelf geprobeerd met een speciaal gekocht setje….
    Heb er een puinhoop van gemaakt. Maar ik ben niet de meest ideale monteur met mijn twee linker handen en mijn ogen in mijn broekzak….:cry:

Bijdrager
    k5052

wat heb je eraan verprutst en wat voor cover had je gekocht?
    Het is volgens mij niet zo moeilijk met al die guides verspreid over het internet. Heb zelf ook wel de nodige ervaringen met het openmaken van electronica en het vervangen van diverse onderdelen.

Bijdrager
    bennie

Ik moest met een soort plastic lepeltje langs de rand van de backplate schuiven. De aluminium backplate zou dan loskomen.
    Dat deed ie wel, maar toe ik de Iphone weer vast wilde maken bleek het aluminium op sommige plaatsen te wijd. Bij zo’n vormgeving zie je dat natuurlijk meteen en dat gaat storen.

Ik heb ook wel eens harde schijven en toetsen in mijn pb vervangen. dat ging wel stukken beter.

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    Jerry.w

even terugkomen op dat met dat lepeltjes gedoe, NOOIT DOEN… Je moet een zuignap op je venster zetten dan vastzuigen, je draait je schroeven uit de onderkant van je iPhone en dan trek je aan het handvat van de zuignap. Als het goed is komt het scherm los van de iPhone, maar let op trek het niet te ver naar je toe want anders breekt de touchscreen en het lcd connectortje. Maak voorzichtig die connectortjes los en je hebt je iPhone scherm eruit. de rest gaat hetzelfde als in de tutorials 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Bijdrager
    Robin Peek

Zijn er nog meer, recente (internet) winkels die losse onderdelen verkopen voor de iPhone 3G? Ik zou graag mijn scherm en achterkant vervangen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.