19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    elwizzy

Versnellingsmeter iPhone

hallo, sinds vandaag heb ik mijn iPhone, een witte 16 gb versie.
    Op het 1e zicht werkte alles prima, maar ik heb gemerkt dat de iPhone niet meer reageert als ik hem draai als ik in de iPod functie zit of naar foto’s kijk. De 1e uren draaide het scherm als ik dit deed, maar nu dus niet meer. Ik hoop dat dit en instelling is die per ongeluk heb gewijzigd en dat er niks kapot is. Want ik heb al vernomen dat als je iphone binnen moet voor reparatie dit redelijk lang kan duren. Heeft er nog iemand dit probleem gehad en wat kan ik er eventueel tegen doen?

Merci

Bijdrager
    Macbooker
    ”elwizzy”

Op het 1e zicht werkte alles prima, maar ik heb gemerkt dat de iPhone niet meer reageert als ik hem draai als ik in de iPod functie zit of naar foto’s kijk. De 1e uren draaide het scherm als ik dit deed, maar nu dus niet meer. Ik hoop dat dit en instelling is die per ongeluk heb gewijzigd en dat er niks kapot is. Want ik heb al vernomen dat als je iphone binnen moet voor reparatie dit redelijk lang kan duren. Heeft er nog iemand dit probleem gehad en wat kan ik er eventueel tegen doen?

Merci

Voor elk elektronisch apparaat geldt: RTFM:)

Maaruh versnellingsmeter? Wasdat?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

@ Macbooker

”Apple.nl”

Versnellingsmeter.

iPhone reageert op beweging met behulp van een ingebouwde versnellingsmeter. Als je je iPhone draait van staand naar liggend, detecteert de versnellingsmeter de bewegingen en wordt de weergave aangepast. Je ziet dus direct de volledige breedte van een webpagina of foto’s in de juiste verhouding. Of je bestuurt een game met je eigen bewegingen.
    Hoe werkt het?

De versnellingsmeter in iPhone gebruikt drie elementen: een siliciummassa, een set siliciumveren en elektrische stroom. De siliciumveren meten de positie van de siliciummassa met behulp van de elektrische stroom. Als je de iPhone draait, ontstaat er een schommeling in de elektrische stroom die door de siliconenveren gaat. De versnellingsmeter registreert deze schommelingen en geeft aan de iPhone door dat de weergave moet worden aangepast.

Bijdrager
    elwizzy

Euhm wat is RTFM???
    Ik bedoel dat als ik mijn iPhone kantel, hij niet altijd direct of soms niet het scherm aanpast.
    Dus dat hij niet van staand naar liggende weergave gaat.
    Op de apple-site las ik dat dit wordt geregeld door een ingebouwde versnellingsmeter of zoiets.

Iemand oplossingen?

Merci

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”elwizzy”

Merci

Werken de spelletjes nog wel? Zo nee, dan denk ik dat je wellicht even moet proberen om hem te restoren en anders zit er echt niks anders op dan omruilen.

Bijdrager
    elwizzy

Staan voorlopig nog geen spelletjes op op mijn iPhone, of wel en waar staan deze dan ergens?
    En anders zal ik een spelleke moeten downloaden om is te testen, waar kan ik dit doen?

Merci

Bijdrager
    Double_UK
    ”elwizzy”

Staan voorlopig nog geen spelletjes op op mijn iPhone, of wel en waar staan deze dan ergens?
    En anders zal ik een spelleke moeten downloaden om is te testen, waar kan ik dit doen?

Merci

Als je een iTunes account hebt, zou ik Labyrinth, de Lite version ophalen. Gratis.
    En die maakt goed gebruik van de versnellingsmeter van je iPhone.

Bijdrager
    Patrock
    ”Macbooker”

Maaruh versnellingsmeter? Wasdat?

RTFM

Bijdrager
    danielpunt

Hou je je iPhone wel horizontaal genoeg? Als je iPhone op de tafel ligt en je draait em dan werkt het niet inderdaad.:)

Inactief
    Anoniem
    ”elwizzy”

Euhm wat is RTFM???

Read The Fucking Manual;)
    Klikker de klik

Bijdrager
    elwizzy

Hallo,

Ik heb ondertussen de manual gelezen, maar staat niet direct iets in over de versnellingsmeter.
    Soms werkt hij en soms niet, dus ik heb Labyrinth gedownload om het te testen en op sommige momenten blokkeert het balletje op 1 positie en kan ik het niet meer bewegen. Dus dit is het bewijs dat het versnellingssysteem vast zit.

Het rare is dat als ik de iPhone uitzet en terug inschakel het gedurende een aantal minuten terug werkt zoals het moet,
    maar als hij dan een tijd neerligt blokkeert het terug.
    Ik heb ook al geprobeerd de iPhone te resetten maar geen avance.

Kga nog even afwachten, tot na firmware 2.1 update en hoop dat het daarmee opgelost geraakt. Maar volgens mij is het het beste dat ik mijn iPhone binnendoe om eens na te kijken.
    Man man en dan heb ik hem nog maar een week!
    Hopelijk moet ik hem niet te lang missen als hij binnen is voor reparatie, maar uur wel een paar weken zijn zeker?u

Bijdrager
    elwizzy

Ik heb mijn iPhone nu bijna een week en ik ben een zeer tevreden over, echt een schitterend toestel
    waar ik nog veel plezier aan zal beleven.
    Ook wel een paar bedenkingen over (mijn?) iPhone, want zo een duur toestel zou toch volledig in orde moeten zijn:
    1) de versnellingsmeter werkt blijkbaar niet altijd of raakt op een of andere manier geblokkeerd.
    Want de helft van de tijd als ik mijn iPhone kantel, draait het scherm niet. Als ik op dat moment een game opstart (Labyrinth) dan blijft het balletje geblokkeerd in een van de hoeken -> versnellingsmeter blokkeert.
    Raar is ook dat als ik mijn iPhone helemaal afsluit en terug opzet, het gedurende een aantal minuten wel normaal werkt.
    Zou het eventueel kunnen dat deze blokkage optreedt door een andere applicatie of door een volle harde schijf (nog 4 GB ruimte over)?
    2) onderaan de iPhone zijn 2 luidsprekertjes, nu als ik muziek laat spelen zonder oortjes of als mijn telefoon rinkelt
    dan werkt enkel het linkse (links als het scherm naar je toegericht is). Is dit normaal, want ik kan mij voorstellen dat als
    er 2 luidsprekers zijn, deze alle2 zouden moeten werken?
    3) mijn telenet mail werkt nog altijd niet, opladen van mail geen enkel probleem. Maar als ik een mail wil versturen,
    dan zegt hij altijd: “adres van (een) geadresseerde(n) klopt niet, en daarom kan mail niet worden verstoord” Dit is heel
    raar want de adressen kloppen natuurlijk wel. Ik heb de mail gewoon ingesteld zoals op het forum staat beschreven.

Ik vrees dat ik mijn iPhone is terug zal moeten binnensteken in het Mobistar center waar hij is gekocht.
    Ruilen ze onmiddellijk of wordt hij eerst ter reparatie aangeboden aan Apple en hoe lang kan dit ongeveer duren?

Bedankt

Bijdrager
    Afroman

onderaan de iPhone zijn 2 luidsprekertjes, nu als ik muziek laat spelen zonder oortjes of als mijn telefoon rinkelt
    dan werkt enkel het linkse (links als het scherm naar je toegericht is). Is dit normaal, want ik kan mij voorstellen dat als
    er 2 luidsprekers zijn, deze alle2 zouden moeten werken?

nee nee, de ene is de luidspreker, de andere de microfoon.:)

Bijdrager
    elwizzy

* Hallo, gisteren was ik zeer nieuwsgierig of 2.1 mijn probleem met de versnellingsmeter kon oplossen.
    Geïnstalleerd en wat blijkt, het kantelen van de iPhone werkt ineens perfect. Ik draai em links, rechts en gelijk reageert
    het scherm. Op mijn iPhone heeft de update (voorlopig) een prachtig resultaat.
    * Mijn 2e probleem was eigenlijk geen probleem, maar het niet goed lezen van de handleiding.
    * Mijn 3e probleem is wel nog niet opgelost, en dat is mijn telenet mail. Nog steeds kan ik vanaf mijn iPhone geen mails versturen. Kan iemand mij hiermee helpen???

Merci

Bijdrager
    MrAcid

Mooi dat de meeste problemen die je hebt zijn opgelost!

Heb je andere mail accounts op je iPhone die wel gewoon berichten kunnen versturen?

Bijdrager
    elwizzy

Hallo,

Nee geen andere emal accounts die ik gebruik op mijn iPhone.
    Hij geeft steeds de melding dat 1 of meerder mail-adressen niet kloppen en daardoor de mail niet kan versturen.
    Terwijl de adressen natuurlijk wel kloppen?
    Ik heb het gewoon ingesteld zoals hier op het forum staat beschreven.

Bijdrager
    MrAcid

Welke server heb je ingesteld voor uitgaande mail?

Sommige (de meeste) providers staan het niet toe dat je hun server voor uitgaande mail gebruikt wanneer je niet op een verbinding van die provider zit. Ik DENK dat je dan een andere foutmelding krijgt, maar het zou kunnen dat ze bijvoorbeeld Telnet mail onderling wel doorlaten van buitenaf. Maar goed, welke server gebruik je dus.:)

Settings > Mail, Contacts and Calendars > Telnet mail > Outgoing Mail Server

Bijdrager
    elwizzy

Server uitgaande post (SMTP):
    ui.telenet.be

Bijdrager
    MrAcid

Tja, dat kan dus wel het probleem zijn. Dat je provider (Telenet) het niet toestaat om de SMTP server (de server die gebruikt wordt om e-mail te verzenden) te gebruiken als je niet via een verbinding van hun (dus je internetverbinding thuis) verbonden bent.

Hypothese: als je een mailtje stuurt naar een ander @telenet.be adres werkt het wel, naar adressen met iets anders achter het apenstaartje werkt het niet.

Je kunt dit oplossen door een andere smtp server te gebruiken voor je uitgaande mail, maar dan moet je die wel hebben..

Ik weet niet 100% zeker of dit het probleem is, maar het heeft er wel alles schijn van, zeker als mijn mini-hypothese klopt.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.