4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Optizien

Verstoppertje……??? Hider2 (MacPaw)

Goedendag,

Heeft iemand ervaring met app van MacPaw; Hider2……ik overweeg deze app aan te schaffen en kan er betrekkelijk weinig reviews over lezen…!!! Ik vraag dit specifiek omdat Macpaw apps niet zo positief te boek staan ( bv. CleanmyMac). Waarom laatste in verkeerd daglicht staat bij vele bij OMT is mij niet echt duidelijk…grafisch ziet het er super uit….

Kan iemand mij adviseren? Dank alvast voor vlotte reacties

Bijdrager
    McPim

Over CleanMyMac is hier al veel geschreven: niet gevaarlijk maar wel overbodig, het bedrijf is niet verdacht. En hier een review over Hider 2, weinig mis mee:

http://www.macworld.com/article/2138104/hider-2-review-create-a-secure-digital-hidey-hole-on-your-mac.html

Bijdrager
    Shmoo

Dit bedrijf is gewoon betrouwbaar en ik zou zeggen dat ze in dezelfde categorie zitten als 1Password. Ze hebben heel erg veel oog voor detail en kwaliteit. Designers in dienst die zorgen dat hun software er ook netjes uitziet naast dat het functioneel moet zijn. Daar is niets mis mee, er zijn meer bedrijven die Mac software maken niet alleen omdat het software is maar voor veel meer willen staan dan alleen software.

http://macpaw.com/about

Als je de meeste mensen op die pagina gewoon in loondienst hebt dan ben je wel iemand hoor. Dan ben je geen woekeraar of zoiets.

Wat mensen op OMT roepen is vaak B.S en onderbuikgevoel zonder dat ze ook maar nadenken. Ze lezen: CleanMyMac en dan is de eerste reactie. Ooooo een schoonmaakprogramma dat is sowieso foute boel want dat doet je Mac uit zichzelf wel en deze software is dus net zo erg als MacKeeper. Zonder ook maar ooit op de website gekeken te hebben of iemand gesproken te hebben die deze producten gebruikt.
    Ik kijk veel op Dribbble.com waar de designers van dit bedrijf hun werk tonen en dan lees je vooral dat heel veel mensen super positief zijn over dit bedrijf.

Er staat ook een programma op je Mac dat Automator heet. Daarmee kun je heel erg veel automatiseren of taken versnellen maar dat wilt niet zeggen dat iedereen er mee kan of wil werken. Zodra je die app opent begint je Mac van alle kanten te stinken omdat je geen idee hebt waar je moet kijken of wat je moet doen. Laat staan dan je begrijpt wat er op de achtergrond van die app allemaal gaat gebeuren.
    Voorvertoning is nog zo’n app. Er zijn mensen die een dikke pielemuis krijgen om hier te melden hoeveel die app eigenlijk kan en dat het een ondergewaarde app is. Het zal best wel een alleskunner zijn maar als mensen na 10 jaar met een Mac werken nog steeds niet doorhebben dat die app zoveel meer kan dan elke wat PDF’s of afbeeldingen tonen als ‘viewer’ dan denk ik dat er ergens iets fout zit binnen die app want dan is deze blijkbaar niet toegankelijk genoeg. Mogelijk is het icoontje niet duidelijk genoeg, zoiets zou allemaal mogelijk zijn. Als jij dan uitwijkt naar Pixelmator omdat je daar wel meteen doorhebt wat de app doet en hoe je eenvoudig je foto’s kunt croppen/bijsnijden dan zal die app wel een toegevoegde waarde hebben, dacht ik zo. Mensen kunnen dan lullen wat ze willen over hoe geweldig Voorvertoning is maar blijkbaar is het dat dus niet als mensen het altijd maar gezegd moeten krijgen.

Of de app Hider 2 in jouw workflow je geld waard is dat moet je zelf bepalen maar je kunt er wel vanuit gaan dat het gewoon een app van bepaalde kwaliteit koopt en van een bedrijf die daar achter staat. Ik heb er ook ooit over nagedacht maar heb toen voor 1Password gekozen omdat ik daar ook bestandjes in een kluis kon plaatsen en het dus iets meer was dan enkel een wachtwoord manager.

Bijdrager
    GoeieDag

Offtopic/@Optizien: je hoeft geen (harde) returns te maken in een typeveld in Safari, zoals hier bij OMT waarin je de vraag hebt gezet; hij zorgt zelf voor de zinsafbreking waardoor je niet zo’n vreemde layout krijgt zoals je nu hebt.
    Geldt bv ook voor email.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.