14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

Verslepen inDesign CS5.5

Hallo,

ik ben bezig met een catalogus voor een bekend horlogemerk, alleen komt nu opeens het probleem dat ik geen objecten, tekstvakken afbeeldingen etc kan verslepen.
    Lukt voor geen meter, de rest van inDesign werkt wel.

Weten jullie hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Timo

Bijdrager
    mackerjack

misschien staat de laag waarin ze staan op slot?
    of er staat een groot transparant kader overheen?

Bijdrager
    Chorro

Staan die objecten in de A-Master? Dan kun je ze niet zomaar verslepen in een pagina. Dit lukt wel als je CMD+Shift ingedrukt houdt en 1x op het bewuste object/kader klikt. Dan komt deze als het ware los van de A-Master op die pagina en kun je ermee doen wat je wilt.

Bijdrager
    kreativlab

Nee, dit is het beide niet, ik kan ook niet een bijv. een a stramien bij de pagina’s erin slepen.
    Heel de functie “slepen” werkt in inDesign niet.

Bijdrager
    Chorro

Vreemd. Ken dit hele fenomeen niet.

Overigens zou ik ’t misschien wel een bug in InDesign willen noemen, CS5.5 is alles behalve probleemloos. Ik ken iemand met een Windows pc, als diegene in InDesign op ctrl + – drukt dan zoomt ie in. Ctrl + + doet niets en er kan dan dus ook niet met een sneltoets worden uitgezoomd. Of dit dan aan Windows of aan ID CS5.5 ligt weet ik niet, maar ik krijg soms m’n twijfels aan dat programma.

Bijdrager
    kreativlab

Ja is wel mooi k*t dit, kom nu niet verder met de catalogus.
    Iemand anders de oplossing?

Bijdrager
    johnkeates

Ga naar een copyshop, vraag of ze daar wel kunnen slepen. Als dat werkt weet je dat het niet aan je bestand ligt.

Zelf kan je proberen of je in andere programma’s wel kan slepen. Als dat werkt weet je dat het niet aan je Muis ligt en niet aan Mac OS X.

Bijdrager
    Ir.Bob

Opslaan als IDML en daarna weer terug inlezen in InDesign wil vreemde problemen nog wel een verhelpen.

Bijdrager
    kreativlab

Aan het bestand ligt het niet, heb ook even andere bestanden gecontroleerd. en daar ook hetzelfde verhaal.
    En in andere programma’s kan ik wel slepen, dit probleem doet zich echt alleen voor in inDesign.

Bijdrager
    Leander

Je kan de objecten, zoals afbeeldingen kleurvlakken of tekstvlakken, niet verslepen.
    Kan je ze wel editen/bewerken?

Bijdrager
    kreativlab

yep, kan ze wel editten etc, alleen verslepen niet.

Bijdrager
    Leander

inDesign preferences weggooien al geprobeerd?

Bijdrager
    kreativlab

Dat heb ik al geprobeerd, maar het lukt me niet eens om de preferences weg te gooien.

Bijdrager
    kreativlab

Ik heb me mac herstart, en het werkt weer.
    Toch bedankt voor het meedenken!

Topic kan op slot!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.