8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    lekiam97

Vervalt garantie bij plaatsen SSD/RAM?

Hallo,

Ik heb een paar vragen:

– Vervalt de garantie als je bij een iMac/MBP de Harde Schijf vervangt voor een SSD?

– En als je de harde schijf erin laat zitten en dan de SSD erbij plaatst? (bij MBP ipv de CD drive)

– En als je extra RAM in je iMac of MBP plaatst?

Alvast erg bedankt

Bijdrager
    Yggdrasil

Bij RAM niet, dacht ik. Als je de superdrive eruit haalt en vervangt door iets anders (met name een SSD), dan is het een ander verhaal denk ik.

Bijdrager
    lekiam97

Bedankt Nick!

En als je de standaard Hard Drive vervangt door een SSD?

Bijdrager
    AppleStef

Daarbij verlies je je garantie ook niet (bij een MBP). Bij een iMac wel.

[Bewerkt, ik had de openingspost niet goed gelezen]

Bijdrager
    iep

In geval van een MBP kun je de schijf en geheugen vervangen, dat staat ook in de manual aangegeven (incl. hoe het moet). Bij de iMac kun je alleen het geheugen vervangen.

Bijdrager
    bluap

bij iMac mag je zelf ram upgraden, HD vervangen door SSD zal je niet zelf mogen doen. Bij MacBook Pro is dit vaak wel beide toegestaan zelf te doen. Bij MacPro mag je ook beide doen en bij de Mac Mini alleen het ram. Zie verder de handleiding bij de computer.

Bijdrager
    lekiam97

Heel erg bedankt!

Ik wil graag de garantie behouden dus iMac > alleen RAM en MBP > ook SSD

Bijdrager
    polansky

Zolang je voorzichtig bent zal niemand kunnen zien dat jij je iMac open gemaakt hebt en de HDD hebt vervangen door een SSD. De HDD leg je dan apart zodat je die eventueel weer kunt terugplaatsen mochten er problemen met je iMac zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.