18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Verstuurd/ontvangen KB’s mobiele netwerk?

Heb de iPhone met Flex (sinds vanochtend running) en zie bij instellingen:

Gegevens mobiele netwerk:
    Verstuurd 4,0 KB
    Ontvangen 43,0 KB

Omdat ik Flex zonder internet bundel heb ga ik pas internet op als belminuten (die ik meenam) op zijn en ik een iPhone Abo neem…. ik ben ook dus niet internet op gegaan of maps of mail of whatever.

Hoe kan dat dan dat er al KB’s zijn verstuurd en ontvangen??
    en o ja, dat 3G: dat stond aan zag ik maar dat betreft toch alleen internet? Dat heb ik nu dus (voor de zekerheid) maar uit gezet… of heeft 3G ook met bellen te maken?

En nogmaals; ik ben echt niet internet op gegaan!
    Graag je reactie want ik wil voorkomen dat er iets fout gaat qua onvoorziene kosten!
    Thanks…

Bijdrager
    carpebios

widgets gebruikt, mail etc.

Bijdrager
    Ratz
    ”carpebios”

widgets gebruikt, mail etc.

Bedoel je of ik dit hebt gebruikt? Nee… dat heb ik niet; ik heb geen internet verbinding gelegd.

Ik heb een flex zonder internet abo dus ik moet dat ook echt niet doen! (dan betaal ik 2,38 per mb ofzo)

Daarom vind ik het zo weird wat er staat bij instellingen…
    Zou het te maken hebben dat 3G aanstond?? Je gaat toch pas dataverkeer qua internet ophalen als je op safari, maps o.i.d. drukt?

Bijdrager
    Ratz

Net even contact opgenomen met de Macstore hier in town (ben wel huiverig dat er nu ‘ iets’ aanstaat) en de behulpzame verkoper zei dat 3G alleen dataverkeer is: die heb ik dus maar uitgezet. Hij liet weten dat er soms best wel contact gemaakt kan worden zonder dat je direct op safari drukt o.i.d.

En….. m’n iPhone vroeg vanochtend of hij gegevens naar Apple mocht versturen bedenk ik mij net! (anoniem; zodat ze gegevens kunnen gebruiken). Dat vond ik geen probleem….. misschien was dat het???

Nah, ik weet het niet; maar heb 3G nu in dezelfde modus staan als dataroaming (dus van het blauwe vlakje af) en ik zal af en toe eens kijken of er niet meer dataverkeer bijkomt…

Als iemand nog iets hierover kan ophelderen graag!
    Thanks

Bijdrager
    MrAcid

Ook niet op Weer gedrukt? Of Stocks? Even in de gaten houden inderdaad, maar ik denk toch dat er (iemand, of jijzelf) gewoon een verbinding gemaakt is door een van die functies te gebruiken.

Bijdrager
    jabesse

3G uitzetten helpt niet, want dan gaat hij dezelfde dingen over het tragere GPRS doen.
    De switch voor 3G aan of uit heeft alleen invloed op de snelheid en het batterijverbruik (aan: snel, maar batterij sneller leeg).

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Ratz”

En….. m’n iPhone vroeg vanochtend of hij gegevens naar Apple mocht versturen bedenk ik mij net! (anoniem; zodat ze gegevens kunnen gebruiken). Dat vond ik geen probleem….. misschien was dat het???

10 tegen 1 dat dat de boosdoener is

Bijdrager
    dimelot

Ik heb ook zoiets gehad

Mijn topic

Hopelijk helpt dit ook bij jouw iPhone…

Bijdrager
    junjur
    ”bolle1961″

10 tegen 1 dat dat de boosdoener is

20 tegen 1 dat dat niet de boosdoener is. Naar mijn weten vraagt iTunes dat als je je iPhone aansluit op iTunes. Dan verstuurt hij het ook via iTunes dus via de internetverbinding van je mac. Dit kost je dus geen data op je iPhone.

Wat ik zou doen is gewoon een bundeltje bij je flex abonnement nemen, tijdelijk. Voor een paar mb ben je dan vijf euro per maand kwijt, geen probleem dus.

Ik zou gewoon nu eventjes in de gaten houden, vandaag en morgen, of het verbruik nog stijgt. Stijg het heel erg snel (lees: vandaag al een mb erbij) dan zou ik even aan de bel trekken bij T-mobile. Zij kunnen gprs en 3G uitzetten voor jouw abonnement. (wees voorbereid: waarschijnlijk zullen ze hier niet zo heel enthousiast op reageren)[/quote]

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Zoals ik bij mijn telefoon altijd doe: ik saboteer de internet instellingen. Kan dat niet bij de iPhone? Zodat hij probeert te verbinden met een heel ander netwerk, wat niet bestaat, en daardoor ook niet mogelijk is om iets te verbruiken…?

Bijdrager
    junjur

nee, dit kan niet sinds de nieuwe 2.0 firmware. Wat je wel kunt doen is bossprefs installeren (hiervoor moet je je iPhone jailbreaken) en via dat programma edge uitschakelen.

Bijdrager
    Ratz

Bedankt voor jullie antwoorden guys,
    Ik constateer net dat ik er weer enkele kb’s (nu verstuurd 6,0 kb en ontvangen 45 kb, dat was resp 4,0 en 43,0kb) erbij heb terwijl ik alleen maar heb getelefoneerd en de iPhone als iPod heb gebruikt (geen weer, stocks, widgets etc en uiteraard geen internet)…. da’s toch wel wat weird vind je niet?

Ik las om bosproffs te instaleren en dan jailbraken… da’s een beetje te ingewikkeld voor mij; snap ik niet.
    T-Mobile bellen om alles uit te zetten is nu niet te doen (wat een wachttijd zeg!) dus ik volg dit draadje met een enorme belangstelling!!!!

Dan nog wat; ik probeerde Wifi contact te maken met mijn livebox; maar na invoeren WEP code zegt de phone dat hij geen verbinding kan maken…. (heb er zelfs al een $ voorgezet; dat las ik ergens anders). Iemand daar een suggestie omtrent?

Thanks!

Bijdrager
    dimelot

Ik begrijp iets niet….

Je hebt een iPhone met een Flex abonnement van T-Mobile. Maar je telefoon is niet jailbroken. Dus je telefoon is geen ‘normale’ iPhone van T-Mobile….

of kan je ook een iPhone bij T-Mobile kopen zonder het iPhone-abonnement?

Vertel eens welke iPhone je hebt, met welke firmware e.d.

Bijdrager
    Ratz
    ”dimelot”

Ik begrijp iets niet….

Je hebt een iPhone met een Flex abonnement van T-Mobile. Maar je telefoon is niet jailbroken. Dus je telefoon is geen ‘normale’ iPhone van T-Mobile….

Jawel hoor; ik heb in de T-Mobile shop een iPhone 3 G gekocht een week geleden met een Flex 15 abo. Dit deed ik omdat mijn abo Orange was afgelopen en ik zo’n 200 euro beltegoed had die ik u wel kan meenemen. Als dat op is zal en mag ik switchen naar het reguliere abo. Als je ook nog geinteresserd bent in de de prijs; die was 159 euro; zelfde als goedkoopste iPhone abo :D

Bijdrager
    mblokhuis
    ”Ratz”
    ”dimelot”

Ik begrijp iets niet….

Jawel hoor; ik heb in de T-Mobile shop een iPhone 3 G gekocht een week geleden met een Flex 15 abo. Dit deed ik omdat mijn abo Orange was afgelopen en ik zo’n 200 euro beltegoed had die ik u wel kan meenemen. Als dat op is zal en mag ik switchen naar het reguliere abo. Als je ook nog geinteresserd bent in de de prijs; die was 159 euro; zelfde als goedkoopste iPhone abo :D

Ik zelf heb ook een iPhone bij T-Mobile, maar geen iPhone abonnement. Mijn contract loopt pas over een paar maanden af, maar ik wilde op 11 juli een iPhone hebben.

Heb dus gebruik gemaakt van de “Lost en Stolen” functie bij T-Mobile. Heb nu tot het eind van mijn huidige contract een flex abb. en daarna gaat mijn 2j. contract pas in.

En ik moest maar €50 voor mijn telefoon betalen met een iPhone abb. van €29:D

Bijdrager
    junjur
    ”Ratz”

Ik constateer net dat ik er weer enkele kb’s (nu verstuurd 6,0 kb en ontvangen 45 kb, dat was resp 4,0 en 43,0kb) erbij heb terwijl ik alleen maar heb getelefoneerd en de iPhone als iPod heb gebruikt (geen weer, stocks, widgets etc en uiteraard geen internet)…. da’s toch wel wat weird vind je niet?

Ik las om bosproffs te instaleren en dan jailbraken… da’s een beetje te ingewikkeld voor mij; snap ik niet.
    T-Mobile bellen om alles uit te zetten is nu niet te doen (wat een wachttijd zeg!) dus ik volg dit draadje met een enorme belangstelling!!!!

Dan nog wat; ik probeerde Wifi contact te maken met mijn livebox; maar na invoeren WEP code zegt de phone dat hij geen verbinding kan maken…. (heb er zelfs al een $ voorgezet; dat las ik ergens anders). Iemand daar een suggestie omtrent?

Thanks!

als ik jou was zou ik met de klantenservice van t-mobile bellen. Je hebt nog 200 euro beltegoed (klantenservice is of gratis of valt binnen de bundel geloof ik) dus ik zou zeggen, reserveer een kwartiertje en je bent van je zorgen af. Je kunt best een actievere houding aannemen als je hier vraagt naar een oplossing. Wat wil je precies van ons horen? Er is een verborgen knopje ergens in de instellingen waar niemand op het internet van weet maar wij toevallig wel, die je kunt gebruiken om gprs/3g gebruik uit te zetten?

Er zijn twee goeie oplossingen aangedragen (jailbreaken en vervolgens bossprefs gebruiken, en t-mobile bellen) waar je best wat mee zou kunnen doen.

(vergeef mijn chagrijnige reactie)

Bijdrager
    Ratz
    ”junjur”
    ”Ratz”

Thanks!

als ik jou was zou ik met de klantenservice van t-mobile bellen. Je hebt nog 200 euro beltegoed (klantenservice is of gratis of valt binnen de bundel geloof ik) dus ik zou zeggen, reserveer een kwartiertje en je bent van je zorgen af. Je kunt best een actievere houding aannemen als je hier vraagt naar een oplossing. Wat wil je precies van ons horen? Er is een verborgen knopje ergens in de instellingen waar niemand op het internet van weet maar wij toevallig wel, die je kunt gebruiken om gprs/3g gebruik uit te zetten?

Er zijn twee goeie oplossingen aangedragen (jailbreaken en vervolgens bossprefs gebruiken, en t-mobile bellen) waar je best wat mee zou kunnen doen.

(vergeef mijn chagrijnige reactie)

Ik vergeef je:P
    Maar weet je wat het is; ik heb al gebeld met de T-Mobile klantenservice (omdat ik geen inlog voor mymobile per SMS kreeg) en daar was ik echt een hele poos in de wacht. Wel een minuut of 20 ofzo. Daarna viel het mij pas op; had niet zoveel zin om nog eens te bellen. In eerste instantie was ik ook alleen benieuwd hoe het kan dat als je niet ‘ het internet’ opgaat er toch KB’s van en naar de iPhone stromen (weinig maar toch). Dus dat was de reden. Maar je hebt gelijk hoor; ik hoop dat de zaterdagochtend rustig is bij de klantenservice en dan ga ik vragen of ze voor mij het dataverkeer compleet uit willen zetten….

Overigens rest mij nog 1 dingetje wat ik niet snap; WIFI wil ik thuis wel even snel het internet op met m’n Orange livebox en daar hangt ook reeds een MBP en iMac aan maar het invoeren van de WEPcode op de iPhone heeft geen succes: “kan geen verbinding maken”. Heb er zelfs al een $ teken voorgezet (zag ik ergens)

Thanks..

Bijdrager
    Ratz

Update: als het goed is heeft Tmobile klantenservice dataverkeer uitgezet en ik kan hierover een SMS ontvangen (die ik dan goed zal bewaren..)
    Wifi is gelukt; was vergeten op het Reg. knopje te drukken van de Orange Box!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.