7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    procemo

versnelling in iMovie werkt niet

Hallo,

Ik ga een film maken voor de introductie van de nieuwe lading studenten van mijn oude school. Deze zal in hun introductie week getoond worden.
    Het wordt de eerste film die ik ga maken en ik heb nooit eerder serieus aan iets gewerkt. Wel heb al genoeg rondgeneusd in iMovie om het een beetje te begrijpen.
    Ik zit echter met één probleem. Het snel/langzaam/omgekeerd effect doet het niet in iMovie. Als ik een filmpje op de tijdlijn heb geselecteerd en ik pas het effect toe met een versnelling. Schuift er bovenin een balkje naar beneden waarin hij iets van het effect gaat renderen, maar het rode balkje onder de clip doet helemaal niks.
    Als ik een effect als sephia toevoeg lukt dit wel gewoon. dan schuift er niet zo’n venstertje naar beneden, maar gaat het rode balkje onder de clip gewoon zijn gang en als ie klaar is doet ie het.
    Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Bedankt!

Bijdrager
    Klompje

Ik snap niet helemaal wat er bij jou fout gaat, maar als het goed is moet het effect gewoon werken (ik heb er zelf ook vaker mee gewerkt). Je selecteert eerst de clip waar je de snelheidsverandering op wil toepassen. Daarna stel je met het schuifmetertje in of je de clip sneller of langzamer wilt hebben en ten slotte klik je op de knop “pas toe”. Als dit niet werkt bij jou, probeer dan wat beter te omschrijven wanneer het fout gaat en wat er wel/niet gebeurd.

Bijdrager
    procemo

Als ik op “pas toe” klik gebeurt er wel iets, maar het effect zelf wordt niet aangemaakt. Er komt een schuifvenstertje naar beneden met een blauw laad balkje en die rendered.. het video fragment is niks veranderd.

Bijdrager
    procemo

ik snap ook niet wat er bij mij misgaat..

Bijdrager
    procemo

als het effect renderd wordt het filmpje op de tijdbalk kleiner (omdat ik em versnel natuurlijk) als ie klaar is met renderen springt die weer terug naar de oorspronkelijke grootte….

misschien kan nu iemand me helpen?

Bijdrager
    chatsmit

Ik heb hetzelfde probleem met imovie, zie mijn post http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=55377 welke ook nog geen antwoord heeft. Ik ga nog wat proberen als ik iets meer weet laat ik je het weten.

Edit: apple care vertelde me hierover dat de instellingen in Imovie terug gezet kunnen worden. Hoe dit moet wilde hij niet vertellen, want mijn ibook is 20 dagen te oud om nog gratis hulp te mogen gebruiken van deze apple support (90 dagen). Als iemand weet hoe ik Imovie instellingen terug kan zetten, dan hoor ik het graag. Ik heb Imovie al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nadat het effect het 1 keer goed deed, deed hij het daarna weer niet…

Bijdrager
    chatsmit

Iemand een idee hoe je de instellingen van Imovie weer terug zet? Wellicht dat dit namelijk het probleem oplost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.