10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    koen

version control en XCode

Hoi,

Ik programmeer af en toe met XCode en zou graag version control (bv CVS) willen gebruiken. Af en toe heb ik wat code toegevoegd of veranderd dat later toch niet zo goed blijkt te werken. Dus dan is het handig om een stapje terug te doen in de tijd.

Wat zijn de mogelijkheden voor version control met XCode? In ProjectBuilder was er een ‘CVS’ menu, maar ik kan dat niet meer vinden in XCode.

bedankt,

– Koen.

Bijdrager
    HAL-9000

Waarschijnlijk omdat in XCode zowel CVS als Perforce wordt ondersteund hebben ze versiebeheer nu gestopt onder de kreet SCM (Source Code Management). Daar is alles terug te vinden …

Bijdrager
    yabbanoname

RCS zit r gewoon in, maar wie gebruikt de commandline nog ?

man rcs, ci,co,rlog,rcsdiff,rcsmerge, ….

YO

Bijdrager
    CubeOwner
    ”HAL-9000″

Waarschijnlijk omdat in XCode zowel CVS als Perforce wordt ondersteund hebben ze versiebeheer nu gestopt onder de kreet SCM (Source Code Management). Daar is alles terug te vinden …

Bij software-ontwikkeling staat SCM meestal voor Software Configuration Management.

Bijdrager
    koen
    ”HAL-9000″

Aha! Ik neem aan dat ik eerst ergens een repository moet aanmaken? Voor CVS is dat redelijk gedocumenteerd, maar SCM heeft geen man page – waar kan ik meer info hierover vinden?

bedankt,

– Koen.

Bijdrager
    sctemme
    ”koen”

Aha! Ik neem aan dat ik eerst ergens een repository moet aanmaken? Voor CVS is dat redelijk gedocumenteerd, maar SCM heeft geen man page – waar kan ik meer info hierover vinden?

CVS is een vorm van SCM (Inderdaad, Software Configuration Management). Je kunt op je lokale machine een CVS repository aanmaken. Dat is wat ik op dit moment gebruik. Hoe dit moet, en nog een hoop meer, staat beschreven in dit boek.

Bijdrager
    koen
    ”sctemme”

CVS is een vorm van SCM (Inderdaad, Software Configuration Management). Je kunt op je lokale machine een CVS repository aanmaken. Dat is wat ik op dit moment gebruik. Hoe dit moet, en nog een hoop meer, staat beschreven in dit boek.

Bedankt Sander, ik ga de docs maar eens doorspitten:)

– Koen.

Bijdrager
    koen

Ik ben al aardig op weg, maar het is nog niet helemaal gelukt, dus misschien kan iemand me hier verder helpen. Ik heb een repository aangemaakt met ‘cvs init’, en daarna mijn project geimporteerd met ‘cvs import’. Dit ging allemaal goed (ggen foutmelding in de Terminal). Nu wil ik mijnproject.pbproj in de repository openen, maar krijg in XCode de foutmelding dat ‘project.pbxproj’ niet bestaat. Die zou in mijnproject.pbproj moeten zitten, maar die is er niet (wel in het origineel). Wat verder lezen leert dat ik dit kan oplossen via een cvswrappers file, die in /Developer/Tools staat, en die ik in CVSROOT moet kopieren.

Ik heb al geprobeerd ‘cvs add cvswrappers’, maar nu krijg ik de foutmelding dat er geen ‘version’ is.

hoe los ik dit op?

bedankt,

– Koen.

Bijdrager
    koen
    ”koen”

Ik heb al geprobeerd ‘cvs add cvswrappers’, maar nu krijg ik de foutmelding dat er geen ‘version’ is.

Aha – gevonden! Ik kan natuurlijk niet rechtstreeks in de repository werken:oops: . Ik vond hier een aardige uitleg:

http://www.cocoadev.com/index.pl?CvsBasics

– Koen.

Bijdrager
    CanisLupus

Zie ook Apple’s eigen tutorial over CVS:
    http://developer.apple.com/internet/opensource/cvsoverview.html

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.