9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ultem

Vervangen harde schijf MacBook Pro najaar 2007

Hallo,

Ik wil graag mijn harde schijf vervangen (160Gb,7200 rpm –> 500 Gb, 7200 rpm). Is dit iets wat je zelf kunt doen of is dit iets wat je aan een expert moet overlaten?

Op internet staat dat dit iets is voor experts, maar ik vraag me af of je zoiets ook zelf kan?

Groetjes,

Ultem

Bijdrager
    RobApple
    Bijdrager
    Xserve

Je kan zoiets ook zelf, maar het is niet zo eenvoudig:
    http://www.tuaw.com/2008/02/04/found-footage-macbook-pro-hdd-replacement/

Ik zou ook eens nazien of je je garantie dan niet verliest?

Bijdrager
    Xserve
    ”RobApple”

Gisteren een uitgebreid topic over geweest:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151919&postdays=0&postorder=asc&start=0

Dat is een ander model… Overigens vraagt hij alleen maar welke HD hij moet kopen, niet hoe hij die er in moet steken.

Bijdrager
    RobApple

@Xserve – dat vraagt hij wel. Hij vraagt: Is dit iets wat je zelf kunt doen of is dit iets wat je aan een expert moet overlaten?

Op internet staat dat dit iets is voor experts, maar ik vraag me af of je zoiets ook zelf kan?

Garantie zit er niet meer op, want deze MacBook Pro is van najaar 2007!

Bijdrager
    ultem

Oeps…bedankt voor het filmpje…dit ga ik dus NIET zelf doen… ;-)

Bijdrager
    bedhead
    ”ultem”

Oeps…bedankt voor het filmpje…dit ga ik dus NIET zelf doen… ;-)

Lijkt me inderdaad geen koud kunstje. Vroeger ging het allemaal veel gemakkelijker. Nu hoe geavanceerder de toestellen worden, hoe moeilijker ook om er zelf aan te sleutelen (mijn ondervinding).

Bijdrager
    Nikita

Het ziet er erger uit dan het is. Ik heb een hardeschijf vervangen in een PowerBook G4 15″ en die lijkt heel sterk op het ‘vorige’ model MacBook Pro.

Vooral het losmaken van de topcover is even eng, maar op zich is het met een half uur / drie kwartier wel gedaan. De handleiding van iFixit.com is echt ideaal hierbij!

Hoewel het vervangen van de hardeschijf in de Unibody modellen natuurlijk nog wel het makkelijkste is… :wink:

Bijdrager
    tjetta

Heb zelf meerdere malen HDD in zo’n MBP vervangen, en het is allemaal niet zo moeilijk. Zorg dat je niets afbreekt als je de topcase losklikt en klik hem ook weer goed vast, vooral bij de ingang van de superdrive. Met het juiste gereedschap is dit geen probleem. Heb je geen gereedschap in huis, dan heb je waarschijnlijk nooit eerder dit soort dingen gedaan, laat het dan aan iemand anders over:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.