1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    tomwebfreak

Versleutelde Schijf: Conversion Status: NoConversion

Hallo OMT’ers,

Ik ben bezig met de beveiliging van mijn Macbook. Ik heb een eigen bedrijfje en wil klantgegevens wel goed beveiligd hebben. Vandaar heb ik besloten om al mijn harde schrijven te versleutelen. De hoofd HD(SSD) is simpelweg versleuteld door Firevault 2. De 2e interne disk(die op de plek van de Optical Bay zit) is met een diskutil cs convert commando versleuteld. Deze 2 werken nu prima.

Nu heb ik nog 1 externe HD waar o.a. de Time Machine backups opstaan en nog wat andere betanden. Via Disk Utility heb ik hier een Mac OS Uitgebreid (journaled, gecodeerd) partitie op gezet. Alleen tijdens het partitioneren crasht Disk Utility(heb dit al meerdere keren geprobeerd). Toch lijkt alles goed te gaan, en is de HD volgens diskutil cs info wel encoded.

Nu is er 1 regel die anders is dan de SSD en de 2e interne disk. Namelijk de regel “Conversion Status”. Op de SSD en de 2e interne disk is deze namelijk “Completed” alleen op de externe HD is deze “NoConversion”. Hoort dit of is dit een probleem veroorzaakt door het crashen?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.