14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    pepijn-paans

verse installatie + time machine backup

okee dit is dan mijn laatste topic voor vandaag want het is alweer nummer 3, maar dat terzijde.

ik wil graag een verse installatie doen van Lion, daarvoor zal ik eerst Snow Leopard opnieuw moeten installeren.
    maar ik heb nu al Lion er opstaan. met al me documenten etc. wat kan ik in dit geval het beste doen? :

– Nu (met lion er op) een back-up maken, vervolgens snow leopard vers installeren, vervolgens Lion, en dan datgene wat ik terug wil hebben op lino, terugzetten vanaf de back-up

– eerst terug gaan naar Snow Leopard, dan backuppen, vervolgens snow leopard vers installeren, vervolgens lion installeren en vervolgens dat gene wat ik terug wil terugzetten vanaf de back-up

– of is er nog een betere methode ?

en is het ├╝berhaupt mogelijk om slechts een aantal programma’s en documenten terug te zetten vanaf een time-machine back-up of moet je in 1x alles er op terug zetten ?

groetjes!

Bijdrager
    AppleStef

Je kunt toch een clean install doen vanaf je Recovery HD partitie dan moet je niet eerst SL er opnieuw op zetten, dat spaart wel wat werk/tijd.

Ah en je kunt ook kiezen wat je overzet en wat niet.

Bijdrager
    daantje22

opstarten met appeltje + r

dan kun je je harde schijf wissen en meteen lion er opnieuw opzetten ipv eerst snow leopard.. bespaart heel wat tijd;)

Bijdrager
    pepijn-paans

maar waar haal ik op dat moment dan Lion vandaan als ik op die manier opstart ?

Bijdrager
    daantje22

Die zie je automatisch staan omdat je die al eens gedownload hebt als je appeltje R vasthoud.
    Apple vraagt dan je iTunes gegevens om te zien of je lion daadwerkelijk hebt gekocht en klaar is kees.

Bijdrager
    pepijn-paans

dus wat ik doe,
    ik maak eerst een reserve kopie, vervolgens start ik opnieuw op met cmd + r, daar wis ik de schijf en installeer ik Lion opnieuw, dan heb ik lino op mijn computer staan zoals ik die zou hebben als ik een nieuwe mac zou kopen, en daarna zet ik alles terug wat ik terug wil?

als ik bijvoorbeeld word terug zet, krijg ik dan ook alle word documenten mee?

Bijdrager
    Hansi2124

Wil je nou een clean install doen of wil je Lion weer gewoon installeren met behoud van alles?
    Want zoals je nu denkt kan je beter de tweede mogelijkheid doen.

Bijdrager
    pepijn-paans

ik wil Lion Clean-installeren, en vervolgens alleen de programma’s e.d. terugzetten die ik op mijn laptop wil hebben.

Bijdrager
    daantje22

Dan moet je dus opstarten met cmd R
    Je schijf wissen en lion opnieuw installeren:)

Bijdrager
    pepijn-paans

weet jij heel zeker dat dat werkt ?
    want als ik de filmpjes op youtube na ga, dan branden ze allemaal eerst lino op een CD alvorens ze de schijf wissen ..
    of is dit ge update waardoor dat niet meer hoeft ?

Bijdrager
    daantje22

als je lion al eens hebt geïnstalleerd hoeft dit dus niet meer

gewoon cmd R en dan zie je vanzelf ” installeer lion opnieuw” staan

Bijdrager
    pepijn-paans

ja maar omdat ik hem clean wil installeren moet ik eerst de schijf wissen, maar kan ik dan nog altijd lion daarna er opzetten ?

Bijdrager
    daantje22

Ja

Gewoon cmd R

Dan zie je schijfhulpprogramma staan. Daar wis je je schijf
    Dan kom je weer bij het hoofdscherm en kan je lion direct installeren

Inactief
    Anoniem

Wat is de reden om een versie installatie van Lion te doen, werkt het nu niet goed?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.