6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

Verschillende wachtwoorden voor iTunes & MobileMe

Mijn iTunes Store account en mijn MobileMe account gebruiken dezelfde username & password. Echter, ik wil graag verschillende wachtwoorden instellen, maar dat lukt niet. Als ik mijn MobileMe wachtwoord wijzig, dan wijzigt ook mijn iTunes wachtwoord en vice versa. De klantenservice van Apple kan het probleem vooralsnog ook niet oplossen. Het laatste antwoord dat ze gaven is dat het niet kan, maar in mijn omgeving zijn genoeg mensen die verschillende wachtwoorden hebben voor iTunes en MM en ook nog eens dezelfde username gebruiken.

Iemand een idee?

Bijdrager
    Pieterr

http://docs.info.apple.com/article.html?path=MobileMe/Account/en/acct17095.html
    .

Note: Changing your MobileMe password also changes your Apple ID password (if you made purchases from the iTunes Store or the online Apple Store before you had a MobileMe subscription, you were asked to create an Apple ID). The login information for your Apple ID and MobileMe accounts is the same so you can easily keep track of all your Apple transactions and services. Make sure you use your new password the next time you visit the online Apple Store or iTunes Store.

.

Moderator
    Poezenbeest

…maar in mijn omgeving zijn genoeg mensen die verschillende wachtwoorden hebben voor iTunes en MM en ook nog eens dezelfde username gebruiken.
    Iemand een idee?

Wow… je bent de eerste die ik ken die ‘zat mensen in zijn omgeving’ heeft die niet alleen een Mac hebben, maar ook nog eens MobileMe en dan ook nog eens een verschillend wachtwoord hebben voor hun AppleID en voor hun MM… Iets wat, als je het de maker en een aantal mensen hier vraagt, helemaal niet kan.

Een workaround is een alias gebruiken voor je AppleID, die je uiteraard een apart wachtwoord geeft, of je maakt even een gmail aan, zo gepiept. Rest mij nog om mij ernstig het praktisch nut van deze wens af te vragen… Apple maakt het overzichtelijk en vervolgens zijn er (een hoop) mensen (in jouw omgeving) die het anders willen.

Bijdrager
    Vodka

@ Pieterr
    Dan zal dat de reden zijn. Dus als je eerste een MM account had (of .mac) en later een iTunes Store account dan kunnen de wachtwoorden verschillen. Vraag ik we wel af waarom de klantenservice mij dat niet kan vertellen, maar goed dat is een hele andere discussie.

@ Zerk
    Met zat mensen bedoel ik eigenlijk twee. Het praktische nut? Er zijn 2 mensen die mijn iTunes account gebruiken (ikzelf en iemand anders), maar ik wil die persoon geen toegang geven tot mijn email.

dank.

Moderator
    Poezenbeest

Uit de post van Pieterrr lees ik dat het wachtwoord van je iTunes-account wordt aangepast aan dat van je MobileMe…

Maar ik zie nu ook het probleem: wachtwoorden en accounts zijn persoonlijk en dus is het logisch dat Apple hier niet bij stilstaat. Ik denk dat de workaround in dit geval is om de computers of accounts van de anderen te machtigen. Zij hoeven het wachtwoord dan nooit in te voeren en zo is je wachtwoord toch veilig.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Bij mij is mijn Itunes ww ook anders dan mijn mobileme ww…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.