4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ArthurZZZ

Vervangen optical drive iMac G4

Ik heb in mijn iMac G4 een dood HDD’tje zitten die ik wil vervangen, maar ook mijn combo drive vertoond kuren, dus wil die misschien ook vervangen, maar kan er zomaar elke combo drive in of moet het een bepaalde soort zijn? Wil geen DVD branden, die heb ik al.:)

Bijdrager
    Macian

Je kunt vrij wel eke drive in je iMacje monteren. Mocht de drive niet ondersteund worden kan je altijd patchburn gebruiken. Maar in jou geval zou ik er toch lekker een niet al te dure superdrive inbouwen. Die koop je tegenwoordig al voor 60 a 70 euro.

Groeten Macian

Bijdrager
    macpro

Je moet toch een beetje opletten.
    Ik heb eens een verhaal op internet gezien van iemand die netjes z’n oude DVD speler had verwijderd en de nieuwe wilde plaatsen. Maar die was dus net een tandje groter.
    Het is ‘m uiteindelijk wel gelukt.

Ik zal eens zoeken of er nog wat is te vinden.

En let natuurlijk op het vervangen van de koelpasta als je de iMac openmaakt.

Bijdrager
    macpro

Gevonden!

iMac G4 Take-apart for Drive and Ram upgrades

Met de opmerking over de grootte van de DVD speler:

Notes on Optical Drive Lengths:
    I wanted to exchange the stock superdrive in my iMac 800 with a Plextor 40x CD-writer. It didn’t work because the superdrive is about 7.67 inches long, while the plextor is 8-9 inches long. So check out the length of the drive you want to install before buying it.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.