7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    daantje22

Vertraging bij naam geven map, hoe op te lossen?

Beste OMT’ers,

Ik heb een probleem maar weet niet zo goed hoe te omschrijven..

Als ik een map heb met bijvoorbeeld 4 bestanden, en ik elk bestand een andere naam wil benoemen en ik bestand 1 bijv de naam ” koken” noem en dan bestand 2 wil hernoemen, dan duurt het enkele seconde voordat ik de naam van bestand 2 kan wijzigen.

Als ik inlog als ”gast” kan dit wel vloeiend.. als ik bestand 1 dan ”koken” heb genoemd kan ik direct bestand 2 hernoemen ipv 2 seconde te moeten wachten.

Ik heb al het halve instelling menu doorlopen maar weet niet waar het hem nu in zit.. Iemand die me zou kunnen helpen?

Groetjes Danielle

Bijdrager
    Hansi2124

Dan ligt het dus aan een pref van jouw account.
    Probeer of het helpt om com.apple.finder.plist in je thuisbibliotheek/Preferences te verwijderen.

Bijdrager
    daantje22

Net geprobeerd, helaas werkt dit ook niet Hansi:(

Bijdrager
    daantje22

Nou heb ik het helemaal gevreten..

Er stonden 2 com.apple.finder.plist in de lijst.. 1 ”gewone” en 1tje met allerlei tekens erachter..

Nu is het zo dat ik niks meer ( geen mappen of niks) kan slepen van mijn bureaublad sinds ik die beide heb verwijdert?

EDIT: dit kwam doordat hij ineens alles sorteerde op naam.. dit is opgelost:D

Nu alleen nog die hapering…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  daantje22.

Bijdrager
    daantje22

https://www.youtube.com/watch?v=qJ6J1MhjuaU&feature=youtu.be

Hier een filmpje wat ik net heb geupload over mijn probleem

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk komt dat doordat je bij Weergave hebt ingesteld dat hij ‘op naam’ moet rangschikken. Als je die op ‘geen’ zet, is het misschien wel opgelost.

Bijdrager
    daantje22

Helaas ook niet de oplossing als ik de weergave op ‘geen’ zet..

Eerst werkte het lekker vloeiend, maar van de 1 op de andere dag was dit zo in mijn account..

Het sneller zetten van de dubbel klik snelheid zorgt ervoor dat de vertragingen minder worden, maar er is alsnog een vertraging die ik op mijn Macbook bijvoorbeeld totaal niet heb ( en op deze iMac tot voor kort ook niet)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  daantje22.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.