6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    cezanne

Vervangen harde schijf iMac

Ik heb een iMac Graphite waarvan ik de harde schijf wil vervangen. Weet iemand een plaats waar je precies de stappen kunt bekijken die daarvoor nodig zijn?
    Ik had zelf al 1 plek ontdekt. Daar hadden ze het over verwijderen van 1 schroef aan de onderzijde van de iMac waarna je de cover eraf zou kunnen nemen. Kan aan mij liggen maar ik zie aan de onderkant geen Single Screw waarmee je de cover kunt verwijderen. Schroeven zat, dat wel.
    Bedankt alvast voor de tip!
    Cees 8)

Bijdrager
    Zodiack

Ik weet niet hoe het moet, maat het moet een klusje van niets zijn.
    Toen bij mij voor de 2e keer de HD onder garantie vervangen werd, kon ik er op wachten, duurde zo’n 20 minuten.
    Het was uiteraard wel een monteur van een :apple: reseller.
    BTW ik heb ook een graphite dus niet een revisieA mac.
    Bij die uitvoering schijnt ’t een hele toer te zijn.

Bijdrager
    Deskman

Zo![size=24:c1238b0d55]<< KLIK HIER[/size:c1238b0d55]:)

Bijdrager
    cezanne

Die ‘Zo’ begrijp ik niet helemaal, maar goed.
    De handleiding hoe in 24 stappen de harde schij te vervangen (auteur kwalificeerde dit klusje trouwens als difficult) van de iMac ging uit van een wat afwijkend model want die single screw heb ik tot vandaag niet gevonden op de Graphite. Toch maar zelf aan de slag gegaan. Na verwijderen plastic case en aluminium (?) cover daaronder kwam ik al vrij snel bij de schijf. Ik hoefde moederbord en cd-rom e.d. niet te verwijderen, zoals in het 24-stappen verhaal werd beschreven.
    Kortom, de schijf is inmiddels gepromoveerd tot externe firewire schijf op een nog werkende Graphite zodat ik daar over 13+80 = 93 Gb beschik. Dat moet genoeg zijn voor de naderende wintermaanden :P
    Overigens bedankt voor de reactie!

Bijdrager
    Sad
    ”cezanne”

Die ‘Zo’ begrijp ik niet helemaal, maar goed.

Die “zo!” daar kan je op klikken!

Bijdrager
    cezanne

Dat was niet helemaal duidelijk, dat kunnen klikken op Zo.
    Maar goed feit blijft dat de Single Screw onvindbaarblijft op de Graphite.
    Maar ik heb al eerder uitgelegd dat ik de Graphite desondanks heb kunnen ontmantelen.
    Maar, natuurlijk, nogmaals dank voor de extra aanwijzingen!
    Cees :mrgreen:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.