4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bramvdb

Verticale witte band op scherm iMac (early 2006)

Mijn witte iMac van begin 2006 met intel chip toont sinds gisteren een witte band van boven naar beneden.
    Die witte band is zo’n 2 cm dik (ik kan er geen screenshot van maken want die band staat er dan niet op) en staat net naast het uur (aan de linkerkant van het uur)
    Die witte band staat er niet direct maar na een tijdje hij komt al tijdens het inloggen beetje bij beetje te voorschijn om na 1 minuut er volledig op te staan.

Ik heb al geprobeerd met apple alt p en r op te starten. Applejack laten draaien maar dat help allemaal niet.
    Volgens mij is mijn scherm kapot (die band staat niet op een screenshot)

Bijdrager
    sypie

Dan is het inderdaad een hardwarematig probleem. Dat wordt een ritje naar de Apple Repair Center.

Bijdrager
    Nikita

Hou er alleen wel rekening mee dat dat een duur geintje kan worden, tenzij je Apple Care hebt. Voordat er ├╝berhaupt iets gerepareerd wordt, zal je waarschijnlijk al ‘onderzoekskosten’ moeten betalen…

Bijdrager
    Moriarty

Heb je al eens geprobeerd een extern scherm aan je Mac te hangen?

Als het daar ook op te zien is, dan weet je dat het de grafische porcessor is, anders is het helaas je logicboard (VGA-chip) en dan kijk je naar een rekening van tussen de 550-700 euro…
    iig eerst ff op een ander scherm testen en dan naar een AASP:(

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.