5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mattie2

Vervangen accu MacBook Pro Retina Early 2013

Sinds gisteren is de conditie van mijn macbook batterij veranderd van “normal” naar “Replace soon”.

Qua snelheid gaat mijn macbook nog prima mee, alleen de accu wordt nu een zwak punt. Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de accu. Bij Apple zelf? Eventueel zelf doen? Of wat hebben jullie eventueel nog voor alternatieven. Ik hoor het graag!

Bijdrager
    StefanV

Dit model macbook zit de accu/batterij is vastgeplakt, dit loshalen is dus ook behoorlijk lastig en een flinke klus.
    Ik zou dit daarom niet zomaar zelf doen, als je iets verkeerd doet bij het loshalen kan de accu beschadigen en daarbij vlam vatten.

Dus Apple of een betrouwbare derde partij

Bijdrager
    fixar

Dit is een taai klusje met veel verlijmde zaken e.d. en is daarom zeker niet iets waarvan ik zou willen adviseren om het zelf te doen. Dat hoeft ook niet want Apple kan dit ook, tegen betaling, voor je doen. Lees er meer over op https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Voor € 209,- kunnen zij het regelen, maar let op: ze schrijven ook:” Prijzen en voorwaarden kunnen verschillen bij andere serviceproviders. Alle prijzen zijn in euro (€) en inclusief btw.” en dat betekent dat andere partijen zoals Amac hiervoor een flink hogere prijs kunnen vragen. Dus probeer het te regelen via de Apple Store of vraag een offerte op bij AASP’s zoals Card services en/of Microfix

Bijdrager
    mattie2

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie dat apple het inderdaad voorr 209 kan doen, Bij Card Services kost het 285, en bij Microfix kan ik helaas niks zien..  Iemand toevallig met Amac? Die ziet bij bij in de buurt in Eindhoven, maar daar kan ik geen prijzen vinden op de site.

Bijdrager
    monty python

Bij Switch in België vragen ze maar liefst 450 euro …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.