10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Multimediaknaller

Verticale streep in beeldscherm

Links op mijn iMac 27 (late 2012) zit een vertikale streep die met een donkere achtergrond goed zichtbaar is. Het is niet echt storend, maar ben bang dat het op den duur erger wordt.

Het probleem is nu dat de vorige eigenaar deze iMac heeft aangeschaft bij Wehkamp:| Er zit nog garantie op!

Nu zie ik het niet zitten om de Mac daarheen terug te sturen, en ga liever naar een dealer in de buurt zoals de Mediamarkt in Groningen.

Wat kan ik nu het beste doen.

– De streep zo laten
    – Terug sturen naar Wehkamp (laatste optie)
    – Contact opnemen met Apple
    – Of toch de Mediamarkt

Bijdrager
    TheBigZ

Bij Neckermann aankloppen. Je hebt 2 jaar garantie.

http://nl.neckermann.com/klantenservice

Bijdrager
    Gezalfde

Herstarten, inloggen met gast account, uitzetten, inloggen met normale account.
    Dit werd mij aangeraden door AppleCare
    Werkte bij mij, mocht het software matig zijn misschien ook bij jou.

Bijdrager
    flyinghigh

Neckermann is je aanspreekpunt in deze omdat het systeem daar is gekocht. Je kunt het bij Apple proberen, maar ik vrees dat ze zullen wijzen naar Neckermann. Je kunt bij Apple wel aangeven aanspraak te willen maken van het Nederlands consumentenrecht. Dat gaat verder dan de 1 jaar standaard Apple garantie en spreekt van verwachte levensduur van het apparaat.

Je kunt het proberen, maar weg via Neckermann lijkt me het makkelijkst… Succes

Bijdrager
    Multimediaknaller

@Gezalfde

Dat heb ik gedaan, maar helaas geen succes:( Dank in ieder geval voor jouw reactie(y)

@flyinghigh

Klopt, maar ik zie mijn iMac nog echt ‘verdwijnen’ in een dozenloods zoals die van Wehkamp. Mocht de storing wel gegrond zijn, dan zal de Mac ‘open’ moeten. En ik zie dat echt niet zitten, en laat ik het liever rechtstreeks doen door iemand van Apple, die ook echt alles afhandelt.

Vreemd genoeg is de streep alleen duidelijk te zien bij het installatie scherm, voor de rest valt het reuze mee.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Net telefonisch contact gehad met Apple Support, en hoe eenvoudig kan het zijn!

Appeltje —> Over deze Mac —> Meer info… —> Service —> Controleer mijn dekkingsstatus voor service en ondersteuning —> Sta toe —>(y)

Je laat je mail adres en je 06 achter en binnen een aantal minuten bellen ze je terug.

Met een uiterst vriendelijke (jonge) man een aantal stappen doorlopen, maar dat bracht niet het gewenste resultaat. Omdat ik het niet zag zitten om de iMac terug te sturen naar Wehkamp, waren mijn (voorbarige) zorgen ongegrond en mag ik hem simpelweg langs brengen bij een iCenter in Groningen(y)

Ik houd jullie op de hoogte van deze (vreemde) storing:|

Moet trouwens Wehkamp zijn (Apple reseller) en geen Neckerman:D

Bijdrager
    Multimediaknaller

Ingeleverd bij een iCentre, en het kan 2 tot 3 weken duren voor ik hem terug heb. Wel vreemd is de naam van het reparatie bedrijf:?: Als ik dan verder door klik kom ik de naam Apple nergens tegen.

Razend benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Bijdrager
    Multimediaknaller

De iMac is er weer en dat al na anderhalve week:) Keurig op de hoogte gehouden via de mail. Het display is vervangen en dat allemaal onder garantie. Ook ben ik vanaf het begin tot het eind keurig te woord gestaan door de medewerkers van het iCentre in Groningen(y)

Bijdrager
    SunKeeper

Dank voor de feedback.(y)

Bijdrager
    Multimediaknaller

Graag gedaan;)

Zit nu wel met 3 iMac’s;! bovenstaande gaat in de verkoop:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.