5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    okkehel

vertraging geluid bluetooth (latency)

Het is me na aanschaf van een bluetooth koptelefoon opgevallen dat Netlix als enige veel vertraging in de geluidsweergave heeft. Althans, ik meen dat dat zo is. Is het eigenlijk wel mogelijk? Als ik bijvoorbeeld BBC kijk op mijn laptop gaat beeld en geluid mooi synchroon, geldt ook voor offline kijken met VLC bijvoorbeeld. Maar bij Netflix zit er minstens een halve seconde tussen. Draad er in ipv bluetooth, en het loopt ook bij Netflix weer synchroon. Is dit technische mogelijk?

MBP 13 inch retina vroeg 2015 2,9 i5 16GB

Moderator
    Night

Is dit technische mogelijk?

Ja. Dit is overigens niet alleen bij de Mac: ook iPhone en Android toestellen kampen met hetzelfde probleem. En een oplossing? Die is er (nog) niet. Eigenlijk zou Netflix – net als in VLC – een handmatige instelbare audio delay moeten toevoegen. Het probleem ligt dus in de Netflix app.

Leuk test-filmpje:

Bijdrager
    sjonnie

Ik heb met de airpods nog geen enkel gevalletje latency meegemaakt, ook niet met Netflix. Kan het aan de Bluetooth kwaliteit liggen van je headphones?

Bijdrager
    okkehel

Ik heb een Sennheiser koptelefoon; mag er toch wel van uit gaan dat die kwalitatief in orde is. Wonderlijke is dus ook dat het alleen bij Netflix gebeurt via de browser. Ik zal het ook proberen op de iPad en Windows10 (wel een Netflix-app). Misschien zit daar nog een verschil in; hoewel bbc en itv via de browser wel synchroon lopen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Bij youtube zie ik het ook. Als ik een (muziek) filmpje kijk via een Bluetooth speaker (Ultimate Ears boombox) zie ik dat het geluid nét niet helemaal sync loopt met het beeld. Als ik via de ingebouwde speakers van mijn MBP luister zie ik het niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.