19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Verstuurde mail staat ook nog in concepten

Iemand raad ?

Bijdrager
    Boike12

Heb je je pop en smtp server wel goed?

Bijdrager
    Lambertini

Wat moet ik ingeven ?

Bijdrager
    Lambertini

Ze gaan uit maar copy blijft in concepten zitten ??

Bijdrager
    Peter de Groot

Dit is een bug in mail. er zijn al vaker items hierover verschenen. Gewoon handmatig verwijderen.

Bijdrager
    Boike12

Hmm nu net ook even mail op mijn mac gezet (ik gebruikte niet de standaart mail)’en ik heb precies hetzelfde, het zal wel een bunzijn ja

Bijdrager
    Peter de Groot

@allen.
    Als het goed is blijft niet alle verzonden mail in concepten achter. Het zijn er maar enkelen.

Bijdrager
    Lambertini

thx

Bijdrager
    Ruben

Is inderdaad een bug (of zoals Microsoft het liever zou omschrijven: “undocumented feature”) in Mail. Het gebeurt wanneer Mail een bericht dat je aan het schrijven bent automatisch als concept opslaat op een server en je deze mail verstuurd op het moment dat Mail deze nog als concept aan het bewaren is. Tijdens het bewaren als concept wordt er blijkbaar niet gecontroleerd of de mail tijdens dit proces intussen verzonden is.

Ik heb het vooral bij mails die erg groot zijn (veel of grote attachments). Let er maar eens op of dat bij jou ook niet toevallig voornamelijk bij grote mails gebeurd (qua aantal bytes met bijlagen, niet zozeer lange lappen tekst). Bij grote mails (dus langer nodig om op de server op te slaan) is de kans natuurlijk veel groter dat je een mail precies verstuurd op het moment dat deze als concept bewaard wordt, wat bij tragere servers best wel een behoorlijke tijd kan duren.

Bijdrager
    Ruben

Mocht je het niet interessant of belangrijk vinden om de mogelijkheid te hebben een concept mail op een ander apparaat verder uit te werken, dan is het handig om het opslaan van concepten op de server UIT te zetten. Op het werk bleven we ook dagelijks tientallen mails in de concept box houden (omdat we veel mail versturen met grote attachments). We gebruiken echter maar één computer voor de mail, dus het opslaan van concepten op de server was tamelijk zinloos en toen ik dat heb uitgezet was het probleem voorbij.

Bijdrager
    Laminar

Dit probleem doet zich bij mij alleen voor op mijn Gmail-account, onafhankelijk van de grote van het bericht. Heel irritant, omdat ik telkens toch ga kijken of het ook in verstuurd zit. Uitzetten van ‘opslaan van concepten’ helpt wel, maar wil ik liever niet.

Een ander vervelend ding is dat in de Prullenmand soms wel een stuk op tien onaffe exemplaren van dezelfde verstuurde mail blijven zitten. Waar is dat goed voor?? Als dat een mailtje is wat gemarkeerd is, verschijnen die ook allemaal in ‘Gemarkeerd’.

Bijdrager
    Laminar

Het probleem bestaat nog steeds. Hebben jullie er ook nog last van?

Bijdrager
    jasper050
    laminar op 16 december 2014

Het probleem bestaat nog steeds. Hebben jullie er ook nog last van?

Sinds Yosemite blijven er met regelmaat verstuurde mails bij concepten staan en na verwijdering komen ze ook soms weer terug.

Het zijn bijna altijd mails met een bijlage.

Bijdrager
    Laminar

Ik heb dit probleem al zeker 2-3 jaar. Het is dus niet typisch Yosemite.

Bijdrager
    peejeejee

Onder Mailvoorkeuren kun je bij het tabblad “Postbus instellingen” Bewaar conceptberichten op de server’ uitvinken.
    Dan is het ook weg.

Bijdrager
    Laminar

Stond inderdaad aan. Heb het nu uitgesnikt. Ben benieuwd…

Bijdrager
    Laminar

…uitgeVINKT… grrr… spellingcorrector! :evil:

Bijdrager
    peejeejee

‘k Hoop dat het iets doet, hier werkt het in elk geval!:-)

Bijdrager
    Laminar

Nee, het probleem is er bij mij nog…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.