4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    ralph_l

versterken netwerk multiplayer

dag omt’ers

Mijn probleem is als volgt: ik heb een router (een oude time capsule 2012, die ik gebruik in bridge mode) boven staan en als er tegelijk netflix en multiplayer (xbox) wordt gespeeld dan verloopt de multiplayer niet vlot meer. waar de xbox staat is er geen mogelijkheid om een ethernetkabel te gebruiken.
    nu vroeg ik mij af of dit kan verholpen worden door de time capsule te vervangen door een airport extreme.
    mijn netwerk ziet er als volgt uit: modem (telenet)–> airport extreme via ethernetkabel (beneden)–> time capsule (boven) via ethernet in bridge mode
    waar er netflix gekeken wordt is er wel een mogelijk om een ethernetkabel te gebruiken, maar dit is niet zo handig omdat er daar via de laptop wordt
    gekeken. daar zou ik de oude time capsule kunnen plaatsen en dan een nieuwe extreme plaatsen waar nu de oude time capsule staat.
    lijkt dit een oplossing?

ik hoor het graag van jullie:)

bedankt

Bijdrager
    fixar

Je hebt alle spullen al in huis, dus de beste manier om er achter te komen is om het gewoon te proberen.

Weet wel dat de xbox geen gebruik kan maken van de nieuwe AC-standaard die de nieuwe Airport Extreme kan leveren en dus ook in dat geval afhankelijk zal zijn van dezelfde A/B/G/N dual-band at 2.4ghz and 5ghz die de 2012 Time Capsule ook heeft. De MIMo configuratie (3×3:3) is ook hetzelfde, evenals het zendvermogen, hooguit zal de iets andere plaatsing van de antennes iets kunnen schelen.

Wat je verhaal niet vertelt is hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt… Als er beperkte capaciteit is kan het natuurlijk zo zijn dat het downloaden van het af te spelen videomateriaal ten koste gaat van de resterende bandbreedte voor de Xbox.

Als niet het modem, maar de eerste Apple TC of AE wordt ingezet als router kun je checken of het helpt om in de instellingen (netwerk–> netwerkopties de optie “Schakel IGMP Snooping in” aan te vinken. Wellicht beschikt het modem, als deze als router gebruikt wordt ook over een dergelijke optie.

Bijdrager
    ralph_l
    fixar op 03 november 2016

Je hebt alle spullen al in huis, dus de beste manier om er achter te komen is om het gewoon te proberen.

Weet wel dat de xbox geen gebruik kan maken van de nieuwe AC-standaard die de nieuwe Airport Extreme kan leveren en dus ook in dat geval afhankelijk zal zijn van dezelfde A/B/G/N dual-band at 2.4ghz and 5ghz die de 2012 Time Capsule ook heeft. De MIMo configuratie (3×3:3) is ook hetzelfde, evenals het zendvermogen, hooguit zal de iets andere plaatsing van de antennes iets kunnen schelen.

Wat je verhaal niet vertelt is hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt… Als er beperkte capaciteit is kan het natuurlijk zo zijn dat het downloaden van het af te spelen videomateriaal ten koste gaat van de resterende bandbreedte voor de Xbox.

Als niet het modem, maar de eerste Apple TC of AE wordt ingezet als router kun je checken of het helpt om in de instellingen (netwerk–> netwerkopties de optie “Schakel IGMP Snooping in” aan te vinken. Wellicht beschikt het modem, als deze als router gebruikt wordt ook over een dergelijke optie.

bedankt alvast voor de reactie.
    mijn bandbreedte bedraagt 200Mbps.
    de configuratie zoals ze in mijn eerste post staat heb ik getest en daar zit het probleem.
    Er is misschien een beetje verwarming in verband met de extreme. benden staat de extreme als router ingesteld, boven staat er nu enkel een time capsule (bridge mode), en nu was mijn vraag of het een verschil zou maken of ik deze zou vervangen door een nieuwe extreme te kopen.

Ik heb alvast de 5ghz optie aangezet op time capsule, zodat de xbox tijdens multiplayer op het 5ghz netwerk zit en zo geen last heeft van andere netwerk verkeer, klopt dit?

bedankt

Bijdrager
    fixar

ik betwijfel dat het echt een verschil gaat maken, maar dat kun je zelf prima testen door de AE en de TC (tijdelijk) van plek te verwisselen (dus TC als router en AE boven in Bridge-Modus)

Ben benieuwd of en hoe de problemen zich voordoen wanneer zowel de laptop als de xBox (de een of de ander, of allebei)
    met netwerkkabels aangesloten zijn….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.