4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Nextweb

Verstopte bestanden op OSX bestuderingssyteem.

Klopt het dat er in de Library mappen en onderliggende mappen nog bestanden kunnen zitten,
    autosave bestanden van Word, of bijlage van mailberichten of word bestanden uit een mail bericht
    welke niet eerst zijn opgeslagen in de documenten map ?

Ik ben wat oude mac’s aan het leeghalen en vroeg me af of dit eventueel nog relevante bestanden zijn en
    hoe ik ze goed kan vinden.

Bijdrager
    Shmoo

Dat zijn de zogeheten invisable folders en files. Deze beginnen meestal met een puntje aan de voorkant dus, .htaccess en .dropbox of .DS_Store

Echter zijn dit bestanden en folders waar je normaal niets te zoeken hebt. Dus als jij deze macs aan het leegmaken bent hoef je deze bestanden echt niet op te halen. Hierin worden normaal voorkeuren en dat soort dingen in opgeslagen.

http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software/how-show-hidden-files-in-mac-os-x-finder-funter-3520878/

Maar je kunt ook een FTP programma installeren, daar zit meestal ook een optie in om deze bestanden zichtbaar te maken met één druk op een knop.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat bedoel je met leeghalen?
    Gaat het specifiek om het bewaren van de bestanden, of juist dat er niks meer aan persoonlijke data overblijft op betreffende Mac?

Bijdrager
    TheBigZ

Leeghalen doe je het beste door de schijf geheel te wissen en OS X opnieuw te installeren. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over restanten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.