12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kleine vis

Versterker en een Mac

Hallo,… ik heb een versterker van Pioneer gezien die wellicht binnenkort bij me in de huiskamer komt te staan. (type: VSX-916-S)

Alleen nu zie ik een windows media sticker erop zitten dus neem ik aan dat die meer kan dan alleen maar versterken;-)

Natuurlijk ben ik nog meer geintresseerd wat de mogelijkheden zijn met Mac. Hij heeft een usb ingang dus het lijkt me niet zo lastig om een iPod erop aan te sluiten. maar wellicht is er nog meer mogelijk.

Heeft iemand ervaring hiermee?

mocht iemand specs willen zien van de pioneer dan is die hier te vinden. http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=12383&taxonomy_id=42-98

Bijdrager
    SeaTrue

ik denk niet dat je er een ipod aan kan aansluiten (toch niet via usb, wel via een of andere aux ingang)

die windows media is dat als je een geheugenstick of mp3 speler hebt die de muziekbestanden gewoon in de root directory stockeerd (en die je als harde schijf kan benaderen). dat die die bestanden kan afspelen (denk ik)

Moderator
    Koen van Tongeren

Op dat stickertje staat ‘Plays Windows Media’ en bij de specs wordt genoemd dat ie inderdaad de WMA 9 standaard ondersteund. Ongetwijfeld heeft dat met die USB ingang te maken. Waarschijnlijk kan je er een MP3 spelertje met het ‘playsforsure’ logo erop aansluiten. Oftewel, voor een iPod is dat USb dingetje waardeloos.

Bijdrager
    GIJay

Die versterker kan het audiosignaal van een windows of makbak niet uiteen halen hoor.

Een paar opties :

Je hangt je mac rechstreeks op een line ingang ( rca-minijack)

Je koopt een usb surround kaartje en gaat van die digitale ( of optische ) uitgang naar je versterker, dan kan je de surround functies etc ook gebruiken. Ik hoor wel eens wat over de M-audio sonica, maar ik kan ernaast zitten.

Je koopt een airport express en je doet het draadloos, lekker anti kabel, maar naar mijn weten niet het plan dat je wilt doen als je films etc wilt gaan kijken ivm vertraging ( ff zoeken hiero).

Ik weet dat pioneer die usb aansluiting ondersteund voor ipods, wat ik echter niet weet is of die je hele menustructuur overneemt en je dus via de afstandsbediening kan besturen. Indien dit het geval is en als je dat niet leuk vindt, gewoon een universal dock met afstandsbeding kopen, aanhangen met rca-minijack ( tulp-minijack) en klaar.

Er kunnen er nog meer zijn, maar ik denk dat dit de meest voorkomende zijn.

Veel succes, en laat wat weten, ik heb ook wel interesse in die versterker!

Bijdrager
    computer space
    ”kleine

Alleen nu zie ik een windows media sticker erop zitten dus neem ik aan dat die meer kan dan alleen maar versterken;-)

AFPULKEN!
    Bah, stickers op apparaten. SOOOO intel/nvidea/windows inside :cry:

Moderator
    Koen van Tongeren

Weet je zeker dat iPods ondersteund worden voor die USB aansluiting GIJay? Dat gebeurt namelijk zeer zelden en het staat nergens op de site vermeld (alleen die WMA zooi).

Bijdrager
    stopa

Vertel eerst maar wat voor MAC je hebt.
    Mijn G5 heeft een optische uitgang die heb ik op mijn versterker aangesloten.

Bijdrager
    Haddock

Als je een goede AV-receiver zoekt met iPod support zou ik eens bij de nieuwe lijn van Denon gaan kijken. In de prijsklasse van die Pioneer kom je dan uit bij een Denon AVR-1707 of AVR-1907.

Als je een iPod dockt op een Denon kun je onder andere via je TV door het muziek-menu scrollen.

Meer info vind je hier. Dit is de Duitse site aangezien de Nederlandse website hopeloos achter loopt.

Bijdrager

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit met die USB ingang in die receiver.
    Ben namelijk van plan de 416 te kopen, ja mijn budget is een stukje kleiner.
    Maar ook daar zit een stikker van ‘plays windows media’ op, alleen zit geen USB poort op.

Bijdrager
    rikdertien

Hallo, dus als ik alles goed begrijp kan ik op mijn oude b&o tuner/versterker via aux-ingang mijn macmini laten door de boxen laten knallen?Maar wel rechtstreeks vanaf mijn mini en niet via airport omdat dan enkel itunes door de versterker gaat. Dit klopt toch hé????

Bijdrager
    Floriaan

De Airport Express kan wel andere audiosignalen van je Mac Mini ontvangen via het programmatje: Airfoil.
    Airfoil

Bijdrager
    ottovds

weet dan wel dat dit enkel voor audio gaat
    er zit een kleine vertraging op de airport, waardoor dat video onmogelijk is:evil:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.