8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Howl

Versions werkt niet?

Hallo,

Heb net de stap naar OS X Lion gedaan:) en ben tot nu toch wel blij met de OS.
    Ik dacht dan ook even Versions te testen, maar dit schijnt niet te werken bij mij?

Ik heb Texedit geopend, een dummy tekst ingesmeten, opgeslagen en dan verder gewerkt aan de tekst, nu normaal gezien heb je een fly-out menu in de “titel balk” van de file, maar dat heb ik niet?

Weet iemand hoe dit komt?

Thanks!

Bijdrager
    mowat

Werkt dat niet alleen met Apple programma’s zoals teksteditor , pages enz. ?
    Texidit is geen Apple prog.

Bijdrager
    Howl

Niet slecht bedoelt, maar Textedit is degelijk wel door Apple zelf gemaakt …..

Bijdrager
    Gates
    mowat op 14 oktober 2011

Werkt dat niet alleen met Apple programma\’s zoals teksteditor , pages enz. ?

Nee, het werkt met apps waarvan de ontwikkelaar deze functie heeft geïmplementeerd.

mowat op 14 oktober 2011

Texidit is geen Apple prog.

Textedit is overigens wel van Apple. Waarschijnlijk heeft hij z’n systeem op Engels ingesteld: textedit = teksteditor.

Bijdrager
    Gates

Howl, heb je ook echt geklikt op ‘Bewerkt’ in de titel [Naamloos.rtf – Bewerkt]? Als ik op de naam van het document zelf klik, verschijnt dat menu namelijk niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Howl op 14 oktober 2011

Ik heb Texedit geopend, een dummy tekst ingesmeten, opgeslagen en dan verder gewerkt aan de tekst, nu normaal gezien heb je een fly-out menu in de “titel balk” van de file, maar dat heb ik niet?

Met “fly-out menu” bedoel je zo’n subvenster dat naar beneden komt rollen uit de titelbalk? De officiële naam daarvoor is “sheet”.

Maar Versions zorgt er nu net voor dat je zo’n ding niet meer krijgt. Volg deze stappen eens:

1. Open Teksteditor;
    2. Typ wat willekeurige tekst;
    3. Druk ?S in (of klik op Archief -> Bewaar) zodat er zo’n sheet tevoorschijn komt;
    4. Geef eventueel een bestandsnaam en/of locatie op en klik op de knop Bewaar;
    5. Druk ?W in, of klik op het rode bolletje;
    6. Open het net bewaarde document opnieuw;
    7. Typ wat meer tekst in;
    8. Druk ?W in, of klik op het rode bolletje — let op: dus zonder het te bewaren;
    9. Open het document opnieuw.

Als het goed is zul je bij de tweede keer sluiten van het document geen vraag krijgen of je het wilt bewaren, maar als je het daarna weer opent zijn je eerdere toevoegingen wel te zien.

Bijdrager
    Howl

Hey Jakko,

Inderdaad, blijkbaar moet je het eerst 2 maal opslaan vooraleer je de Versions kan gebruiken, had ik niet aan gedacht:D

PS: en ja, mijn OS X Lion staat in het Engels, ik gebruik al mijn electronica in het Engels;)

Thanks!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Natuurlijk moet er eerst wat gewijzigd zijn voordat je versies van het document gaat hebben — na aanmaken en bewaren heb je maar één versie, pas na verdere aanpassingen/toevoegingen heb je een oude en een nieuwe:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.