9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

verschillende soorten nieuweregels

DIt onderwerp is eigenlijk een combinatie van web ontwikkleling, unix en classic, maar ik plaats het maar hier:
    Ik gebruik nog steeds de classic versie van Adobe GoLive (omdat ik de x versie te duur vind) en hij bevalt me heel goed, op 1 puntje na:
    Hij maakt alle nieuweregels op de classic manier, wat inhoud dat als ik ze met vi wil editten (dat doe ik als ik op de server ben ingelogd) ik ipv een nieuwe regel een ^M te zien krijg :-(. En omdat alles dan 1 grote lange regel is geworden, is het haast onmogelijk om er iets aan te editten.
    Hierom (zeg je dat) heb ik 2 vragen:
    – hoe kan ik er voor zorgen dat GoLive de goede returns gebruikt (ik heb overal gezocht maar kon niks vinden)
    – hoe kan dmv een unixscriptje in de html files die ik nu heb, de returns veranderen

k hoop dat jullie hier (ook als het maar voor 1 van de 2 vragen) een oplossing voor hebben.

Bijdrager
    Flipstra

heb je bij de websettings gekeken? (comm. shift k) daar kan je aangeven wat voor line break character GoLive moet gebruiken

Bijdrager
    Andre

Ter info….

GL 6.0 is ook te gebruiken onder OSX

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Andre”

Ter info….

GL 6.0 is ook te gebruiken onder OSX

ik heb nog 5:-(

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Flipstra”

heb je bij de websettings gekeken? (comm. shift k) daar kan je aangeven wat voor line break character GoLive moet gebruiken

doet bij mij nix

Bijdrager
    Stof

Mocht het met GoLive niet lukken, dan een alternatief: Op veel Unix-omgevingen is het programma flip aanwezig waarmee je heel makkelijk bestanden kunt converteren van het ene naar het andere formaat. Kijk eens of flip beschikbar is als je naar jouw hosting-provider telnet. Een alternatief is om flip op je eigen machine te installeren. Je kunt een versie voor OSX downloaden op de gelinkte site.

Bijdrager
    Flipstra
    ”Jan-Willem”

doet bij mij nix

Ook niet als je onder edit kiest voor ‘rewrite source code’?

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Flipstra”
    ”Jan-Willem”

doet bij mij nix

Ook niet als je onder edit kiest voor ‘rewrite source code’?

nee dat werkte niet, maar heb toch de oplossing gevonden. ik zat alle prefs door te kijken maar daar moest ik niet zijn. je kon het instellen in de websettings…

Bijdrager
    Jan-Willem

[size=24:0c385dd10b]Wat een geniaal programma is die flip[/size:0c385dd10b]
    hartstikke bedankt voor jullie hulp. ik ga nu lekker al m’n filetjes flippen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.