5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    denboris

verslag van keynote 05/09

hallo allemaal

ik neem aan dat naar aanleiding van de keynote komende woensdag, het macosx team weer live verslag gaat uitbrengen van de dingen die er voorgesteld gaan worden.
    Vroeger gebeurde dit met tekstjes die om de paar minuten verschenen, erg handig was dat.

De laatste tijd hebben de podcasters van onemorething een soort live video-verslag proberen te maken van de keynotes.
    Wat we te zien kregen (als het al werkte), waren de presentatoren en een hoop macs en een iPhone.

Nu vraag ik me af wat de meerwaarde is van het beeld? Het is uiteraard tof dat de podcasters eens hun macs en iPhone kunnen showen, maar -en laat ons eerlijk zijn- eigenlijk is de video overbodig.

Wat me beter lijkt is een mooi live-verslag met enkel geluid. Dat zal voor iedereen goed/beter te ontvangen zijn.

Ik weet niet wat anderen hierover denken,
    laat maar komen:)

Bijdrager
    Pieterr

Als je de mannen van One More Thing niet wilt zien, dan surf je toch gewoon naar een van de andere sites die het event verslaan, bv TUAW

If you want to see it straight from the source, we’ll be watching Engadget, Mac Rumors, Gizmodo, SlashGear, Mac Observer, Stuff, and Macnews.de

Bijdrager
    Macs
    ”denboris”

Nu vraag ik me af wat de meerwaarde is van het beeld? Het is uiteraard tof dat de podcasters eens hun macs en iPhone kunnen showen, maar -en laat ons eerlijk zijn- eigenlijk is de video overbodig.

Noodzakelijk kunnen we deze uitzendingen niet noemen, maar wel leuk! Een Nederlandstalig verslag van de keynote, live, met audio is gewoon veel prettiger dan zwart-witte tekst. De meerwaarde van het beeld? Dat maakt het er gewoon nog eens prettiger op. Bovendien verhoogt het beeld de concentratie van de kijkers/luisteraars. Dat hebben we o.a. te danken aan ons reptielenbrein. Dit brein is er nl. verantwoordelijk voor dat onze aandacht naar bewegende beelden toegetrokken wordt (probeer maar eens een televisie te negeren in een kamer, zelfs zonder geluid!).

”denboris”

maar -en laat ons eerlijk zijn- eigenlijk is de video overbodig.

Dit is geen kwestie van ‘eerlijk zijn’. Dit is jouw mening. Ik vind de video tof. Dat is eens wat anders dan al die andere sites die gewoon met tekst de nieuwtjes aankondigen.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”denboris”

hallo allemaal

ik neem aan dat naar aanleiding van de keynote komende woensdag, het macosx team weer live verslag gaat uitbrengen van de dingen die er voorgesteld gaan worden.
    Vroeger gebeurde dit met tekstjes die om de paar minuten verschenen, erg handig was dat.

De laatste tijd hebben de podcasters van onemorething een soort live video-verslag proberen te maken van de keynotes.
    Wat we te zien kregen (als het al werkte), waren de presentatoren en een hoop macs en een iPhone.

Wat me beter lijkt is een mooi live-verslag met enkel geluid. Dat zal voor iedereen goed/beter te ontvangen zijn.

Ik weet niet wat anderen hierover denken,
    laat maar komen:)

Helemaal mee eens.

De vorige keynote heb ik wel proberen te volgen via deze site. Maar ik vond het beeld vaak schokkerig en niet duidelijk. Daarnaast heeft tekst het voordeel dat je terug kunt lezen als je later binnen komt vallen.

Miss een optie om naast het beeld verslag een gewoon tekst verslag te maken.
    Dan kun je zelf kiezen.

”Macs”

(probeer maar eens een televisie te negeren in een kamer, zelfs zonder geluid!)

Geen problemen mee! Als ik echt ergens mee bezig ben vergeet ik wel eens dat hij aan staat.

Inactief
    Anoniem

Keynote lijkt me wat overdreven. :roll: :mrgreen:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.