16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Verschillende Verlooptinten in CS3 Indesign [Opgelost]

Goededag,

Ik heb in Indesign op de achtergrond een verlooptint staan van o naar 22% met een Radiaal van de linkerbovenhoek naar rechtsonder getrokken met het Verlooptooltje. Nu heb ik dit bestand met een “Stap en Herhaal” 215 mm naar rechts gedupliceerd en tot mijn verbazing zag de drukker dat er twee verschillende verlopen op de drukplaat stonden. Ik dacht het is de belichter, maar helaas… Je kunt het in Indesign ook op het scherm zien. Het is maar minimaal maar op het drukwerk zie je het echt goed.
    Het betreft Indesign 5 (CS3 Standaard).

Heeft iemand hier ook last van gehad of liever nog, een oplossing!!

Adobe is al met de zaak bezig, maar ik ben benieuwd of ze er op terug komen.

Ik heb dit hakkefietje nu al bij drie orders meegemaakt!! Balen dus.

… ik ben benieuwd!! :wink:

Bijdrager
    Hajonides

Is het een steunkleur of cmyk?

Bijdrager
    Blieper

Het is een steunkleur!!

Ik heb het ook hier nog even op m’n Powerbook geprobeerd en daar is het ook.
    Op het werk heb ik een G5.

??:?

Bijdrager
    BenDover

Bestandje?

Bijdrager
    Blieper

Hierbij het bestandje als test;

Indesign Bestand (CS3)

Je kunt ook de tintkleur naar een hogere waarde zetten om het beter te zien.
    Ik heb in dit voorbeel 0 en 60% gebruikt, maar als je dubbelklikt op de tintstaal van 60% en je voert daar een andere waarde in dan zie je meteen het verschil!!

Gr, Blieper

Bijdrager
    BenDover

Een gevalletje gezichtsbedrog?
    Je bedoelt toch dat de linker donkerder lijkt?
    Als ik de kleuren meet zijn ze hetzelfde.

geel hetzelfde:

zwarte bollen die tevoorschijn komen

even groot?

Bijdrager
    Blieper

Nee hoor, als je de topic goed gelezen hebt zie je ook dat het de drukker was opgevallen doordat ie twee verschillende rasterwaarden heeft gekregen op de drukplaat!!

Maar ik snap je bedoeling!!

Adobe heeft in de tussentijd nog niets laten weten, dus…

Vol verwachting… wacht ik af!!

Bijdrager
    BenDover

Verschillende rasterwaarden bij de drukker had je er niet bijgezet. Is dat gemeten of denk hij dat.
    Maar nogmaals, op mijn scherm zie ik niets vreemds afgezien wat ik je al gemeld heb.

Maar wat voor afwijking zie je dan in Indesign?
    Kun je nog een screendump maken wat bij jouw het probleem is?

Bijdrager
    Blieper

Hallo,

Ik zie zo op de plaat en zelfs op het scherm. We hebben nu het briefpapier dubbel gedrukt en de helft kunnen we dus weggooien, want we hebben er al verschillende personen naar laten kijken, maar er is echt een verschil. We hebben ze niet gemeten, want het is duidelijk zichtbaar op papier, daarom zijn we erachter gekomen. Ik vind dat je op deze screendump duidelijk het verschil ziet!!

Screendump

Gr, Blieper

Bijdrager
    BenDover

Maar wat je op het beeldscherm ziet is juist gezichtsbedrog, als ik het meet is alles hetzelfde.
    Moet je eens je hand tussen de 2 verlopen doen, dan zien ze er hetzelfde uit.

Bijdrager
    Blieper

Ja dat is idd zo, ik zal maandag eens even de rasters meten voor de drukker er mee aan de slag gaat.

Bedankt zover, maar ik wacht toch even de reactie van adobe af, want die hebben het pakketje gekregen en die gaan het onderzoeken.

Tot gauw!

Bijdrager
    Hajonides

Heb er een hi res pdf van gemaakt en die in Acrobat nagemeten: ik zie hierin ook geen %-verschillen…

Bijdrager
    Blieper

Hey hallo,

BenDover, bedankt want het is inderdaad gezichtsbedrog, vooral als je je hand ertussen houdt zie je veel beter dat ze inderdaad op elkaar lijken.
    We hebben de rasters nog nagemeten en die zijn inderdaad hetzelfde, maar als je ze dan met twee naast elkaar ziet liggen dan lijkt de linkse donkerder.
    We hebben er toen een derde bij gelegd en dan is de meest linkse weer het donkerst en de twee rechtse weer hetzelfde.

Hierbij nog een HiRes-pdf voor de conclusie!!

3 Naast elkaar

Bedankt allemaal!!

Gr, Blieper

Bijdrager
    macmickey2

En wat hebben we nu geleerd? Meten = weten! De rest is, zoals Urbanus het al zei: “gezinsbegoocheling!!” :P

Bijdrager
    BenDover

Dat is mooi, maar bij de andere orders is het allemaal in de prullenbak terechtgekomen?
    Lijkt mij dat een drukker dit toch wel vaker tegenkomt.

Maar moet wel zeggen dat hier in de buurt zo’n slechte drukker zat dat er bij een egale tint zelfs een verloop in kwam van links naar rechts.

Maar bedankt voor de feedback terug dat het allemaal goed is, hebben anderen ook weeer wat aan.

Bijdrager
    Blieper

Toch leuk dat er altijd weer mensen zijn die even Berichten”punten” moeten scoren, maar verder levert het niets op…!! :wink:

BenDover,
    Nee, gelukkig hebben we CS3 nog niet zo lang en hebben we de overige briefpapier wel bewaard dus nu maar hopen dat het een ongewijzigde order wordt!! :wink:

Bedankt in ieder geval!

Gr, Blieper

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.