14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Buzz

Vervangen batterij retina MacBook Pro

Heeft iemand een tip voor mij:

Mijn trouwe 15″ Retina MacBook Pro (mid-2012) gaat erg snel door de batterij heen. In 30-60 minuten is het gedaan. Dat kan natuurlijk na een jaar of vier. Apple geeft aan dat ze de batterij kunnen vervangen voor €209. Veel geld, maar dat heb ik er wel voor over. De machine werkt verder uitstekend, en heeft zelfs vorig jaar nog onder het vervangingsprogramma een nieuwe display gekregen, dus hij ziet er ook nog piekfijn uit.

Alleen om zo’n nieuwe batterij geïnstalleerd te krijgen geeft Apple de volgende opties:
    – Een afspraak maken bij de Genius Bar van een Apple Store. Alleen de genieën bij de Apple stores in Nederland hebben nooit tijd, of alleen op voor mij onmogelijke tijden.
    – Inleveren bij een authorised service provider. Ik heb er twee geprobeerd. Amac geeft aan €290 te vragen, dus dan betaal ik €80 meer dan nodig is. Microfix raadt me aan er helemaal niet aan te beginnen omdat dan meteen de top case vervangen moet worden.

Zie ik nog een optie over het hoofd? Ik heb geen behoefte aan een onofficiële reparatie met een batterij van dubieuze kwaliteit. Kent iemand soms een authorised service provider die het klusje voor hetzelfde bedrag als Apple (€209) wil uitvoeren?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb goede ervaringen met Macdemolition in Ochten.
    Heb ze al vele soorten repararieties en vervangingen laten doen en tegen een redelijke prijs.
    En meestal…… klaar terwijl u wacht!

Inactief
    Anoniem

Alleen is Macdemolition punt 1 geen officieel authorised service punt zoals de TS vraagt. En daarnaast maak jij iets te vaak “reclame” voor ze… Aandelen toevallig?

On Topic: heb je Card-services in zwolle / utrecht geprobeerd? die zijn ook AASP

Bijdrager
    FloorvN

ik raad je ook een AASP aan.
    Alleen al vanwege het feit dat zij je echt originele accu’s kunnen leveren..

Bijdrager
    Buzz

Dank voor de tips. Ik wil inderdaad een originele nieuwe accu. Card services vraagt volgens haar website €283,64, dus net als bij a-mac aanzienlijk duurder dan bij Apple zelf.

Heeft iemand hier al eens een retina MacBook Pro batterij laten vervangen (buiten garantie) bij een Apple Store of AASP? Hoeveel was je kwijt?

Bijdrager
    Hyrax

Het vervangen van een batterij betekent inderdaad het vervangen van de topcase. Apple is sneller en goedkoper, maar dan moet je wel helemaal naar Amsterdam of Den Haag…

Bijdrager
    Jeddes

Bij Apple en resellers wel…..je kan bij andere repairshops wel alleen de accu laten vervangen, kan met chemisch goedje de lijm laten oplossen, en zo alleen de accu vervangen. Prima te doen door experts, scheelt je geld….

Bijdrager
    RoyB

Of zelf de accu vervangen als je een beetje handig bent!

Bijdrager
    Svartvatten

Bij mijn MB-Pro mid 2012 werd de bodem dikker en dikker. Bleek de accu bijzonder op te zwellen. Op deze site vreselijke plaatjes gezien wat er gebeuren kan als dat ding gaat lekken. Apple was niet thuis en vond dat normaal. Ik niet, bij vele laptops heb ik dat nog nooit meegemaakt.
    Bij ‘replace-direct’ had ik binnen 24 uur voor ca. 100€ een nieuwe accu met vergelijkbare specs. Monteren is kwestie van 10 minuten zorgvuldig schroefjes los en weer vast maken. Je kan er voor kiezen om te wachten op Apple. Succes.

Bijdrager
    fixar

Heren Roy en Svart, het vervangen van een accu in een Retina MacBook is echt héél wat anders dan het vervangen van een accu in een gewone MacBook Pro (12 schroefjes)

Bijdrager
    Shmoo

Als je dat maar weet. Gewoon nieuwe kopen, ding is 5 jaar oud nu krijg je er een mooie prijs voor en er zijn genoeg Jimmy’s die wel gewoon de goedkoopst mogelijke batterij erin willen zetten voor 80,- dus heel veel extra zal je niet verliezen op je tweedehandswaarde.

Koop je fijn een nieuwe en dan zit je weer 5 jaar zonder zorgen.

Bijdrager
    Svartvatten

Sorry, dat had ik inderdaad niet in de gaten. Dank voor je opmerking fixar. Ik zie het nu op https://www.youtube.com/watch?v=DrCX8o_HDG8 en https://www.youtube.com/watch?v=7h3jtR_L0LY. Zelfs fysiek zware klus aan het zuchten te horen.

Bijdrager
    OMT-fan

Stefan V

Ik heb absoluut geen enkel belang bij Macdemolition, alleen…… ze helpen me altijd goed.

Bijdrager
    anna66

Kwam dit net tegen de collega,s natuurlijk interessant geheel,scheelt weer een beetje centjes :

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-vervangt-batterij-macbook-pro-mid-2012-gratis/

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.