8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hengelo

versturen wol van af een mini server

Hallo,
    Ik heb deze vraag ook al eens ergens anders gedropt, maar kom daar ook niet verder, wie weet is er hier imand die mij verder kan helpen

Misschien een domme vraag maar loop tegen een probleem aan, nl. Ik heb een webpagina overgezet naar een mac mini server, draaide eerder op een synology nas (puur voor eigen gebruik om het ea. te starten als ik niet thuis ben via wol) bijna alles werkt met uitzondering van het WOL gebeuren de php pagina komt mooi in beeld maar dat was het dan ook er start niet het lijkt er op dat de mini geen Magic pakket uit stuurt iemand een idee waar ik nog kan zoeken, of hoe ik kan controleren of de packet er uit gaat.

bdv

rudie

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    hengelo

Zeker staat allemaal aan, maar de Magic pakket word verzonden van af de mac mini server ( een php pagina) van af de web server, de ontvanger is een nas die voorheen ook bijkwam na de ontvangst, heb de anders geprobeerd door de magic pakket te versturen van een andere pc dan werkt het gewoon, dus het lijkt er op dat de mac mini iets met de pakket doet of niet eens uit stuurt, maar hoe controleer je dat?

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe controleer je dat?

Alle aanroepen die je in php doet, gaan goed? Voeg anders nog wat status checks en debug prints toe.
    http://www.chrisseto.com/wordpress/?p=119

Bijdrager
    johnkeates

Kijk eens met wireshark of er wel wat verzonden wordt.

Bijdrager
    iep

Houd er ook rekening mee dat WOL iets is wat heel erg slecht werkt. Het is nogal van het “het kan vriezen, het kan dooien” principe.

Wireshark is een handige tool om te zien of er iets wordt verstuurd wanneer je dat Magic Packet de deur uit wil doen. Het is alleen een extra tool die je moet installeren, tcpdump staat er al standaard op maar is wel een commandline tooltje. Controleer dat wel op beide machines: wordt het pakketje verstuurd, komt het pakketje aan.

Bijdrager
    hengelo

ja dankje

ben aan het vechten met wireshark eens even kijken of dat iets oplevert.
    rudie

Bijdrager
    hengelo

Zo ik ben er uit, het lag aan de opbouw van de php pagina ondertussen een script gevonden wat mooi werkt
    dank voor het mee denken.
    gr,
    rudie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.