4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

versterken met airport express

Ik heb een Apple extreme 5GHz/2.4Ghz in mij kantoor staan,
    in mijn woonkamer heb ik een Apple Airport express(oud stekker model)afstand tussen beide +/- 20 meter,
    signaal uitstekend, zodra ik slaapkamer inga het signaal duidelijk zwakker,bv iPad laadt langzaam of helemaal niet,als ik nieuwe Airport express erbij zet in slaapkamer zou het signaal dan verbeteren?
    Als ik logies denk van wel,maar is dit zo?/

Kunnen 2 airports express samenwerken?

moet ik de nieuwe Airport express er tussen zetten en de oude als eind versterker in slaapkamer zetten of maakt dit niets uit,

ben benieuwd,

groet

Bijdrager
    madcat

het omwisselen zal denk ik niet veel schelen, wat je wel kan doen is de airport die het verst van de “bron” afzit het netwerk laten extenden.
    Op die manier zal het signaal dan een groter bereik hebben.

Heb je de router in de woonkamer of in het kantoor staan?

Bijdrager
    aruba

Modem in kantoor, ernaast de Airport extreme aangesloten met kabel en in woonkamer airport express.

wat is extenden?? en hoe doe je dit??

thanx

Bijdrager
    freddyonderstal

Extenden is het uitbreiden van het netwerk, om weer een vol wifi signaal te krijgen verderop in de ruimte.

De Airport Extreme die met een kabel aan je modem vastzit kun je laten staan. De Airport Express kun je gebruiken voor Uitbreiden van het netwerk (extenden). Dit is in te stellen in het configuratieprogramma voor airport.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.