2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Mail.app: verstuurde mail verdwenen

Hallo

Gisteren heb ik een mail verstuurd waarbij ik bijlagen heb geselecteerd uit de iPhoto-bibliotheek (via invoegen bijlage in OSX Mail, niet via “deel” in iPhoto).

Meteen na versturen kreeg ik een foutmelding, de bijlagen waren te groot (ik had dit uit het oog verloren). De email was dus niet verstuurd.

Toen ik in mijn verstuurde items keek, stond deze mail er niet meer in. Na verder zoeken kon ik deze in geen enkele map meer vinden. De mail was verdwenen.

Ik heb dezelfde mail maar met andere foto’s nogmaals verstuurd. Ook deze mail was opzettelijk te groot waardoor ik opnieuw een foutmelding kreeg en deze mail dus niet verstuurd was. Nu bleef deze wel in mijn verzonden items zitten.

Wat kan de reden zijn dat de eerste mail gewoonweg verdwenen is? Hoe kan dit gebeuren en wat heb ik fout gedaan? Ik dacht eerst dat Mail.app automatisch mails waarop een fout gebeurt verwijdert maar dit lijkt mij vergezocht.

Iemand enig idee?

Bedankt!

Inactief
    Anoniem

Doorgaans gooit een mail-pakket, en ook Mail, de mails die hij niet kan verzenden in een map genaastmd “Uitgaand”. Heb je daar al in gekeken. (Als geen uitgaande mails zijn, dan staat deze map er niet trouwens)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.