9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Phoebe_4u

Versneld afspelen in iMovie 7 en 5

bestaat de mogelijkheid om fragmenten versneld af te spelen in Imovie 7? En zo ja, hoe doe je dat dan?

Bedankt

Bijdrager
    Yaris

Ja, dat kan als je je video schermvullend afspeelt. Zie iMovie 7.0: uw video schermvullend afspelen:

Als u de aanwijzer verplaatst terwijl de video wordt afgespeeld, wordt een filmstrip weergegeven onder aan het scherm. Klik op de filmstrip om snel vooruit of achteruit te navigeren door de film, waardoor de video snel vooruit of achteruit wordt weergegeven.

Bijdrager
    1984

versneld weergeve wel dus, maar versneld opnemen (ik betwijfel het of dat kan in iMovie7.0 )

Bijdrager
    TijhofGraphics

Ik zat hiet ook al naar te zoeken in iMovie06.

Zelf kan ik me nog goed herinneren dat Steve Jobs bij een van de eerste keynotes over iMovie een filmpje had van een kindje op het strand en het langezamer en sneller liet gaat. Niet alleen afspelen(dus spoelen eigenlijk) maar als videoeffect.

Maar zowel in de door Steve toen angekondigde versie van iMovie als in mijn huidige(=’06) kan ik die functie niet vinden….

Bijdrager
    Fester

Je bedoelt het door mij verafschuwde iMovie 08?
    In iMovie HD ( de 06, dus ) zit onder video effecten de button snel/traag/omgekeerd, en die gebruik ik inderdaad best vaak.
    Gisteren in de shop nog even met 08 gestoeid, en inderdaad het werkt, maar ik persoonlijk ben er niet blij mee.
    Ben nu bezig om in mijn vakantie video de overgangen te zetten en ben heel blij met alle 10 de Slick plugins. Dit, en het geluid is nu wel heel erg beperkt in 08.

Bijdrager
    Skarf

ik heb ook een vraag over het versneld afspelen, welke ik via de zoekfunctie niet beantwoord kon krijgen. Dit was het meest relevante topic, dus vandaar dat ik het hier post.

Ik ben mijn vakantie film met iMovie 5 aan het bewerken. Als ik hierbij wil versnellen selecteer ik het stuk waar het om gaat, via effecten -> tijdversnellen -> versnellen. Met wat moeite laat iMovie een voorbeeldje rechtsboven in zien, en ik klik op “pas toe” . Gevolg, stukje wordt bewerkt/gecomprimeerd oid en verdwijnt uit mijn tijdsbalk, en is zowel in het archief als in de prullenbak niet meer te vinden.

Kan iemand mij vertellen waar het gebleven is en hoe ik het in de film kan monteren?

alvast bedankt

Bijdrager
    Fester

In HD ( 06 ) is het onder de button videoeffecten – snel/traag/omgekeerd.
    Hier de slider verplaatsen en dan maar wat uitproberen,
    Hoop dat je er iets aan hebt.

Bijdrager
    Skarf

ik kan noch de slider nog het stukje wat versneld moet plaatsen slepen naar het gewenste effect of vice versa.

Het effect kan wel toegepast worden op het degewenste stukje, maar dit stukje verdwijnt vervolgens.

Bijdrager
    Skarf

ik ben een stap verder, ik weet nu waar het stukje blijft (op zn plek, er moest alleen het 1 en ander geselecteerd worden)

maar nu:

zodra ik het stukje wil afspelen zie ik alleen grijs. Hij speelt weldegelijk af, maar precies het stukje waar het in dit geval slow down effect in zit is grijs. In de help stond hier niks over en kan er verder wederom niks over vinden op het forum

alvast bedankt

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.