30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Versterking nodig: Een mac beperkt jezelf?

Mijn ouders zouden best willen meebetalen met een Mac, maar ze vinden/zeggen dat je jezelf beperkt met een Mac. Ik kan niet goed en duidelijk overkomen bij mijn ouders, kan iemand of een aantal mensen wat tegenargumenten geven of tips geven om mijn gelijk te krijgen?

Eén optie is Boot Camp waarmee je dus ook windows-programma’s kan draaien op je Mac, maar ze denken/vinden dat dit traag werkt. Heeft iemand hier misschien ook een antwoord op?

Alvast bedankt iedereen! :innocent: :apple:

Bijdrager
    Osiso

Nou, dat Bootcamp langzamer zou draaien is niet waar. Geloof dat ik ooit eens een test heb gezien, waaruit bleek dat Windows het beste draaide op een Apple:P

Ook is het aanbod van software erg uitgebreid. Van de meeste Windows-programma’s is wel een Mac-variant en mocht deze er niet zijn, dan is er vaak nog wel een substituut.

Bijdrager
    Byron

Wat je ouders zeggen is onzin.. Hebben ze het wel eens gezien? Wel eens mee gewerkt? Of vinden ze het gewoon te duur maar durven ze dat niet te zeggen? Hebben ze zich al goed laten voorlichten over de mogelijkheden?

Waar halen ze die wijsheid vandaan? :)

Het is eerder het geval dat het je meer vrijheid geeft om te doen wat je wilt in plaats van te zitten klooien met virusscanners, adware, irritante ballonnetjes (die gele weetjewel), domme crashes, enzovoorts.. Je kan je eerder richten op wat belangrijk is (je huiswerk, je hobby, etc..)

Als je eenmaal een mac hebt hoef je nooit geen windows meer te gebruiken.. En aangezien jij nog jong bent werk je ook niet met vage accountancy software die alleen op windows werkt lijkt me?

Verder is voor alles een mac-variant, die vaker nog beter zijn dan de windows equivalenten..

Speel je veel games? Dan zet je met BootCamp Windows XP op je mac en heb je native snelheid (dus net zo snel als op een pc, feit is is dat een mac vaak sneller is dan een pc met vergelijkbare prijs)..

En voor je het weet zitten je ouders achter jouw mac hun foto’s van de vakantie in iPhoto te bewerken, laten ze een boekje printen daarvan, branden ze een dvd met hippe slideshow en gooien ze binnen de kortste keren hun eigen pc bak ook de deur uit :lol: 8)

Bijdrager
    Juriaan

lol @ Byron

Het klopt wat hij zegt, ik had van m’n pa een macbook gehad, en toen wou hij er niets van weten, en nu vindt hij het toch wel interesant, en wilt hem van me overnemen:D

Bijdrager
    Oppie
    ”TimN”

Mijn ouders zouden best willen meebetalen met een Mac, maar ze vinden/zeggen dat je jezelf beperkt met een Mac.

Ouders zuigen; en ze begrijpen niks! Zeker niet in dit geval!:P

Bijdrager
    trabant

Nòg is de site online: http://www.computer-advies.nl/

Moderator
    unSOUND

Je moet ze gewoon gelijk geven, en zeggen dat wat tegenstand in het leven je hard maakt.

Bijdrager
    Xenophon

Wat weten ouders nu van computers? En je kan op een Mac meer draaien dan op Windows. (Unix, Linux, Macosx, PowerPC en Windowsprogramma’s) Kom daar maar eens om op een Windowsbak.

Maar je moet je ouders niet overtuigen, laat hen mooi bij Windows en koop zelf een Mac. Maar laat ze dan ook zelf virussen en foutmeldingen ‘opruimen’.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb geen problemen met een Mac, ookal ben ik dan nieuw in het besturingssysteem ben ik tenslotte nog jong dus ik onthou dingen beter :) Het probleem is alleen, dat ik nu veel verjaardagsgeld heb gekregen, maar dat is lang niet genoeg voor een iMac. Natuurlijk wacht ik af tot er (nieuws komt over) een upgrade van de iMac’s dan zijn ze wel wat goedkoper, maar in m’n eentje red ik dat niet met een BruggerBudget (=Brugklas).

Het is misschien wel een goed idee om gewoon voor mezelf een iMac te kopen en hun lekker op een Windhoos elke dag de virusscanner 2 uur te laten lopen, en de firewall weer te updaten, en de meest recenste software te downloaden, en weer een foutmelding met de scanner te verhelpen…….:P

Ik wacht ook op Leopard, heeft wat voordelen ook in mijn situatie:

– Mijn ouders zullen vast wel versteld staan voor het uiterlijk van de iMac en Leopard
    – Mac werkt prima met Windows dus mijn vader kan gerust een bestandje op mijn Mac zetten….
    :finderoud: :apple:
    Ik ben voor 98% vóór een Mac, het enige knelpunt is de prijs. Ik kan wel een 2e handsje kopen, waar ik nu evt. nu ook nog aan zit te denken, maar ik heb liever een splinternieuwe Mac dan een verouderd model waarvan ik na een paar weken denk: “Shit, nu is de Mac veel sneller,beter en ook nog eens goedkoper”

Iemand een idee om mijn ouders nog om te halen op wél de helft te betalen? :apple: :finderoud:

Bijdrager
    mvdenberg

Leuk dat je interesse hebt in de mac!
    Er is meer dan genoeg software te vinden voor de mac. Denk maar eens aan MS Office voor de mac: 100% compatible met de windows versie (let op: de mac versie bevat geen MS Project). Of wat dacht je van de Adobe programma’s? (zoals Photoshop, acrobat, image ready, …) Ook allemaal 100% compatible.
    Misschien heb je hier iets aan: alvast een cursus en eerste (?) kennismaking met de mac:
    http://macmiep.nl/

In dit draadje kun je lezen welke programma’s ‘onmibaar’ zijn voor de mac;
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18425 Zo kun je ook en beetje een beeld krijgen wat er allemaal te vinden is.

Ik zie dat je 13 bent: is het niet handiger om een laptop aan te schaffen? Mocht je voor een studie over 1 jaar een laptop nodig hebben, dan zou het zonde zijn om je iMac te moeten verkopen voor een laptop.

Bijdrager
    madcat

Als ik jou was zou ik je vader of moeder een keertje meenemen naar een apple shop.
    Dan kunnen ze daar proeven aan de mac en kan een medewerker van de shop je ouders wat tips geven.

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Osiso”

Geloof dat ik ooit eens een test heb gezien, waaruit bleek dat Windows het beste draaide op een Apple:P

De beste Windows Laptop PC is een…

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”mvdenberg”

Ik zie dat je 13 bent: is het niet handiger om een laptop aan te schaffen? Mocht je voor een studie over 1 jaar een laptop nodig hebben, dan zou het zonde zijn om je iMac te moeten verkopen voor een laptop.

Nee, ik zit in klas 1 VWO Dus ik zit nog wel een paar jaartjes aan mijn Middelbare School gekluistert. Ik heb ook al op een topic de vraag geopend: Overstappen, maar welk product, en daar kwam uit dat de iMac de beste optie is omdat ik toch voor mijzelf (animatie, ontspanning) er op een schooldag zo’n 2 uur achter zit en we hebben nu in mijn klas geen enkele behoefte aan laptop’s, we hebben die op school allemaal staan (Windhoos, helaas :wink: )

Ik zit inderdaad te denken aan een MacBook (PRO) als deze iMac die ik dan hopelijk binnenkort kan aanschaffen rond Leopard, en daarna eventueel een MacBook met cinema display en extern toetsenbord erbij etc, maar dan moet ik er zoveel externe accesoires aanhangen dat een iMac gewoon beter is volgens mij…

Bijdrager
    Mr Van

en je bent 13 wauw !

Bijdrager
    madcat
    ”Mr

en je bent 13 wauw !

13 is toch heel normaal om dan in de burgklas te zitten?
    peuterpost mag je vanaf je 3e vanaf dan kom je als je 4 bent in de 1e wat 8 jaar duurt dus dan ben je 12 als je burgpieper bent en 18 als je naar de uni gaat.
    op je 23e afstuderen aan de uni komt echter minder vaak voor:)

echter toen ik 13 was (1993) was ik alleen nog maar met windows bezig. MSDOS+windows 3.11 w00t;)

Bijdrager
    Neptunus

Je bent in ieder geval heel amibitieus al 13-jarige…:lol:

Toen ik 13 was (een jaar geleden:lol: ) zat ik ook nog op Windows…

En nu nog steeds…:P

Geblokkeerd
    Anoniem

Ah, zielig :cry: :wink:

Bijdrager
    Cloudsurfer

Je beperkt jezelf niet met een Mac. Mensen die dat beweren zijn meestal te ongeïnformeerd. Er is minder software verkrijgbaar in totaal voor de Mac, dat klopt, maar er is voor alles wel iets te vinden. Met andere woorden, er is niets wat je op een Mac niet kan doen.

En mocht je voor school toch iets nodig hebben wat alleen op Windows verkrijgbaar is, want zulke beesten zijn ze wel hier in het onderwijs, heb je altijd nog Parallels, VMWare en Boot Camp.

Ik zou zeggen, laat je ouders zelf maar eens een Mac gebruiken voor ze over dit soort dingen oordelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar het probleem is, dat ik nu juist aardig moet zijn om te zorgen dat ze meebetalen:P Niet dat ze denken “koop het zelf”.

Ik hoop eigenlijk op een actie dat je als je een Mac koopt met studentenkorting, dan korting krijgt op de iPhone of gewoon gratis erbij krijgt. Maar dat komt zeker niet?:cry:

Geblokkeerd
    Anoniem

Nog wel even voor de verduidelijking, op school is er geen eis om een laptop te bezitten. Hooguit moet je een PowePoint Presentatie maken maar daar is office for Mac voor die ik op mijn iMac wil zetten.! Een notebook komt pas van pas rond de 3e, 4e klas denk ik.

Bijdrager
    mvdenberg

Je vertelde dat je nu in klas 1 zit. Je zit dus nu aan het einde van het schooljaar. Over 1 jaar zit je dus aan het einde van het 2de schooljaar. Dus eigenlijk zeg je dat je een laptop kunt gebruiken over 1 a 2 jaar. Dan zou ik gewoon nu voor een macbook gaan: dat is gewoon veel handiger voor je.

Bijdrager
    Brent146
    ”TimN”

Maar het probleem is, dat ik nu juist aardig moet zijn om te zorgen dat ze meebetalen:P Niet dat ze denken “koop het zelf”.

Ik hoop eigenlijk op een actie dat je als je een Mac koopt met studentenkorting, dan korting krijgt op de iPhone of gewoon gratis erbij krijgt. Maar dat komt zeker niet?:cry:

Ik denkt niet dat je ooit een gratis iPhone zal krijgen. En je zal net als ik nog een jaar of 5 moeten wachten eer je in aanmerking komt voor de 8%(correct me if I’m wrong) die Apple online geeft. In de gewone Apple winkel(niet online dus) krijg je 2% als student ongeacht je leeftijd (toch in Brussel en Hasselt)…

Geblokkeerd
    Anoniem

Na, als ik (of we) een laptop nodig hebben dan zijn er laptops op school en 2 computer-ruimte’s en 2 lokalen met computers, 21 computers per lokaal.

Mijn angst is gewoon dat ik er voor de lol veel meer op een computer doe dan echt projecten, presentaties en op een ander topic zeiden ze ook dat het niet verstandig was om gebruik te maken van het ingebouwde toetsenbord (notebook toetsenbord).

Bijdrager
    Brent146
    ”TimN”

Na, als ik (of we) een laptop nodig hebben dan zijn er laptops op school en 2 computer-ruimte’s en 2 lokalen met computers, 21 computers per lokaal.

Mijn angst is gewoon dat ik er voor de lol veel meer op een computer doe dan echt projecten, presentaties en op een ander topic zeiden ze ook dat het niet verstandig was om gebruik te maken van het ingebouwde toetsenbord (notebook toetsenbord).

Dat toetsen bord is handig. Het verschuift nooit dus je zit nooit te klooien met de plaats waar je toetsenbord staat…

Bijdrager
    ivan92
    ”Brent146″
    ”TimN”

Dat toetsen bord is handig. Het verschuift nooit dus je zit nooit te klooien met de plaats waar je toetsenbord staat…

Heb daar met een los toetsenbord geen last van en op een Macbook is het inderdaad een stuk kleiner een iMac lijkt mij veel beter. en dat wist de TS al daar is al. er is trouwens al een ander topic over geweest.
    :sotp:

Bijdrager
    Thomash

Ik heb sinds vorig jaar een macbook en toen was ik net 14 geworden. Ik wist bijna niets van apple maar mijn broer was er een fanaat van. Hij haalde me over en daar en ik blij mee:P
    Uhm.. ik vind een macbook handig.. me ouders zijn gescheiden dus dan kan k hem makkelijk meenemen overal naartoe. ik heb er zelf een muis en keyboard bij gekocht en dat is voor thuis fijner want dan kan je je macbook ergens op zetten en is het scherm recht.

maar een imac lijkt me gewoon goed voor jou als je toch niet ergens heen wilt met je mac…

oja en ik dacht ook dat ik lekker veel dingen voor school er mee kon doen.. maar tot nu toe alleen nog maar word bestandjes geschreven voor school e.d.

Inactief
    Anoniem
    ”TimN”

Nog wel even voor de verduidelijking, op school is er geen eis om een laptop te bezitten. Hooguit moet je een PowePoint Presentatie maken maar daar is office for Mac voor die ik op mijn iMac wil zetten.! Een notebook komt pas van pas rond de 3e, 4e klas denk ik.

Je hebt in de 3e of 4e echt helemaal geen laptop nodig. Ik zit zelf in 3VWO en niemand bij mij in de klas heeft een laptop mee op school. Hoe kom je erbij dat je die dan nodig hebt?

Bijdrager
    Neptunus

Ik ook niet…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk ook dat ik hem niet nodig heb hoor, een MacBook (PRO)

Bijdrager
    Ztev

Ik heb nu sinds kort een mac.. maar ben nog niets tegen gekomen wat me zou beperken in het gebruik. Ik kan elk bestand (word, excel, photoshop, flash… enz.) wat op een windows machine gemaakt is gewoon openen op de mac.
    Waarschijnlijk is de informatie wat je ouders hebben over apple, over datum. :)

Aan de andere kant ben ik het ook wel met unSOUND eens..

”unSOUND”

Je moet ze gewoon gelijk geven, en zeggen dat wat tegenstand in het leven je hard maakt.

geniaal! :lol:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.